2012-12-08, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Skriv så folk fattar då istället
Det var inga avancerade teorier jag presenterade, eller hur?
Försök begripa även om det kan vara svårt ibland.
Citera
2012-12-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Hur avbeställer man egentligen en prenumeration på NI? Försökt ringa flera gånger men aldrig något svar, inte heller genom mail. Någon som kan säga hur dem lyckades?

Det är bara att mejla till dem och skriva att man säger upp prenumerationen. Det spelar ingen roll om de inte svarar, eller om de hittar på låtsasvillkor om att man måste höra av sig brevledes. Uppsägningen är giltig i alla fall. Om de fortsätter skicka ut tidningen är det deras problem. Det är bara att bestrida fakturan när den kommer.
Citera
2012-12-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banquo
Det är bara att mejla till dem och skriva att man säger upp prenumerationen. Det spelar ingen roll om de inte svarar, eller om de hittar på låtsasvillkor om att man måste höra av sig brevledes. Uppsägningen är giltig i alla fall. Om de fortsätter skicka ut tidningen är det deras problem. Det är bara att bestrida fakturan när den kommer.

Fungerade det för dig? Nåja får väl prova att ringa en sista gång, idiotiskt att man inte ens får ett svar efter att ha ringt 3 gånger på dem tiderna de säger sig vara inne. Kan väl inte förkomma någon betalningsanmärkning, kanske ska vara ett brev för säkerhets skull?
Citera
2012-12-18, 08:15
Bannlyst
Så slutsatsen är att det inte är några problem att säga upp sin prenumeration och att SvP:are inte bryr sig om stölden?
Citera
2012-12-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johult
Så slutsatsen är att det inte är några problem att säga upp sin prenumeration och att SvP:are inte bryr sig om stölden?

Då har du sammanfattat det ganska bra
Citera
2012-12-18, 15:04
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Kan du inte visa några riktiga bevis att det varit en stöld? Just nu som jag förstått det är det ord mot ord och det ska göras upp i domstol. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2012-12-18, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Kan du inte visa några riktiga bevis att det varit en stöld? Just nu som jag förstått det är det ord mot ord och det ska göras upp i domstol. Rätta mig gärna om jag har fel.

Jag vet att jag fått Nya Tider tre gånger utan att ha bett om den, jag antog att de fått mitt namn från NI:s register.
Citera
2012-12-18, 15:31
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Jag vet att jag fått Nya Tider tre gånger utan att ha bett om den, jag antog att de fått mitt namn från NI:s register.
Kan ju vara så. Jag fick ett nummer av Nya Tider och jag mejlade och frågade varför jag fick den. De svarade att det var antagligen eftersom någon tipsat om att jag skulle gilla tidningen. Kan ju säga att jag provade på NI för ett år sen kanske så jag borde ju finnas i deras register hur som helst.
Citera
2012-12-18, 15:51
Bannlyst
Citat:
Kan ju vara så. Jag fick ett nummer av Nya Tider och jag mejlade och frågade varför jag fick den. De svarade att det var antagligen eftersom någon tipsat om att jag skulle gilla tidningen. Kan ju säga att jag provade på NI för ett år sen kanske så jag borde ju finnas i deras register hur som helst.

Jag har ju också läst på Facebook av en av huvudfigurerna att man använder just NI:s register, så just den delen borde det vara få frågetecken i.
Citera
2012-12-18, 15:56
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Jag har ju också läst på Facebook av en av huvudfigurerna att man använder just NI:s register, så just den delen borde det vara få frågetecken i.
Om det nu är någon från Nya Tider som skrivit det så javisst inga frågetecken där, men om det är någon från NI skulle jag ta det med en nypa salt. Jag menar båda sidor vill ju visa att den andra har fel så skulle själv inte lita på vad någon sa att den andra gjort.
Citera
2012-12-18, 15:59
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Känner du någon som läser Nya Tider? Annars borde du ju se det orimliga i svaret du fick...
Citera
2012-12-18, 16:02
Bannlyst
Citat:
Om det nu är någon från Nya Tider som skrivit det så javisst inga frågetecken där, men om det är någon från NI skulle jag ta det med en nypa salt. Jag menar båda sidor vill ju visa att den andra har fel så skulle själv inte lita på vad någon sa att den andra gjort.

Det är NT:s ansvarige utgivare som skrivit det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in