2010-11-22, 16:32
Bannlyst
Ofta ganska korkade människor som säger att vita är rasister, allmänt känt att dom värsta rasisterna är svarta och araber
Citera
2010-11-22, 16:32
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Alla är vi individer och bör behandlas därefter, inte efter dina godtyckliga grupperingar av människor. En del individer är våldsamma men majoriteten är det inte. Sverige behöver hårt arbetande, intelligenta och kompetenta individer ifrån resten av världen om dessa individer sen är från Somalia eller Tyskland spelar ingen roll.

Vi har i snitt ungefär uppemot 10 % arbetslöshet i Sverige. Nästan var tionde individ är alltså arbetslös i Sverige. Menar du att svenska och i Sverige boende människor oavsett färg och ursprung inte skulle kunna arbeta hårt, vara intelligenta och vara kompetenta? Är du rasist?

Blir man dum i huvudet om man är född i Sverige eller flyttar till Sverige? Eller vad menar du?

Är de 80 % som är arbetslösa i Herrgården i Rosengård dumma i huvudet? Är det det du vill ha sagt?
Citera
2010-11-22, 16:33
Medlem
KnoxSnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crow31
Sen måste man hålla med TS. Ifall man på allvar påstår att vissa människor är mindre värda än andra, så är man inte värst skarp.

Då kan inte TS va den skarpaste kniven i lådan då han ansåg att rasister var mindre värda i något inlägg..
Citera
2010-11-22, 16:34
Medlem
matrix2005s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht
Det vanligaste påståendet —åtminstone i de diskussioner jag har följt— är att negrer har en lägre IQ än kaukasier (vita), vilket stämmer överens med den statistik som finns att tillgå i ämnet. Att sedan konstatera att negrer på det stora hela är underlägsna utifrån detta är fullt rimligt.

Om nivån av IQ ska vara skalan av överlägsen till underlägsen så kan studier styrka det du säger. Tar man fram studier av styrka och uthållighet är arier svagare än svarta. Vi värdesätter iq mer än styrka pga teknik.

Men vad händer om vi börjar använda iq som skala i tex Sverige? Ska alla med hög IQ ha mer människorvärde än dem med låg IQ? Varför ska IQ bara vara en måttstock mellan hudfärg och ursprung men inom rasen inte spela någon roll?

Börjar man ta IQ som måttstock för värde behöver det även gallras inom den vita mannens ras och försvinner VÄLDIGT många. Även många av skribenterna i denna tråd.
Citera
2010-11-22, 16:35
Medlem
Crow31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Är det inte lite märkligt att trots att Subsahara är mänsklighetens vagga så hade man inte ens något skriftspråk när de vita människorna anlände?
Hur många negroida uppfinnare kan du nämna? (Då syftar jag inte på mulatter)
Kan du överhuvudtaget nämna någonting av värde som Subsahara har åstadkommit de senaste 2000 åren? Någonting som ens kan jämföras med vad som skapades under samma tidsperiod i Europa, Asien eller Mellanöstern?

Negrerna drack vatten ur dödskallar för 10.000 år sedan, och negrerna dricker vatten ur dödskallar idag.
Dessa bestar är helt inkompetenta och makalöst destruktiva, vilket inte minst märks på alla de länder i Subsahara som blomstrade under kolonialiseringen och som nu har fallit tillbaka i primitiva stam-strider, kannibalism, häxkonster, människooffer, etniska rensningar, massvåldtäkter, hiv och allmän dekadens.

Det handlar om råvaror också. Hur många råvaror hittar man i subsahara? Utan råvaror blir utvecklingen svår.

Och jag tar det igen långsamt: Människor är utsatta i Afrika. Det är krig och fattigdom. Utbildning är bland det sista man tänker på, överlevnad kommer i första hand. Därför är det svårt att människor från Afrika ska bli nobelpristagare och liknande, precis som jag sa i mitt förra inlägg.
Citera
2010-11-22, 16:36
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
För att de människorna som du kallar för "negrer" ofta kommer ifrån fattigare förhållanden där man inte hade råd med utbildning. Det är en aspekt man bör ta hänsyn till, ändå om man är en vidrig rasist som dig..

Negrer i USA har generellt sett bättre materiella levnadsförhållanden jämfört med kineser och nordkoreaner, så nej, miljön är inte en tillräcklig förklaring till att de även i USA har en genomsnittlig IQ kring ~85, även om det är rimligt att anta att miljön har en påverkan, med tanke på att deras genomsnittliga IQ där fortfarande är märkvärt högre än den i Afrika (70-75).
Citera
2010-11-22, 16:40
Medlem
flygandeflaxs avatar
om man är uppe i småbyarna i det mest lantliga Frankrike så stöter man på människor som glor, skriker på franska efter en att man är en "pute" (hora), vägrar demonstrativt servera en för att man är "utsocknes".
så... främlingsfientlighet finns fan ta mig överallt.
Citera
2010-11-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Det är bara en neger som vunnit ett vetenskaps-nobelpris, resten är författare och fredspris.
Han som fick nobelpris i ekonomi, fick det för ett arbete som aldrig i helvete hade inbringat nobelpris om han varit av annan etnicitet.

med andra ord är även din slutsats att judar är världens smartaste folk?

(i övrigt är inte ekonomi mer vetenskap än litteratur, även om ekonomerna gärna vill få oss att tro det).
Citera
2010-11-22, 16:42
Medlem
6301Bs avatar
Publicerat 13 november 2010 kl 02:32

VETENSKAP. Skillnaden i intelligensnivå mellan skandinaver och invandrare är större än väntat. Hela 21 procent av invandrarbarnen är så dumma att de klassas som mentalt efterblivna och 8 av 10 har en lägre IQ-nivå än riksgenomsnittet, visar en ny studie från högskolan i Oslo.

