2010-11-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
nej nej det säger jag inte. de som får Nobelpriset tillhör väl ofta en utbildad elitgrupp, jag tror inte att gemene man/kvinna i Tchad har chans att läsa på universitetet ens.
det är enorma enorma klasskillnader. Jag bara gjorde mothugg på att svarta skulle vara mindre begåvade - det mesta handlar om miljö.

och förväntan...
Citera
2010-11-22, 17:04
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Det där är rent snickesnack. Vilken idioti att tro att IQ sitter i färg.
Du verkar ärligt talat inte vara så superduperclever själv.

Jag tror inte att intelligensen sitter i själva färgen. Kom gärna med något annat än en halmgubbe.

Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Om vi ska kunna få en rimlig invandringspolitik i Sverige, så tycker jag att vi lägger ner dumrasistsnacket och fokuserar på att styra upp saker och ting på ett bra sätt för alla som bor här.

Självklart har inte rasismen något utrymme i dagens politik. Det förnekar jag inte.
Citera
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
om man är uppe i småbyarna i det mest lantliga Frankrike så stöter man på människor som glor, skriker på franska efter en att man är en "pute" (hora), vägrar demonstrativt servera en för att man är "utsocknes".
så... främlingsfientlighet finns fan ta mig överallt.

Jag har varit både i franska småbyar och i Paris som kvinna, och det har bara varit trevligt. Att någon oprovocerat skulle stå och skrika "hora" efter mig och inte vilja servera mig mat när de har restaurang känns rätt osannolikt. Jag talar inte franska utan får knaggla mig fram med engelska och teckenspråk.
Du borde kanske fundera lite över din egen roll i det hela? Du kanske beter/klär dig som en pute?
Citera
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
+1!

många afrikaner har fått nobelpriset i litteratur.

Du verkar inte ha alla hästar i hagen direkt...

Av totalt 4st afrikaner som har fått nobelpriset så har 2st varit vita, en har varit arab och den sista har varit svart.

Priset har delats ut sen år 1901, dvs 109 författare har fått pris för sina insatser för det skrivna ordet.

Afrikaner utgör alltså ~3% av antalet vinnare, och Afrika får därför ses som en grovt underrepresenterad kontinent sett till sin storlek.

Utöver det har 2st afro-amerikaner fått priset.
Citera
2010-11-22, 17:06
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
betyder de att de blivit smarta först på senare tid? något sionistiskt avlingsprojekt kanske? ligger det också i judarnas natur att ha ett öga för guld och diamanter måntro?
Driver du med mig eller vad är din poäng du vill få ut? Judarna har genom världshistorien varit bland det smartaste och mest välutvecklade folkslaget, redan från 1700 år f.kr under den babyloniska eran.

Varför det ligger i judarnas natur att ha ett öga för valuta (som f.ö bara är en fördom, en positiv sådan enligt mig, är det värre för mig att säga att det ligger i negerns natur att stjäla, råna och använda våld?) är p.g.a deras religion då de inte får bruka marken, vilket istället gjorde att de utbildade sig och hade stort inflytande av ekonomi och handeln.

edit: Sen skriver du och framför ditt sammanhang lika bra som en get ungefär. Är du en vänsteranhängare månntro?
Senast redigerad av heis 2010-11-22 kl. 17:09.
Citera
2010-11-22, 17:07
Medlem
es6packs avatar
Hitler var ganska smart? Visst, han var ju Nazist. I princip samma grej över det hela?
Citera
2010-11-22, 17:11
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Men nu är det ju just renrasiga negroider, i synnerhet från Subsahara som vi pratar om.
Inga amerikanska mulatter.
Ser Hale ut som en renrasig neger tycker du?
http://en.wikipedia.org/wiki/Fileaniel_Hale_Williams.jpg

Haha, kanske inte, men han är än dock en del av det afro-amerikanska samhället.

Men men, det finns fler, lugna sig.

http://www.infoplease.com/spot/bhmscientists1.html

Där kan du läsa lite mer, och så ska du se att en del av dessa herrar och damer är i dina ögon förvånansvärt mörka.

EDIT: Listan utelämnar ett antal uppfinnare som jag hört om på annat håll. Återkommer.
Senast redigerad av OKPOSO 2010-11-22 kl. 17:14.
Citera
2010-11-22, 17:11
Medlem
Jo, man kan väl förstå varför människor ibland är främlingsfientliga. Mycket unga också, mycket kan bero på att det finns folk som inte är svenska som står och skriker att de hatar Svergie och polisen. Omogen och kort slutsatts också. Men om man tänker att vi har mycket arbetslöshet och invandrare kommer in och ska jobba osv, jag tycker att varken något av blocken har speciellt bra invandringspolitik. Den bästa är nog SD:s. Förstår inte heller varför de kallas främlingsfientliga när de ska lägga 1 miljard extra på att hjälpa invandrare som redan flyttat hit.
Citera
2010-11-22, 17:18
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crow31
Sen måste man hålla med TS. Ifall man på allvar påstår att vissa människor är mindre värda än andra, så är man inte värst skarp.
Du menar alltså att en hiv-våldtäktsmördarpedofilrånarplankande skattesmitare är lika mycket värd som en trebarnsmorsa som jobbar extra i hockey-hallen för att ha råd att låta sina söner spela hockey? Vilken vidrig människosyn du har.

