2012-02-28, 14:04
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Apropå W5 så har iaf mitt lokala Lidl glasögondukar, 50-pack, för 14,95, riktigt bra dukar och således prisvärt.

Ang denna veckas extrapriser, är Enebackens grillkorv för 9,95 bra? Är pulvermoset för 9,95 bra?

Korven är ingen höjdare, det är ju samma skit som Dennis Hot Dogs, och dom kostar väl inte mycket mer? Men det går ju att ha till korv och bröd en bakfyllelunch. Moset har jag ej prövat.

Resten utav Lidl's korvsortiment är oftast väldigt bra, dom hade extrapris på Signal & Anderssons kryddiga lammkorvar och jag köpte ett paket. Smakade riktigt bra faktiskt, lite kryddiga och köttiga.
Annars är Guldgrytans chorizo, kabanoss, pepperoni 3-pack väldigt fina.
Citera
2012-02-28, 22:03
Medlem
calimmacils avatar
Kycklinghamburgarna(av märket Rose poultry) som de har den här veckan är helt ok. 10 stora 100 grammare och min flickvän som är ganska konservativ av sig märkte knappt att det var kycklingkött. Lingondrickan (Cranberry and rasberry juice drink) är även god.

Milkshaken är inte mycket att hurra för, visserligen billig, men att göra en själv är inte så svårt och det blir betydligt godare(och man slipper tillsatserna). Men det var kul att testa hursomhelst.

Är det någon som har testat Lidls kebab av märket Marvest? 26 kr för 400g.
Citera
2012-02-29, 08:22
Medlem
ManMannens avatar
Vad tror vi om deras blodtrycksmätare för 99 spänn som dom börjar sälja senare i veckan? Har sett att den sålts tidigare så någon kanske sitter och trycker på en? Förväntar mig ingen superprodukt, men är den duglig för priset? Har köpt elektronik, stekpanna och liknande på Lidl tidigare och har inte blivit missnöjd.

Är även lite nyfiken på deras hackmaskin. Den som ser ut som ett stort ägg.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av calimmacil
Kycklinghamburgarna(av märket Rose poultry) som de har den här veckan är helt ok. 10 stora 100 grammare och min flickvän som är ganska konservativ av sig märkte knappt att det var kycklingkött. Lingondrickan (Cranberry and rasberry juice drink) är även god.

Milkshaken är inte mycket att hurra för, visserligen billig, men att göra en själv är inte så svårt och det blir betydligt godare(och man slipper tillsatserna). Men det var kul att testa hursomhelst.

God kebab.
Citera
2012-02-29, 11:47
Medlem
maximum2s avatar
[/quote]

färsk är ju helt klart att föredra men den smakar helt ok
Citera
2012-02-29, 12:04
Medlem
Lidl verkar satsa på att bli Sveriges nya systembolag !

Jag körde förbi Lidl:s nya anläggning i Hofors nyligen, den kan knappast ha byggts med tanke på att enbart sälja livsmedel på denna mindre ort. finns fler exempel på nya stora fina Lidl anläggningar.

Någon annan här i tråden som har haft samma tankar och funderingar ?

EU accepterar väl inte monopolhandel överhuvudtaget och folkhälso skälet är väl inte längre en godtagbar och accepterad ursäkt till att behålla ett alkohol monopol system nu när även systembolaget kommer att införa internet handel och med fri hemleverans.

Lidl säljer väl bra & billig alkohol i sina övriga butiker belägna inom unionen ?

Go Lidl
Citera
2012-02-29, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av laban7777

Jag körde förbi Lidl:s nya anläggning i Hofors nyligen, den kan knappast ha byggts med tanke på att enbart sälja livsmedel på denna mindre ort. finns fler exempel på nya stora fina Lidl anläggningar.

EU accepterar väl inte monopolhandel överhuvudtaget och folkhälso skälet är väl inte längre en godtagbar och accepterad ursäkt till att behålla ett alkohol monopol system nu när även systembolaget kommer att införa internet handel och med fri hemleverans.

Lidl säljer väl bra & billig alkohol i sina övriga butiker belägna inom unionen ?

Go Lidl

Grattis.

Desssa spekulationer började när Lidl kom till Sverige och jag tror att det stämmer.
Citera
2012-02-29, 12:16
Medlem
calimmacils avatar
Citat:

Go Lidl

Ja sortimentet på Lidl i övriga eu är mycket gott då det gäller alkohol, så man kan alltid hoppas. Tex så har de den här veckan i Grekland en finfin flaska Nemea(750ml) för 1,69 euro.
Citera
2012-02-29, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calimmacil
Ja sortimentet på Lidl i övriga eu är mycket gott då det gäller alkohol, så man kan alltid hoppas. Tex så har de den här veckan i Grekland en finfin flaska Nemea(750ml) för 1,69 euro.

Ja man kan ju alltid hoppas att Lidl lyckas med sina troliga planer, och att regeringen med
Reinfeldt,Borg mfl snarast inser att en flaska/tetra pak enklare bordsvin bör ligga på 1-2 € .

