2012-10-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillor
Det det den opolitiska grejen i Salem du talar om? Där har det ju gått mängder av SD:are också upplysningsvis.

Salem är ingen opolitisk grej, det vet vi båda två. Jag vet självklart också att Marc inte är nazist, men som sagt han har ju förmodligen inget emot att folk misstar honom för det.

Jag tycker att Nationell Idag som fenomen är en positiv sak. Det är beundransvärt hur ett fåtal hårt arbetande och idealistiska personer lyckades med tidningsprojektet och att uppbära presstöd.
Jag hoppas att ni NDare nu inte har förstört det som tog er så lång tid att åstadkomma.
Citera
2012-10-01, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-tie
Salem är ingen opolitisk grej, det vet vi båda två. Jag vet självklart också att Marc inte är nazist, men som sagt han har ju förmodligen inget emot att folk misstar honom för det.

Jag tycker att Nationell Idag som fenomen är en positiv sak. Det är beundransvärt hur ett fåtal hårt arbetande och idealistiska personer lyckades med tidningsprojektet och att uppbära presstöd.
Jag hoppas att ni NDare nu inte har förstört det som tog er så lång tid att åstadkomma.

Nu är jag själv inte ND:are (prenumerant på NI dock), men jag tror inte på attackerna på tidningen ger speciellt mycket. Sedan vill jag nog säga att Salem var just opolitiskt, det är i alla fall den förklaringen SD nöjt sig med när deras medlemmar och vissa represententer varit där.
Citera
2012-10-01, 23:39
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Nu är jag själv inte ND:are (prenumerant på NI dock), men jag tror inte på attackerna på tidningen ger speciellt mycket. Sedan vill jag nog säga att Salem var just opolitiskt, det är i alla fall den förklaringen SD nöjt sig med när deras medlemmar och vissa represententer varit där.

Om inte Salem är politiskt så vet jag inte vad det är. Sen är det nog ganska så irrelevant vad SD påstår i olika frågor.
Citera
2012-10-01, 23:41
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Om inte Salem är politiskt så vet jag inte vad det är. Sen är det nog ganska så irrelevant vad SD påstår i olika frågor.

Jag väljer att kalla det en minnesmarsch, men visst har det funnits politiska inslag i talen.
Citera
2012-10-02, 00:13
Medlem
Frappants avatar
Windeskog/Dvärgen kuppar plundrar NI NU!!

http://www.nationell.nu/2012/10/01/kuppforsok-mot-nationell-idag-marc-abramsson-forsoker-stjala-tidningen/

Diskutera detta NU det händer NU vafan är det som händer!!? Fram med fakta på bordet NU!!

DOM GÅR TILL ATTACK MOT TIDNINGEN......!!!!!!!!!!!!!
Citera
2012-10-02, 00:24
Medlem
Saoshyants avatar
Ah, så Jimmie Windeskog har redan "utsetts" till ny chefredaktör. Där ser man, det går snabbt i kuppmakarsvängarna minsann.

Samtidigt fortsätter Windeskog att framhävda att Vavra Suk ska ha stulit omkring 100.000 kronor av tidningens pengar. Reaktionerna är inte nådiga, och Windeskogs förtroendekapital tycks vara skrämmande lågt.

Några exempel:

Citat:
Ursprungligen postat av Dan Berner
"Risk för en liten sejour till fängelset för förtal, Jimmy... Det är Vavra som är ansvarig för tidningen, det är Vavra som byggt upp tidningen, och så länge pengarna används i tidningsverksamheten är det alltså inte "stöld" ifall han sett till att kuppmakarna inte kommer åt pengarna. Det inser säkert även du.

Det vore under min värdighet att hota folk över nätet, men jag hoppas att vi aldrig mer ses. Det här var riktigt, riktigt lågt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas De Geer
Jag mår genuint illa, men är knappast förvånad.

Dock är detta pinsamt för alla nationalister. Inte minst för dem av oss som på olika sätt bidragit till Nationell Idag.

Att lyckas ge ut en tidning med regelbundenhet till presstöd är en bedrift, att sedan låta det omintetgöras genom den interna, futtiga psykopatkulturen inom ND är ... dessvärre inte förvånande.