Citat:
Ursprungligen postat av roztem
Det kan ha vara med att västvärlden fuckade afrika, med koloniseringen. De tog allt bra dem hade och lämnade skit tillbaka.
Liberia, Etiopien blev aldrig koloniserade. Samma skit där. Haiti har varit "fritt" längre än Finland. Inte går finnarna runt och gruppvåldtar spädbarn och skyller allt på svensken och ryssen?

Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Bara för att jag kanske förlorar en debatt mot en rasist betyder det inte att rasisten vann.
Du borde slå upp vad förlora betyder.

Citat:
Ursprungligen postat av Satya
Har aldrig sett en undersökning utav IQ som visat på att vita kommit före sydost asiaterna.
Jag har aldrig sett någon som tyder på motsatsen heller. Jag har däremot sett många omräkning och spekulationer. Ett test med olika vita kontrollgrupper och en nordasiatisk kontrollgrupp som göra samma test har jag inte sett. Sedan måste man tänka på att det är stor skillnad beroende på vilka "vita" man jämför med. Tyskland (109.3) mot Frankrikes (96,1) ger en skillnad på 13,2 poäng, enligt en undersökning.
Det är mycket snack om nordasiaters men det är långt ifrån lika utforskat som den vad det gäller negerns. Sitter du och trycker på något kan du väll visa det?

Citat:
Jag känner nu i efterhand att det inte är någon idé att diskutera detta på Flashback av alla ställen. Flashback är emot allt som människor i Sverige håller med om. Med få undantag.

Bara för att jag gjorde en trådstart om Rasister och vilka jävla svin de är så är jag helt plötsligt dum i huvudet och skriver som en barnunge och vad fan det är. Rasister är inte lika mycket värda som vi vanliga människor är, så enkelt är det.

Om nu Hitler var så jävla smart, varför sköt han sig själv?
Han var garanterat bra på få saker, sen var han lika inrutad och dum i huvudet som ni andra.

Haha vad oväntat. Nu passar det att värdera människor? Så det går alltså? Om du inte har något att komma med håll käften. Du har inga som helst belägg för någonting du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av rooy
Ungefär som i den här studien: http://en.wikipedia.org/wiki/Minnesota_Transracial_Adoption_Study ?
Åh min favorit
Citera
2010-11-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Driver du med mig eller vad är din poäng du vill få ut? Judarna har genom världshistorien varit bland det smartaste och mest välutvecklade folkslaget, redan från 1700 år f.kr under den babyloniska eran.

Varför det ligger i judarnas natur att ha ett öga för valuta (som f.ö bara är en fördom, en positiv sådan enligt mig, är det värre för mig att säga att det ligger i negerns natur att stjäla, råna och använda våld?) är p.g.a deras religion då de inte får bruka marken, vilket istället gjorde att de utbildade sig och hade stort inflytande av ekonomi och handeln.

edit: Sen skriver du och framför ditt sammanhang lika bra som en get ungefär. Är du en vänsteranhängare månntro?

misstänkt syftningsfel, du menar väl ändå inte att den judiska religionen skulle förbjuda dem att bruka marken?
Citera
2010-11-22, 17:20
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Rasism är någonting naturligt, det finns i alla människor. Att värna om den egna familjen och flocken finns redan hos djuren. Genom historien har de smartaste och mest framgångsrikaste i samhället spelat på dessa inneboende rasistiska känslor för att föra krig och liknande. Det finns otaliga historiska personer som avgudas världen runt som varit rasister antisemiter och fascister.

Jösses Rövner är det verkligen du?
Citera
2010-11-22, 17:27
Medlem
HC47s avatar
Rasism har ingenting med intelligens att göra. Sen beror det ju på hur man definierar rasism också. Med dagens lustiga definitioner så räcker det ju med att påstå att en genomsnitts-etiopier är dummare än den genomsnittlige svensken, trots att det är så. Att säga att en japan är smartare än en svensk är dock helt tillåtet!

Nej, rasism handlar snarare om värderingar och värderingar handlar om moral, inte intelligens.

Citat:
Om nu Hitler var så jävla smart, varför sköt han sig själv?

Det var ju också ett jävla sätt att argumentera. Är det bara dumma människor som tar livet av sig, menar du. Hitler blir inte mindre intelligent för att han hade urusla värderingar. Dessa två saker har som sagt inte med varandra att göra.
Senast redigerad av HC47 2010-11-22 kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in