2010-11-22, 16:45
Medlem
Crow31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vad fan pratar du om för jävla skit? Är du helt från vettet?
Afrika är ju för helvete världens bördigaste kontinent, det finns ju tonvis med råvaror av alla de märkliga slag.
Problemet var väl snarare det att negrerna inte hade vett nog att använda sig av och utvinna många av dessa råvaror.

Återigen: Varför är det överallt krig i Subsahara?
Kan det kanske vara så att negrerna får skylla sig själva när de fördubblar sin population på bara några decennier? Kan fattigdomen ha någonting att göra med det tror du?

Vidare: Du tror inte att våra förfäder i kalla norden behövde tänka på överlevnad? Driver du med mig?

Våra förfäder i norden blev inte förslavade och terroriserade i årtioenden.. De handlar knappast om folkökningen, utan den minoritet idioter som är där och härskar som diktatorer.. Så har det varit i Europa också.
Citera
2010-11-22, 16:45
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
med andra ord är även din slutsats att judar är världens smartaste folk?

(i övrigt är inte ekonomi mer vetenskap än litteratur, även om ekonomerna gärna vill få oss att tro det).
Judarna är ju ett väldigt smart folkslag som inom modern tid har gett oss många uppfinningar, utvecklat enormt mycket, 90% av bolagen på nasdaq-börsen är judiska, Israel är det enda landet i världen där öknen minskar o.s.v, trots deras historia med krig, förföljelser och fåtal.
Citera
2010-11-22, 16:50
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Hur många negroida uppfinnare kan du nämna? (Då syftar jag inte på mulatter)

Finns otaliga.

I alla fall från USA, där det mest tydliga exemplet torde vara den man som utförde den första lyckade operationen av ett hjärta via en öppen bröstkorg någon gång under 1890-talet(!).

Dr. Daniel Hale Williams vill jag minnas att han heter.

Vad avser Sahara har jag noll koll.
Citera
2010-11-22, 16:52
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht
Negrer i USA har generellt sett bättre materiella levnadsförhållanden jämfört med kineser och nordkoreaner, så nej, miljön är inte en tillräcklig förklaring till att de även i USA har en genomsnittlig IQ kring ~85, även om det är rimligt att anta att miljön har en påverkan, med tanke på att deras genomsnittliga IQ där fortfarande är märkvärt högre än den i Afrika (70-75).

Det där är rent snickesnack. Vilken idioti att tro att IQ sitter i färg.
Du verkar ärligt talat inte vara så superduperclever själv.

Om vi ska kunna få en rimlig invandringspolitik i Sverige, så tycker jag att vi lägger ner dumrasistsnacket och fokuserar på att styra upp saker och ting på ett bra sätt för alla som bor här.

Och att vi kanske inte ska bjuda in typ 100 000 nya människor varje år som "arbetskraftsinvandring" när vi har nästan 10 % arbetslöshet bland både bleknosade och svartnosade människor i vårt land.
Citera
2010-11-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Judarna är ju ett väldigt smart folkslag som inom modern tid har gett oss många uppfinningar, utvecklat enormt mycket, 90% av bolagen på nasdaq-börsen är judiska, Israel är det enda landet i världen där öknen minskar o.s.v, trots deras historia med krig, förföljelser och fåtal.

betyder de att de blivit smarta först på senare tid? något sionistiskt avlingsprojekt kanske? ligger det också i judarnas natur att ha ett öga för guld och diamanter måntro?
Citera
2010-11-22, 16:53
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
med andra ord är även din slutsats att judar är världens smartaste folk?

(i övrigt är inte ekonomi mer vetenskap än litteratur, även om ekonomerna gärna vill få oss att tro det).

+1!

många afrikaner har fått nobelpriset i litteratur.
Citera
2010-11-22, 16:54
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix2005
Om nivån av IQ ska vara skalan av överlägsen till underlägsen så kan studier styrka det du säger. Tar man fram studier av styrka och uthållighet är arier svagare än svarta. Vi värdesätter iq mer än styrka pga teknik.

