2025-10-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Alldeles korrekt! Mycket bra jobbat att ta det endast utifrån det korta lilla citatet.
Det är förövrigt hämtat ur hans bok Fantomerna.

Över till dig!

Haha, va?! Då får jag först citera dig: "Trodde aldrig att det skulle vara rätt!" 😄 Vilken bok är det? Skön revansch efter att inte ha gissat på Fogelström tidigare, det grämer än då det är en av mina absoluta favoriter.

Nytt här, då:

"Detta var mitt enda barndomsminne. Jag hade inga minnen förutom det där äckliga mjölkglaset. Och det där huset, som vi just kom in i, var alltså raka motsatsen. Det hände ju ofta att Christopher frågade mig varför jag var så tom och verkade existera utan något som helst förflutet, som om allt som funnits förut hade utplånats, varenda lukt eller varenda färg eller varenda buske, där jag kanske hade gömt undan postorderkatalogens sönderlästa hemfixardel för mina föräldrar, men det fanns inget, inget som jag kunde erinra mig, ingenting alls."
Citera
2025-10-08, 15:12
Medlem
Jerker virdborg
Citera
2025-10-08, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagmar.ebbesen
Jerker virdborg

Nej, ingen svensk, dvs översatt bok.

"Det fanns några militärkontroller, för det rådde undantagstillstånd sedan september, vilket ju egentligen inte betydde något i de här länderna, sade Christopher. Vi vinkades förbi. En gång såg jag en arm omlindad med ett vitt bandage och en ficklampa som lyste oss i ansiktet, sedan åkte vi vidare."
Citera
2025-10-09, 20:42
Medlem
Inget nytt citat förrän ny gissning, men författaren nämndes faktiskt av ett par av alla i media siare om vem som kunde tänkas tilldelas dagens Nobelpris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in