2013-03-25, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det kan man väl inte direkt säga eftersom Nationell Idags redaktion utgörs av samma människor som utgör Nationaldemokraternas partistyrelse.

Det stämmer ju inte.
Citera
2013-03-25, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binde
Det stämmer ju inte.
Stämmer det INTE säger du?

Jimmy Windeskoog - chefredaktör för NI - partisekreterare för ND
Anders Ankarstjärn - krönikör för NI - vice partiledare för ND
Marc Abramsson - krönikör för NI - Partiledare för ND

Vad är det som inte stämmer? Jag skiter väl fullständigt i vem som skriver för NI, men att kalla tidningen för "politiskt obunden" blir ju bra märkligt. Eller?

Då kan ju jag börja kalla mig för politiskt obunden skribent här på Flashback lika gärna.
Senast redigerad av Straybullet 2013-03-25 kl. 12:15.
Citera
2013-03-25, 13:15
Bannlyst
Citat:
Stämmer det INTE säger du?

Jimmy Windeskoog - chefredaktör för NI - partisekreterare för ND
Anders Ankarstjärn - krönikör för NI - vice partiledare för ND
Marc Abramsson - krönikör för NI - Partiledare för ND

Vad är det som inte stämmer? Jag skiter väl fullständigt i vem som skriver för NI, men att kalla tidningen för "politiskt obunden" blir ju bra märkligt. Eller?

Då kan ju jag börja kalla mig för politiskt obunden skribent här på Flashback lika gärna.

Jag trodde du talade om redaktionen, det var det du skrev i alla fall. Och det påståendet var ju helt fel.
Citera
2013-03-25, 13:21
Bannlyst
Citat:
Jag trodde du talade om redaktionen, det var det du skrev i alla fall. Och det påståendet var ju helt fel.
Vilket påstående är helt fel? Kan du överhuvudtaget författa ett inlägg som är längre än en mening och som man inte behöver avkoda?
Windeskog, Abramsson och Ankarstjärn skriver åtminstone för tidningen samtidigt som de sitter i ND:s partistyrelse. Windeskog är dessutom chefredaktör för tidningen. Eller har jag missuppfattat något?
Citera
2013-03-25, 13:29
Bannlyst
Citat:
Vilket påstående är helt fel? Kan du överhuvudtaget författa ett inlägg som är längre än en mening och som man inte behöver avkoda?
Windeskog, Abramsson och Ankarstjärn skriver åtminstone för tidningen samtidigt som de sitter i ND:s partistyrelse. Windeskog är dessutom chefredaktör för tidningen. Eller har jag missuppfattat något?

I redaktionen sitter enligt det senaste numret Windeskog, Dellsjö, From och Lindahl. De två sistnämnda är vad jag vet inte ens medlemmar i ND och än mindre i någon styrelse.

Förstår du nu varför ditt påstående inte stämde med verkligheten?
Citera
2013-03-25, 13:33
Bannlyst
Citat:
I redaktionen sitter enligt det senaste numret Windeskog, Dellsjö, From och Lindahl. De två sistnämnda är vad jag vet inte ens medlemmar i ND och än mindre i någon styrelse.

Förstår du nu varför ditt påstående inte stämde med verkligheten?
Okej, mitt misstag. Hela redaktionen utgörs inte av Nationaldemokrater. Men Nationaldemokraternas partisekreterare är samtidigt chefredaktör för tidningen och andra personer ur partiledningen är också frekventa skribenter i den samma. Vill man kalla sig för politiskt obundna får man förstås göra det, det blir ju dock en något märklig definition av begreppet.
Citera
2013-03-25, 13:37
Bannlyst
Citat:
Okej, mitt misstag. Hela redaktionen utgörs inte av Nationaldemokrater. Men Nationaldemokraternas partisekreterare är samtidigt chefredaktör för tidningen och andra personer ur partiledningen är också frekventa skribenter i den samma. Vill man kalla sig för politiskt obundna får man förstås göra det, det blir ju dock en något märklig definition av begreppet.

Den kallas ju för obunden just för att den är en självständig organisation som inte styrs av någon annan. Man kan väl jämföra med relationen mellan SvD och M.

Sedan är det ju ganska stor skillnad på att säga att "hela redaktionen" utgörs av en grupp som det sedan visar sig att bara 50 % tillhörde.
Citera
2013-03-25, 13:44
Bannlyst
Citat:
Den kallas ju för obunden just för att den är en självständig organisation som inte styrs av någon annan. Man kan väl jämföra med relationen mellan SvD och M
Är det verkligen en rättvis jämförelse tycker du? Sitter Moderaternas partisekreterare som chefredaktör på Svenska dagbladet?

Citat:
Sedan är det ju ganska stor skillnad på att säga att "hela redaktionen" utgörs av en grupp som det sedan visar sig att bara 50 % tillhörde.
Haha, ja, jo visst. En oerhörd skillnad.
Citera
2013-03-25, 13:52
Bannlyst
Citat:
Är det verkligen en rättvis jämförelse tycker du? Sitter Moderaternas partisekreterare som chefredaktör på Svenska dagbladet?

Jo det är en rimlig jämförelse. En annan är relationerna mellan SvP och Nya Tider. Separata organisationer men flera ledande som är med i båda.
Citera
2013-03-25, 13:54
Bannlyst
Citat:
Jo det är en rimlig jämförelse. En annan är relationerna mellan SvP och Nya Tider. Separata organisationer men flera ledande som är med i båda.
Säger du det så. Vem från SvP:s partistyrelse skriver för Nya Tider menar du?
Citera
2013-03-25, 13:57
Bannlyst
Citat:
Säger du det så. Vem från SvP:s partistyrelse skriver för Nya Tider menar du?

Nu väljer du att inrikta dig på partistyrelser bara för att två i NI:s redaktion sitter i en sådan. Nu är dock inte styrelsearbete det enda sättet att verka i ett parti på. Att du resonerar som du gör ställer ju stora frågetecken om vad dig agenda med dina sakfel egentligen är.
Citera
2013-03-25, 14:05
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Nu väljer du att inrikta dig på partistyrelser bara för att två i NI:s redaktion sitter i en sådan. Nu är dock inte styrelsearbete det enda sättet att verka i ett parti på. Att du resonerar som du gör ställer ju stora frågetecken om vad dig agenda med dina sakfel egentligen är.
Vilka är det då i Nya Tider som är medlemmar i SvP? Heinz Burgemeister fick ju lämna Nya Tider när han gick med i SvP som exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in