[...]
Citat:
En måndag eller tisdag, jag har glömt vilket, satt jag vid bidamen och försökte lära mig att virka. Fru Gambit sade att lättja var den verkliga orsaken till min girighet, så jag tänkte att jag skulle försöka virka en sjal. Maude hade gett mig lite grön ull och en lektion i virkning. Det var inte ens i närheten av att vara så lätt som hon försökte få mig att tro. Jag hade slutat att beundra bina och avundas dem deras effektiva arbete, när Natacha Gonzales plötsligt dök upp. Hennes huvud var invirat i en lila sjal som om hon hade tandvärk.
"Jag är helt utmattad", sade hon och himlade med ögnen som om de vore enorma roterande katrinplommon. "Det har varit omöjligt att få någon sömn i tre dagar."
"Fru Gambit kanske kan ge dig lite sedebrol om du ber henne. Det ska vara väldigt effektivt", sade jag vänligt. Natacha tog sig för huvudet och stönade. "Sedebrol! Men det är klart att du inte förstår. Jag är yr av sömnighet, men jag vågar inte stänga ögonen av rädslal för råttorna."
Det här gav mig en chock, jag har alltid varit livrädd för råttor och möss. "Vad hemskt", sade jag, "har du råttor i din bungalow?"
"ENORMA råttor", sade Natacha. "Jag skulle vilja påstå att de här råttorna är nästan lika stora som en hund. Så det är klart att jag inte vågar sova. De skulle kunna gnaga av mig näsan."