Mitt tveklösa stöd till Vavra, dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Christopher Pedersen
Jag tyckte det var rätt kul ja.
Jag har inget behov av att ta ställning i er konflikt men finner det komiskt att någon som stulit mellanöl anmärker på någon annans påstådda ”tjuveri”- något som i det senare fallet inte finns några belägg för utöver vad du säger här i kommentarstrådarna.
Eftersom Marc redan varit inblandad i fler konflikter än man kan tro och du sitter med tungan så långt upp i hans bak att du kan slicka honom i munnen finner jag inte det vara trovärdigt med ett så passande angrepp. Det följer trots allt helt mallen vid samtliga konflikter Marc varit inblandad i genom åren- lögnerna och angreppen har haglat kring personerna som blivit obekväma för honom.
Men jag kan ha fel- kanske kommer det faktiska bevis istället för rent skitprat den här gången?
Jag är i vilket fall som riktigt glad över att jag aldrig varit involverad i ND och alla era kontinuerliga intriger. Det var löjligt för flera år sedan och nu är det bara patetiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Spansk
Marc Abramsson och Vavra Suk har även tecknat ett avtal med X antal andelstecknare, vilket jag i ett års tid påtalat att avtalet inte uppfyllts av dessa två – men där Vavra kämpat FÖR att uppfylla detta avtal medan Abramsson kämpar MOT.
Windeskog skall så lände detta faktum kvarstår akta sig för att använda sig av de argument han presenterar i sin kommentar.
Om Windeskog känner sig nöjd att sätta sig vid dukad bord så att säga, och ta Suks verk ifrån honom – så gör det då för helvete.
Suk med all sin kompetens och förmåga lär knappast ha svårt att antingen starta en ny tidning, som med all sannolikhet konkurrerar ut NI (NDs ekonomiska livlina) på kort tid – eller söka sig till Framåt och/eller Realisten.
Citera
2012-10-02, 00:32
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saoshyant
Ah, så Jimmie Windeskog har redan "utsetts" till ny chefredaktör. Där ser man, det går snabbt i kuppmakarsvängarna minsann.

Samtidigt fortsätter Windeskog att framhävda att Vavra Suk ska ha stulit omkring 100.000 kronor av tidningens pengar. Reaktionerna är inte nådiga, och Windeskogs förtroendekapital tycks vara skrämmande lågt.
Några exempel:

Bra debattinlägg! När blir det SPRUTT på debatten även här, det händer NU debattera NU!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2012-10-02, 00:33
Medlem
Från kommentarerna på Nationell.nu:

Citat:
Ursprungligen postat av Karl
Windeskog och Marcs dagar är nu räknade !!
Kan det vara den sämsta kombinationen i nationella rörelsen Någonsin?!

Vilket jävla radarpar, Windeskog och Abramsson, haha! Dessa ölsnattare, dvärgar, psykopater, hobbydiktatorer, luffare, får mig att kikna av skratt. Vilken osannolik historia egentligen, detta händer bara i "den nationella rörelsen"! Hade det gjorts en dokusåpa om "partiet" ND och alla intriger hade jag garanterat tittat slaviskt.
Citera
2012-10-02, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saoshyant

Några exempel:

Att citera några som inte har med tiden att göra tycker du bevisar något. Se på de som stjäl från tidningens ägare och prenumeranter istället.
Citera
2012-10-02, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Bra debattinlägg! När blir det SPRUTT på debatten även här, det händer NU debattera NU!!!!!!!!!!!!!!!!

Hatade du inte tidningens ägare nyss?
Citera
2012-10-02, 00:38
Medlem
Saoshyants avatar
Citat:
Att citera några som inte har med tiden att göra tycker du bevisar något. Se på de som stjäl från tidningens ägare och prenumeranter istället.
Ni fortsätter hävda att Vavra Suk stulit pengar från Nationell Idag, jag finner det helt enkelt mycket osannolikt. Var är beläggen? Fram med dem nu! Har någon polisanmälan upprättats? Scanna in skiten och lägg upp i så fall!

Det duger naturligtvis inte att anklaga en av de mest engagerade och omtyckta nationalisterna i Sverige för stöld om man inte kan backa upp sina anklagelser.
Senast redigerad av Saoshyant 2012-10-02 kl. 00:41.
Citera
2012-10-02, 00:48
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Hatade du inte tidningens ägare nyss?

Jo visst! Men hurså? Nu börjar det bli sprutt på debatten, jag fick ett sånt ryck så jag inte såg att den börjat för flera sidor sedan, såg bara något om Salem.

Nu har tidningens ägare verkligen skitit sig ett stort, stort lass i näven - för att inte tala om vilket lass som snart kommer att landa på tidningens nye, tilltänkte "chefredaktör", en liten alkis, nolla, luffare, dömd ölsnattare, tvålfobiker och antinationalist som frilansar åt Expo. Läs mer om honom på https://www.flashback.org/t368829
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in