2007-08-30, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av User: Unknown
Det var invigning på Södermalm idag för gamla Netto. Jag var där men det var inga fyndpriser, inget direkt jag såg som lockade nåt extra. Köpte en kasse med snacks, glass och sånt iaf. Naturis Smoothie för en tia eller så var helt OK.
Har Lidl tagit över Netto, och i så fall var någonstans?!
Citat:
Ursprungligen postat av Domedagen
Tack for tipset.... det va langesedan jag kakade cevapici.
Har bara atit Scanstror jag... samma foretag som gor farmarbiff.
vilket e ruskigt goda. sa jag hoppas dessa overtraffar desa med rage.

Om folk gillar biffar o kottbullar ska man garanterat testa cevapici....

For den som inte vet e det typ som avlanga kottbullar som ser ut som korvar o lite mer kryddade.
Testa Lidl's frysta i grön påse för 40-50 kr. Du kommer inte ångra dig!
Scan's variant är tyvärr inte ens jämförbar med Lidl's, trust me, i'm swedish
Citera
2007-09-04, 11:16
Medlem
Nu har den amerikanska veckan börjat på Lidl!

Bland annat finns:
Rib Burger, Chicken Americanos, Macaroni & Cheese Dinner, Toffee popcorn, Breakfast Pancake mix m.m.

Hela den kolesterolstinna kampanjen finns här:

http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20070904.index

Återkommer när jag handlat och provsmakat...
Citera
2007-09-04, 12:25
Medlem
User: Unknowns avatar
Chipsen verkar inte vara någon höjdare. Biffsmak verkligen? Skeptisk. Ska prova Pringles iaf.

Netto har dragit sig tillbaks i Stockholm åtminstone, vet inte hur det är i övriga landet.

Fick tips tidigare i tråden att köpa valnötsglassen. Den var faktiskt riktigt kalasgod. Riktigt god nötsmak med bitar av nötter i. Både jag och sambon gillade den. För övrigt har Lidl mycket bra glass.
Citera
2007-09-04, 12:29
Medlem
kexofils avatar
Citat:
Fick tips tidigare i tråden att köpa valnötsglassen. Den var faktiskt riktigt kalasgod. Riktigt god nötsmak med bitar av nötter i. Både jag och sambon gillade den. För övrigt har Lidl mycket bra glass.

Jag jobbade på lidl under tre månader (fick sparken efter diverse omständigheter), och kom fram till så mycket som att glass, ädelsalami och folkölen kan man köpoa, det mesta annat är inget vidare alls ...
Citera
2007-09-04, 12:48
Medlem
Konrad Haifas avatar
Varning för cevapcici i 1-kilospåse!!

Dessa luktade precis som dom skall innan jag började steka dom, dock smakade de ingenting...

Det värsta var dock att jag fick sanera spisen eftersom det var en fruktansvärd fetthalt. Blä!
Citera
2007-09-04, 15:34
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiralblocket

Bland annat finns:
Rib Burger, Chicken Americanos, Macaroni & Cheese Dinner, Toffee popcorn, Breakfast Pancake mix m.m.

Tack för påminnelsen; jag skall också försöka ta mig dit idag eller imorgon.

Citat:
Ursprungligen postat av Puffmutti
Har Lidl tagit över Netto, och i så fall var någonstans?!

Citat:
Netto har dragit sig tillbaks i Stockholm åtminstone, vet inte hur det är i övriga landet.

Precis, Netto har dragit sig ur Stockholm/Mälardalen och finns nu endast i Syd- och Västsverige. Lidl tar över somliga av Nettos gamla butiker.

Kul, User: Unknown, att du gillade valnötsglassen. Här snackar vi ju valnötsglass rakt igenom, inte vanlig vaniljglass med valnötsbitar i.
Citera
2007-09-04, 18:44
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiralblocket

Bland annat finns:

provade toffee popcornen. dom var hlt okej. aldrig testat söta popcorn innan
Citera
2007-09-04, 19:35
Bannlyst
Lidl har en pizza med 3 pizzor i en förpackining som kostar 30kr om jag minns rätt. det är stora korv skivor på pizzorna och dom ser lite mysko ut men när jag smakade på dom så vart jag förvånad över hur otroligt goda dom var!
och så köpte jag 3 kg strips svinbilligt som okså var skit goda.
kommer dock inte ihåg vad dom heter. :P
Citera
2007-09-04, 21:32
Medlem
cromos avatar
Mina Lidl-tips (flera är säkert redan uppräknade i tråden):

Brie-osten: God och med jämn kvalité till skillnad från t ex Kolibrie som jag tycker kan vara god ibland och vedervärdig ibland

Pizza: Ingen har så god fryst pizza som Lidl.

Ädelsalamin: Så här ska en salami vara. Helt enkelt fullpackad med kött och fett!

Butterkaka: Fantastisk! Går nog inte köpa bättre i en vanlig affär.

Kycklingvingar: Kryddade frysta kycklingvingar som smakar väldigt bra.

Grekisk youghurt: Mycket godare än Lindahls turkiska/grekiska tycker jag. Riktigt krämig och len.

Korvar över lag. Hög kötthalt.

Köksradio: De hade en kampanj på köksradio för några veckor sedan. Den kostade 179 kr men var lätt värd 500 kr. RDS, "stationsminne", ok ljud, fin finish.
Citera
2007-09-04, 22:38
Medlem
Trädpojkes avatar
Brukar alltid åka in nån månad från Lund (finns icke Lidl där ) till malmö och köpa en helvetes massa skivad ost:
Edamer, Gouda (stor och liten), Tilsiter, Butterkäse m.m.
Jävligt god ost som håller flera månader.

Sedan har de god 2,25 cider om man gillar sånt.

Sedan har de även bra Tonfisk, bra urval och mycket god sådan.

Även goda Bratwursts och vanliga korvar 1 kg. Hade ett tag SVINGODA oxkorvar som var mycket billiga, vet inte om de finns kvar. Även mycket goda Frikadeller.

Ska köpa pudding sedan och minnas tillbaka på tiden i flyktingförläggning i Soest där man alltid fick tysk pudding i efterrätt. Mmmmm, huvudrätten kudne vara råttgift, men bara man fick puddingen stod man även ut med sjukdomarna och den bitande, isande kylan som vinter bragte med.
Citera
2007-09-04, 23:54
Medlem
Moshs avatar
Klyftpotatisen Wedges(grön påse).
Citera
2007-09-05, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Varning för cevapcici i 1-kilospåse!!

Dessa luktade precis som dom skall innan jag började steka dom, dock smakade de ingenting...

Det värsta var dock att jag fick sanera spisen eftersom det var en fruktansvärd fetthalt. Blä!
Tråkigt att höra även om jag har svårt att köpa det du påstår, utom det om att sanera spisen!
Hur mycket lukt kände du egentligen av den frysta cevapcicin?!
Att ditt betyg var så illa får mig nästan att tro på en personlig vendetta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in