2009-09-21, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
finns ingen mat på lidl som är bra. billigt skräp man inte vill stoppa ner i magen. fanns nån billig deo på lidl i berlin som luktade rätt gott, men annars tycker jag affärn suger på det mesta.

skulle vilja föreslå massbojkott.

Det enda "felet" med Lidl är att sortimentet inte är så stort. Angående matkvaliteten så är den väldigt bra (och så är maten billig också) på många matvaror t.ex. korvar, konserver m.m.
För övrigt tror jag att du är under 18 år, annars tycker jag synd om dig.
Citera
2009-10-05, 01:46
Medlem
Det här är det jag kommer på nu som är värt att "omvägs"-handla för.

* 3-pack salami frys-pizza.
* Varmkorv med skinn, Guldgrytan. (tillsätt lagerblad, s&p samt öl i spadet)
* Kattsanden & torrfoder funkar klockrent, förstnämnda dock prishöjd tror jag.
* Kyckling, fryst Solängen. Fina stora bitar som inte tappar mycket vätska.
* Remouladsås, grön förp. Vita krone.
* Sunbay light saft. ENDAST lime/citron, en riktig törstsläckare.
* Fiskbullarna, Admiral
* Ris, Basmati. Minns inte tillverkare. Röd/lila/turkos förpackning?
* Mjölk, Milbona den nya svensktillverkade.
Citera
2009-11-11, 18:35
Medlem
Continental Ops avatar
sardinerna var inte alls lika bra som makrillen får jag meddela

Nåt som är jävligt gott är de provencalskkryddade kycklingfiléskivorna, tjocka o lyxiga med bra smak, dessa är dock asdyra men finns ofta i fyndlådan när de håller på att gå ut o ibland rear de ändå.

Curry och Sweet and soursåserna för 11 spänn är helt ok förresten, dock inga höjdare men för det priset så

Kan nån säga nåt om kvaliten på deras teflonprodukter i allmänhet, stekpannor och ugnsformar typ, även nåt om deras elektronikgrejer, typ brödrostar.
Citera
2009-11-11, 20:15
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Kan nån säga nåt om kvaliten på deras teflonprodukter i allmänhet, stekpannor och ugnsformar typ, även nåt om deras elektronikgrejer, typ brödrostar.
Dom har haft ett bra italiensk märke på stekpannor. Men sist jag såg sådana så var dom av ett annat fabrikat, eller snarare så fanns adress till något anonymt importbolag på förpackningen och ingen angivelse om tillverkningsland eller liknande.

Ugnsformar har varit tyska, ibland är dom det nu tror jag, ibland är det nog skräp som börjar komma..

Elektroniken hade jag varit tveksam till att köpa igen. Farsan köpte en vattenkokare och den exploderade. Bokstavligt talat alltså, i blå lågor, första gången jag stoppade kontakten i väggen.

Dock är ju all elektronik gjord i Kina av den tillverkare som tar lägsta budet, så det går väl inte att säga något generellt om dom olika sakerna, för dom lär komma från helt olika tillverkare.
Citera
2009-11-11, 20:28
Medlem
Tips:

Rekommenderar er att prova "rumpsteaks" som finns i frysdisken.

4 x 125 gram, styckefrysta.

9 minuter på 4:ans värme (av 6 steg) i stekpannan, vänd ofta. Blir kanon!!
Citera
2009-11-11, 20:31
Medlem
Felpost
Senast redigerad av Outofthisworld 2009-11-11 kl. 20:33.
Citera
2009-11-11, 20:59
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Elektroniken hade jag varit tveksam till att köpa igen. Farsan köpte en vattenkokare och den exploderade. Bokstavligt talat alltså, i blå lågor, första gången jag stoppade kontakten i väggen.
hä hä det där var ju rätt coolt förutsatt att ingen blev skadad alltså, gick du med vattenkokarn till butiken och hotade att döda eller stämma dem eller?
Citera
2009-11-16, 17:08
Medlem
Tjippmunks avatar
chips sourcream & cheese. blå påse som jag inte minns namnet på. riktigt goda, även för mig som inte tycker om sourcream & onion-chips. 10:- för 200g
Citera
2009-11-16, 17:15
Medlem
kompjuters avatar
Deras fiskpinnar av märket "Ocean trader" är ju erkänt bra. Tror det var runt 18:- för 16 st.
Testade deras ännu billigare märke, minns inte namnet med de kostade bara 10.20 för 18 st, inte lika bra men klart prisvärda. Smakade exakt som Findus och de går ju ner.
Köpte 5 paket, 90 st fiskpinnar för dryga 50-lappen.......come and get it
Citera
2009-11-16, 17:39
Medlem
semiretarderads avatar
Sjysst tråd.

Fläskkarré i bit för 39.90 kr/kg, erbjudande startandes idag.
Citera
2009-11-16, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Deras fiskpinnar av märket "Ocean trader" är ju erkänt bra. Tror det var runt 18:- för 16 st.
Testade deras ännu billigare märke, minns inte namnet med de kostade bara 10.20 för 18 st, inte lika bra men klart prisvärda. Smakade exakt som Findus och de går ju ner.
Köpte 5 paket, 90 st fiskpinnar för dryga 50-lappen.......come and get it

Då är det ju billgare med euroshopper på ICA Kostar väl 20 spänn för 600 gram..
Citera
2009-11-16, 17:57
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
Då är det ju billgare med euroshopper på ICA Kostar väl 20 spänn för 600 gram..

Ja, men har du smakat dem? De har en äcklig "fisksmak" som man gärna vill vara utan. Gråa vidriga bitar, men visst är de billiga men oätliga enligt min mening. Jag skulle inte ens bjuda min gamla mormor på dessa uberäckliga fiskpinnar!
Tror dessutom att Lidl´s paket är på 400 gr för drygt 10kr och då är det ju ändå billigast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in