Givetvis kan man vara överlägsen respektive underlägsen i olika fält. De fysiska skillnaderna är dock inte särskilt stora, och precis som du sa, så är intelligens viktigare i den moderna civilisationen än styrka.

Citat:
Men vad händer om vi börjar använda iq som skala i tex Sverige? Ska alla med hög IQ ha mer människorvärde än dem med låg IQ? Varför ska IQ bara vara en måttstock mellan hudfärg och ursprung men inom rasen inte spela någon roll?

Jag vill påpeka att jag inte pratade om människovärde, utan strikt om överlägsenhet/underlägsenhet. Sedan blir det naturligtvis fler faktorer att ta i åtanke när man pratar om människor på individnivå istället för gruppnivå.

Citat:
Börjar man ta IQ som måttstock för värde behöver det även gallras inom den vita mannens ras och försvinner VÄLDIGT många. Även många av skribenterna i denna tråd.

Förutsatt att man ska behandla alla lika, men jag anser personligen att vi som är etniska svenskar har den naturliga arvsrätten att leva i och styra vårt land. Om en utlänning ska komma hit, så ska det vara p.g.a. att han/hon har kompetens att tillföra, och kraven ska vara särskilt höga för de som kommer från icke-europeiska länder.
Citera
2010-11-22, 16:54
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Det där är rent snickesnack. Vilken idioti att tro att IQ sitter i färg.
Du verkar ärligt talat inte vara så superduperclever själv.

Om vi ska kunna få en rimlig invandringspolitik i Sverige, så tycker jag att vi lägger ner dumrasistsnacket och fokuserar på att styra upp saker och ting på ett bra sätt för alla som bor här.

Och att vi kanske inte ska bjuda in typ 100 000 nya människor varje år som "arbetskraftsinvandring" när vi har nästan 10 % arbetslöshet bland både bleknosade och svartnosade människor i vårt land.

fy vad bra skrivet, EXAKT detta anser jag!
klockrent!!!
men jag tror att det är en högerstrategi - in med fler så blir det obalans i tillgången på jobb dvs att då får arbetarna (alltfrån svenskar till syrier till albaner till danskar) arbeta för vilka jävla skitvillkor som helst, "Du ska vara glad att du har ett jobb" typ.
Citera
2010-11-22, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crow31
Våra förfäder i norden blev inte förslavade och terroriserade i årtioenden.. De handlar knappast om folkökningen, utan den minoritet idioter som är där och härskar som diktatorer.. Så har det varit i Europa också.
Du är förstås medveten om att den absoluta majoriteten av alla negerslavar förslavades av andra negrer hoppas jag?
Samt att negerkungarna själva höll hundratusentals människor som slavar.
Precis som att slaveri än idag är vanligt förekommande i länder som Mali, Niger, Nigeria och Tchad.

Att skylla slaveriet enbart på den vite mannen vittnar om en enorm okunnighet.
Vidare har även vi européer blivit förslavade i våra dagar, käre vän.
Cirka en miljon vita européer förslavades väl bara av araberna om jag minns rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av OKPOSO
Finns otaliga.

I alla fall från USA, där det mest tydliga exemplet torde vara den man som utförde den första lyckade operationen av ett hjärta via en öppen bröstkorg någon gång under 1890-talet(!).

Dr. Daniel Hale Williams vill jag minnas att han heter.

Vad avser Sahara har jag noll koll.

Men nu är det ju just renrasiga negroider, i synnerhet från Subsahara som vi pratar om.
Inga amerikanska mulatter.
Ser Hale ut som en renrasig neger tycker du?
http://en.wikipedia.org/wiki/Fileaniel_Hale_Williams.jpg
Senast redigerad av Straybullet 2010-11-22 kl. 16:57.
Citera
2010-11-22, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
+1!

många afrikaner har fått nobelpriset i litteratur.