På stormarknader i Spanien(ex Cortez ingles) kostar ju samma vin i tetra pak som finns på systembolaget 1€ mot ca 50 Kr här hemma.

Även olika pålagor som punkskatter skall ju harmoniseras inom eu enligt regelverket och i tyskland är det 0 kr i alkoholskatt på öl.

Det finns ingen logisk förklaring till att staten skall slicka på 30-40 Kr per flaska vin.
Detta medför också minskade problem med gränshandel och smuggling som sker i dag med fullastade bilar från tyskland & Danmark.

Dax nu att något sker i rätt riktning för Oss konsumenter !
Citera
2012-02-29, 12:49
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Ja man kan ju alltid hoppas att Lidl lyckas med sina troliga planer, och att regeringen med
Reinfeldt,Borg mfl snarast inser att en flaska/tetra pak enklare bordsvin bör ligga på 1-2 € .

På stormarknader i Spanien(ex Cortez ingles) kostar ju samma vin i tetra pak som finns på systembolaget 1€ mot ca 50 Kr här hemma.

Även olika pålagor som punkskatter skall ju harmoniseras inom eu enligt regelverket och i tyskland är det 0 kr i alkoholskatt på öl.

Det finns ingen logisk förklaring till att staten skall slicka på 30-40 Kr per flaska vin.
Detta medför också minskade problem med gränshandel och smuggling som sker i dag med fullastade bilar från tyskland & Danmark.

Dax nu att något sker i rätt riktning för Oss konsumenter !

Fast det handlar ju om de kostnader som uppstår när folk är på fyllan. Folk brukar inte ta hänsyn till det, eller alla kostnader som Sverige har för vårat välbefinnande. T.ex sjukvården.
Citera
2012-02-29, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harkeleight
Fast det handlar ju om de kostnader som uppstår när folk är på fyllan. Folk brukar inte ta hänsyn till det, eller alla kostnader som Sverige har för vårat välbefinnande. T.ex sjukvården.

Jag gissar att Lidl hänvisar och hävdar till beslut som gäller inom eu, som inte tillåter monopol situationer och att alla marknader skall konkurrens utsättas,fri etableringsrätt råder samt harmonisering av skatter.

Den svenska alkoholskatten är givetvis en het politisk potatis eftersom det handlar om stora belopp.

Lite OT här är skador och kostnader alkoholen orsakar men dessa får tas den vanliga vägen via skattsedeln, inte alla människor i Sverige är väl beredda att avstå från dessa drycker även fast man är medvetna om risker för skador & elände.

Även Internet handel pågår ju redan i dag helt lagligt jmf vinklubbar,hemkörning mm via inom eu företag utanför Sveriges gräns.

För egen del ser jag framemot när den dagen kommer då man kan gå in på Lidl och köpa sig en flaska vin och några tyska öl 5 vol % till en förhoppningvis lägre alkoholskatt än vad vi har idag.
Citera
2012-02-29, 22:09
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Jag gissar att Lidl hänvisar och hävdar till beslut som gäller inom eu, som inte tillåter monopol situationer och att alla marknader skall konkurrens utsättas,fri etableringsrätt råder samt harmonisering av skatter.

Den svenska alkoholskatten är givetvis en het politisk potatis eftersom det handlar om stora belopp.

Lite OT här är skador och kostnader alkoholen orsakar men dessa får tas den vanliga vägen via skattsedeln, inte alla människor i Sverige är väl beredda att avstå från dessa drycker även fast man är medvetna om risker för skador & elände.

Även Internet handel pågår ju redan i dag helt lagligt jmf vinklubbar,hemkörning mm via inom eu företag utanför Sveriges gräns.

För egen del ser jag framemot när den dagen kommer då man kan gå in på Lidl och köpa sig en flaska vin och några tyska öl 5 vol % till en förhoppningvis lägre alkoholskatt än vad vi har idag.

Precis, då borde helt enkelt de som dricker bekosta det. Tycker det är ett mycket intelligentare sätt än att låta alla bekosta det, precis som bensin och tobaksskatten.

Jag argumenterar inte emot Lidl's rätt att göra det, jag argumenterar enbart emot hela den "staten borde skärpa sig och skippa/sänka alkoholskatten, bara trams"-vibben jag fick.

Jag anser att vi som dricker borde betala för skadorna, inte alla som inte gör det.
Citera
2012-02-29, 22:25
Medlem
calimmacils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkeleight

Och i ärlighetens namn så har de betydligt mindre problem med alkohol i medelhavsländer, pga av en helt annan syn på alkohol. Det är så oerhört tillgängligt och billigt, att det helt enkelt inte är lika spännande för ungdomar där att supa. Under mina år i grekland så såg jag inte en enda full grek och det var tryggt och lugnt nattetid.

För att det nu inte ska bli fullständigt off-topic av mitt inlägg(ber om ursäkt) så vill jag passa på att tipsa om Digestive-kexen som de kommer ha nästa vecka(400 g för 5,49). Mycket fina är dem.

Tror ni att man vågar sig på att testa ostkakan för 19.90? Hitills har jag inte haft någon bra erfarenhet av billiga ostkakor, men jag känner mig lite småsugen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in