2012-02-22, 19:45
Medlem
lnterpols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Mejladressen som pseudonymen Mattias Lindberg använt tillhör Dan Lindberg, a.k.a Dan Berner, en avlönad anställd på Nationell Idag.
Jo vi har förstått att du och "researchgruppen" påstår detta. Vad vi ber om är några som helst bevis eller ens indicier på att så är fallet.
Citera
2012-02-22, 19:47
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jo och det är ju precis detta som du nu ska belägga. Ditt eller "Resarchgruppens" ord duger förstås inte som du nog förstår.

Jag har ingen aning om huruvida det är Berner som har skrivit artikeln eller inte och ser inte heller vari "hyckleriet" skulle bestå om så var fallet.

Det är väl en smal sak för dig att gräva fram lite källor med tanke på hur nära du verkar stå artikelförfattaren?

Inget duger ju när man ska bevisa något för er nassar, men förneka förintelsen går oftast bra.
Ni skulle nog förneka en nasses homoerotiska äventyr ifall han hade HIV, AIDS-mygg kanske, vem vet

Hyckleriet är väl att en person som enligt lagen dömts "hårdare" på mord skalan än personen den hänger ut skrivit artikeln, i detta fall den dråp dömde Dan Berner / Dan Lindberg / Mattias Lindberg

Jag står väl artikelförfattaren lika nära som de flesta här på flashback, några knapptryck ifrån
Senast redigerad av infogiver 2012-02-22 kl. 19:49.
Citera
2012-02-22, 19:52
Medlem
Kyshenkos avatar
Citat:
Såhär säger Berner själv om de påstådda sexuella övergreppen på dåvarande flickvännen:
Fast vad har det med hans raseri vid tillfället att göra? Han var väl lika arg då oavsett vad han tror idag?
Jag lägger ingen värdering i om svenskläraren var skyldig eller inte, Dans ilska byggde ju på att han trodde att svenskläraren var skyldig.

Wallner visste ju inte om hans offer var skyldig till det politiska synsätt som han valde att avrätta honom för. Allting tyder ju på att offret bara överdrev för att föra lite väsen i en diskussion. Men diskussioner om politik bör sluta i en uppgörelse om ena parten har nationalistiska värderingar va? Det är väl ändå så du känner innerst inne?
Citera
2012-02-22, 19:54
Bannlyst
Citat:
Inget duger ju när man ska bevisa något för er nassar, men förneka förintelsen går oftast bra.
Ni skulle nog förneka en nasses homoerotiska äventyr ifall han hade HIV, AIDS-mygg kanske, vem vet
Ska jag tolka ditt flamsande som att några ytterligare belägg eller "bevis" inte kommer att presenteras utan att vi helt enkelt får ta Martin Fredriksson på hans ord?
Citera
2012-02-22, 19:55
Medlem
Kyshenkos avatar
Citat:

Som förnekas på grund av bristande bevisning. Så kom igen, låt oss inte börja förneka din trådstart här av samma anledning. Fram med bevisen, BUMS!
Citera
2012-02-22, 19:58
Medlem
Varför överhuvudtaget anställa en mördare? Förstår man inte att det kommer få dem att se dåliga ut? Drivs redaktionen av antinationalistiska judar som strategiskt söndrar den nationella rörelsen inifrån?
Citera
2012-02-22, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Varför överhuvudtaget anställa en mördare? Förstår man inte att det kommer få dem att se dåliga ut? Drivs redaktionen av antinationalistiska judar som strategiskt söndrar den nationella rörelsen inifrån?
Detta är förvisso en giltig poäng. Jag kan definitivt förstå om många tycker som du. Jag själv bryr mig inte så mycket och känner inte Berner men visst kan man argumentera för att det inte ser särskilt bra ut utan snarare förstärker den nidbild av oss som massmedia målat upp.
Senast redigerad av Straybullet 2012-02-22 kl. 20:04.
Citera
2012-02-22, 20:02
Medlem
Kyshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
För att det endast är folk som inte har något att förlora som kan stå upp för åsikter som gör att du i dagens samhälle förlorar allt. Synd som fan, men sant.
Citera
2012-02-22, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kyshenko
För att det endast är folk som inte har något att förlora som kan stå upp för åsikter som gör att du i dagens samhälle förlorar allt. Synd som fan, men sant.
Också det en mycket bra poäng.
Citera
2012-02-22, 20:15
Medlem
Ja nu får du allt komma fram med lite bevis här, Är det sant är det en intressant vändning men utan mer på foten tänker jag inte ta det här seriöst.
Citera
2012-02-22, 20:29
Medlem
McDonnells avatar
En väsentlig skillnad är ju också att JW är en mycket begåvad motorskribent.
Citera
2012-02-22, 20:33
Medlem
lnterpols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
En väsentlig skillnad är ju också att JW är en mycket begåvad motorskribent.
Och Mattias Lindberg en skicklig kriminaljournalist. Vad är din poäng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in