Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Då måste du och dina kapitalistvänner ha missat den utbredda arbetslösheten i landet. Hundratusentals människor i olika åldrar som vill arbeta men som inte kan.
Hur gagnas de infödda svenskarna bland dessa av att de etablerade partierna endast vill göra konkurrensen om även de mest icke-lönsamma skitjobben större genom att ta in fler och fler människor?
Och ur ett demokratiskt perspektiv, hur gagnas infödda svenska medborgare av att deras enskilda makt i form av rösträttighet tunnas ut i och med att man delar ut medborgarskap till kulturberikare på löpande band?
Vad tjänar JAG som infödd Svensk på att min röst i riksdagsvalet bara blir mer och mer marginell i slagkraft och värde för att det varje år tillkommer flera tusen "nya" medborgare? Varför skulle det ligga i mitt intresse att tunna ut den lilla enskilda makt jag har ännu mer?
Att de etablerade partierna faktiskt skulle ha gjort dessa undersökningar du gaggar om tror jag så mycket jag vill på...
Hahahaha.. Ja du blir det fler människor i ett land så kanske rösträtten tunnas ut, varför inte helt enkelt flytta till Belize eller nått? Snälla bespar mig dina statsvetenskapliga brakskitar.
De arbetssnattande blattarna var det också igen ja. Det du inte förstår är att det finns arbetslöshet i alla länder och att den inte bara skulle försvinna för att alla dina hatade "blattar" gjorde det, det är inte så enkelt som du vill ha det till. Dels konkurrerar vi i mångt och mycket inte om samma jobb, många arbetslösa svenskar skulle inte jobba med många av de jobb som skulle bli tillgängliga, och samtidigt skulle vi säkert få luckor på kunnig expertis inom vissa yrkesgrupper, t.ex. läkare är ett yrke där vi har många invandrade. Dels är det så att en massa jobb skulle försvinna om en stor procent av invandrarna försvann, eller om man som SD vill, inte fyller på den sluttande befolkningskurvan.
Citat:
Ursprungligen postat av Peddojanne
Om vi tjänar så mycket på det varför är alla Sveriges berikade kommuner tvungen att dra in på så mycket? Jag bor i en kommun som nu explosivt blivit berikad i ett år och man ser hur det dras in på en massa hela tiden, sopstation försvinner, bussarna går inte lika ofta, vandalisering, min kompis som är svensk är hemlös och får 2 000 i månaden medans muhammed får 8.000 bara för att han heter "muhammed", våldtäkterna ökar, arbetslösheten börjar bli större och större. Hur fungerar din logik angående att jobben skulle bli fler genom invandring? Genom konsumption? De varor som säljs i svenska butiker tillverkas för det mesta i utlandet och därför är det bara butiksmarknaden som ökar men inte själva tillverkningsmarknaden, därför faller det i obalans.
Det finns ett historiskt mönster att rasistiska partier får mycket röster när tiderna är dåliga, detta beror inte på att negrerna faktiskt är elakare när ett land är fattigt utan på att en del människor blir så arga över en sämre levnadsstandard att man urskiljningslöst letar efter en syndabock. Kanske borde din kompis ha sett till att skaffa sig en utbildning och ett jobb så hade han inte behövt bo på gatan? Jag har ingen lust att pröjsa varesig hans eller någon somaliers soc-bidrag.