ärligt talat skiter jag i hur många afrikaner som fått nobelpriset. att det överhuvudtaget används som något slags index på hur utvecklad en population kan sägas vara - särskilt i ljuset av hur politiserad vår värld är - är en rent tragisk företeelse.
Citera
2010-11-22, 16:58
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
ärligt talat skiter jag i hur många afrikaner som fått nobelpriset. att det överhuvudtaget används som något slags index på hur utvecklad en population kan sägas vara - särskilt i ljuset av hur politiserad vår värld är - är en rent tragisk företeelse.

nej nej det säger jag inte. de som får Nobelpriset tillhör väl ofta en utbildad elitgrupp, jag tror inte att gemene man/kvinna i Tchad har chans att läsa på universitetet ens.
det är enorma enorma klasskillnader. Jag bara gjorde mothugg på att svarta skulle vara mindre begåvade - det mesta handlar om miljö.
Citera
2010-11-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6301B
Publicerat 13 november 2010 kl 02:32

VETENSKAP. Skillnaden i intelligensnivå mellan skandinaver och invandrare är större än väntat. Hela 21 procent av invandrarbarnen är så dumma att de klassas som mentalt efterblivna och 8 av 10 har en lägre IQ-nivå än riksgenomsnittet, visar en ny studie från högskolan i Oslo.

Det är forskaren Joron Phil som undersökt IQ-tester, så kallade DPI-prov, som genomförts på 160 barn mellan 6 och 16 år, alla med invandrarbakgrund.

1) Joron heter Pihl i efternamn. 2) Jorons slutsats är inte den ovan nämnda. 3) Ovan nämnda slutsats kan enbart dras med hjälp av väldigt låg intelligens. 4) att rapa upp andras lögner oreflekterat är även det en god indikator på avsaknad av intelligens.
"Pihl har undersökt cirka 130 tester på två kontor i utbildningsförvaltningens-psykologiska Service (PP) service i Oslo 2001 till 05. Studenterna var från 6 till 16 år.

- 21 procent av eleverna hade diagnosen intelligens nivå som
utvecklingsstörd. 79 procent av eleverna hade, enligt DPI, lägre
IQ än genomsnittet. Det visar mycket tydligt att minoritetselever
tillskrivs låg IQ i oproportionerligt stort antal, säger Joron Pihl."
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Joron Pihl har alltså undersökt en andel av de elever som gjort testerna (det finns en anledning till att man får göra testet) och där har 21 procent av de som gjort testet klassats som utvecklingsstörda. Fria tider och de ointelligenta främlingsfientliga på Flashback har tolkat det som att 21 procent av invandrarna är utvecklingsstörda. Fria tider hävdar dessutom att högskolan i Oslo står bakom resultatet. Vilka päron man är på Fria tider

i övrigt kan vi citera en annan FB-skribent, för att döda denna lögn ännu en gång.

Citat:
Ursprungligen postat av JafariAladdin
Sakta i backarna, läs artikeln, det handlar inte om någon komparativ undersökning av invandrares IQ. Utan om en professor som har plockat ut 130 olika bedömningar som gjorts av det norska Pedagogisk-Psykologisk Tjeneste. Samtliga invandrare, samtliga som fått en låg IQ-bedömning och säger att det är ett resultat av etnisk diskriminering och inte en korrekt återspegling av individens intelligens.

PPT är för övrigt en norsk myndighet som hjälper barn med inlärningssvårigheter och bedömer om ett barn behöver specialundervisning eller inte.

Så, vad som diskuteras i hennes bok är om PPT har rätt eller fel i deras bedömning i just dessa 130 fall.

Här, jag gör det enkelt för er om ni inte förstått det än:

1. En myndighet i Norge gör massa olika bedömningar och tester för att avgöra om ett barn behöver specialundervisning eller inte.
2. Från dessa plockar en professor, Joron Pihl, ut 130 barn som uppfyller två kriterier: i) de är från en etnisk minoritet, ii) de har fått lägre eller betydligt lägre än snittet.
3. Hon bryr sig alltså inte om de barn som kommer från en etnisk minoritet men som presterar lika bra eller bättre än snittet. PPT gör tusentals bedömningar.
4. Hon säger att dessa inte alls är dum i huvudet utan har blivit diskriminerade genom testmetoden (på vilket sätt vet jag inte jag har inte läst hennes bok)

Fattar ni nu? Ni ser precis vad fan ni vill ni.
Senast redigerad av RockInRhino 2010-11-22 kl. 17:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in