Det är forskaren Joron Phil som undersökt IQ-tester, så kallade DPI-prov, som genomförts på 160 barn mellan 6 och 16 år, alla med invandrarbakgrund.
Citera
2010-11-22, 16:42
Bannlyst
Citat:
Det handlar om råvaror också. Hur många råvaror hittar man i subsahara? Utan råvaror blir utvecklingen svår.

Och jag tar det igen långsamt: Människor är utsatta i Afrika. Det är krig och fattigdom. Utbildning är bland det sista man tänker på, överlevnad kommer i första hand. Därför är det svårt att människor från Afrika ska bli nobelpristagare och liknande, precis som jag sa i mitt förra inlägg.

Vad fan pratar du om för jävla skit? Är du helt från vettet?
Afrika är ju för helvete världens bördigaste kontinent, det finns ju tonvis med råvaror av alla de märkliga slag.
Problemet var väl snarare det att negrerna inte hade vett nog att använda sig av och utvinna många av dessa råvaror.

Återigen: Varför är det krig överallt i Subsahara tror du?
Kan det kanske vara så att negrerna får skylla sig själva när de fördubblar sin population på bara några decennier? Kan fattigdomen ha någonting att göra med det tror du?

Vidare: Du tror inte att våra förfäder i kalla norden behövde tänka på överlevnad? Driver du med mig?
Citera
2010-11-22, 16:43
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Då måste du och dina kapitalistvänner ha missat den utbredda arbetslösheten i landet. Hundratusentals människor i olika åldrar som vill arbeta men som inte kan.

Hur gagnas de infödda svenskarna bland dessa av att de etablerade partierna endast vill göra konkurrensen om även de mest icke-lönsamma skitjobben större genom att ta in fler och fler människor?

Och ur ett demokratiskt perspektiv, hur gagnas infödda svenska medborgare av att deras enskilda makt i form av rösträttighet tunnas ut i och med att man delar ut medborgarskap till kulturberikare på löpande band?

Vad tjänar JAG som infödd Svensk på att min röst i riksdagsvalet bara blir mer och mer marginell i slagkraft och värde för att det varje år tillkommer flera tusen "nya" medborgare? Varför skulle det ligga i mitt intresse att tunna ut den lilla enskilda makt jag har ännu mer?

Att de etablerade partierna faktiskt skulle ha gjort dessa undersökningar du gaggar om tror jag så mycket jag vill på...
Hahahaha.. Ja du blir det fler människor i ett land så kanske rösträtten tunnas ut, varför inte helt enkelt flytta till Belize eller nått? Snälla bespar mig dina statsvetenskapliga brakskitar.

De arbetssnattande blattarna var det också igen ja. Det du inte förstår är att det finns arbetslöshet i alla länder och att den inte bara skulle försvinna för att alla dina hatade "blattar" gjorde det, det är inte så enkelt som du vill ha det till. Dels konkurrerar vi i mångt och mycket inte om samma jobb, många arbetslösa svenskar skulle inte jobba med många av de jobb som skulle bli tillgängliga, och samtidigt skulle vi säkert få luckor på kunnig expertis inom vissa yrkesgrupper, t.ex. läkare är ett yrke där vi har många invandrade. Dels är det så att en massa jobb skulle försvinna om en stor procent av invandrarna försvann, eller om man som SD vill, inte fyller på den sluttande befolkningskurvan.

Citat:
Ursprungligen postat av Peddojanne
Om vi tjänar så mycket på det varför är alla Sveriges berikade kommuner tvungen att dra in på så mycket? Jag bor i en kommun som nu explosivt blivit berikad i ett år och man ser hur det dras in på en massa hela tiden, sopstation försvinner, bussarna går inte lika ofta, vandalisering, min kompis som är svensk är hemlös och får 2 000 i månaden medans muhammed får 8.000 bara för att han heter "muhammed", våldtäkterna ökar, arbetslösheten börjar bli större och större. Hur fungerar din logik angående att jobben skulle bli fler genom invandring? Genom konsumption? De varor som säljs i svenska butiker tillverkas för det mesta i utlandet och därför är det bara butiksmarknaden som ökar men inte själva tillverkningsmarknaden, därför faller det i obalans.

Det finns ett historiskt mönster att rasistiska partier får mycket röster när tiderna är dåliga, detta beror inte på att negrerna faktiskt är elakare när ett land är fattigt utan på att en del människor blir så arga över en sämre levnadsstandard att man urskiljningslöst letar efter en syndabock. Kanske borde din kompis ha sett till att skaffa sig en utbildning och ett jobb så hade han inte behövt bo på gatan? Jag har ingen lust att pröjsa varesig hans eller någon somaliers soc-bidrag.
Citera
2010-11-22, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6301B
Publicerat 13 november 2010 kl 02:32

VETENSKAP. Skillnaden i intelligensnivå mellan skandinaver och invandrare är större än väntat. Hela 21 procent av invandrarbarnen är så dumma att de klassas som mentalt efterblivna och 8 av 10 har en lägre IQ-nivå än riksgenomsnittet, visar en ny studie från högskolan i Oslo.

Det är forskaren Joron Phil som undersökt IQ-tester, så kallade DPI-prov, som genomförts på 160 barn mellan 6 och 16 år, alla med invandrarbakgrund.
Du hänvisar till en artikel som redan blivit underkänd av Flashback-panelen. De barn som undersöktes gick alla i särskola, om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in