2012-10-02, 01:08
Medlem
NS_14s avatar
Jag hade kunnat garva åt det faktum att den nye chefredaktören har, av kommentatorsfälten att döma, utropat sig till Sveriges enda nationalist och barrikaderat sig på redaktionen (eller där han nu är) från vilken han bedriver sin enmanstalan. Jag hade även kunnat garva åt under vilka former den nye chefredaktören upprättar kontakt med sina besvikna prenumeranter på genom det ena invektivet efter det andra. Stor humor är det att sagda chefredaktör, själv lagförd folkölssnattare, anklagar andra för tjuveri utan tillstymmelse till bevis och dessutom tror att detta inte påverkar tidningen som helhet.

När allt kommer omkring är det inte speciellt lustigt. En del människor bör titta sig djupt i spegeln och ställa sig själva frågan om detta är ett bra sätt att hantera sina trogna läsare på.
Senast redigerad av NS_14 2012-10-02 kl. 01:17.
Citera
2012-10-02, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saoshyant
Ni fortsätter hävda att Vavra Suk stulit pengar från Nationell Idag, jag finner det helt enkelt mycket osannolikt. Var är beläggen? Fram med dem nu! Har någon polisanmälan upprättats? Scanna in skiten och lägg upp i så fall!

Det duger naturligtvis inte att anklaga en av de mest engagerade och omtyckta nationalisterna i Sverige för stöld om man inte kan backa upp sina anklagelser.

Snart kommer polisanmälan att vara offentlig handling.
Citera
2012-10-02, 01:44
Medlem
Folkets vilja måste komma först,vilket en del tycks glömma. I det här fallet handlar det om rörelsens vilja som i förlängningen skall komma att jobba för folkets bästa.

När tidningen nådde presstöd gjorde man det bl a genom att sträcka ut en hand till hela rörelsen och dess utkanter. Därför har de prenumeranter som utgör en betydande del av rörelsen en röst i saken rent moralsikt sett. Om den viljan nu blivit att tidningen skall vara fristående från ND så skall det vara så.

Här måste tänket genomsyras av heder och moral. För ingen kommer imponeras av kliniska och till synes lag och stadgeenliga manövrar om det i slutändan innebär en seger för människor eller organisationer som ingen längre har något förtroende för.

Det handlar inte om att starkast vilja vinner och får ta åt sig äran av det utan att kunna förstå vad som är bäst i enlighet med folkets/rörelsens vilja
Citera
2012-10-02, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet1
Folkets vilja måste komma först,vilket en del tycks glömma. I det här fallet handlar det om rörelsens vilja som i förlängningen skall komma att jobba för folkets bästa.

När tidningen nådde presstöd gjorde man det bl a genom att sträcka ut en hand till hela rörelsen och dess utkanter. Därför har de prenumeranter som utgör en betydande del av rörelsen en röst i saken rent moralsikt sett. Om den viljan nu blivit att tidningen skall vara fristående från ND så skall det vara så.

Här måste tänket genomsyras av heder och moral. För ingen kommer imponeras av kliniska och till synes lag och stadgeenliga manövrar om det i slutändan innebär en seger för människor eller organisationer som ingen längre har något förtroende för.

Det handlar inte om att starkast vilja vinner och får ta åt sig äran av det utan att kunna förstå vad som är bäst i enlighet med folkets/rörelsens vilja

Men tidningen skall ju vara lika oberoende som tidigare. Ingen ändrig har skett i det.
Citera
2012-10-02, 02:51
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet1
Alltså egentligen är det ju på dessa personers axlar som vi skall rädda Sverige från brun undergång i kreolsk apokalyps och då har man fan inte rätt att bete sig hur man vill eftersom de så att säga agerar på folkets mandat. Men dessa personer verkar ju mest se det som någon djälva personlig ägodel?
"Aamen, liksom detta e min nassesekt stick din rövskalle öööööh!" "Nä, den e min din fitta, nu ska jag sno dina klistermärken och flygblad med hatbudskap å göra om dem till mina muhahha".

Förklaring finns dock för jag har en hypotes om att de som söker sig till dessa kretsar är en av två saker:
1. Asociala och störda. För de flesta människor skulle inte palla det sociala trycket i denna frågan vilket inte är en liten faktor i mänsklig interaktion, utan bara de lite "CP" som inte förstår social interaktion som gör det.
2. Väldigt modiga, starka och rakryggade och allmänt beundransvärda människor som har lite mer blattestyle i sinnet.

Men det finns knappt några mellanting...och svennen är dessvärre överkonformistisk (den vågar inte stå emot socialt tyck, ett kulturellt eller biologiskt arv från bondesamhället där det fanns extremt behov av sociala normer för att hålla den lilla lilla gruppen närstående ihop och vid liv. Stack man ut åkte man ner i ett kärr fortare än kvickt liksom) och feg (inget av de två alltså!) och där har vi även orsaken till varför rörelsen växer långsamt, det passar liksom inte mentalt för normala svenskar riktigt än, de är inte som man säger på globlish "attuned" för det och varför det går lite enklare för de eldiga grekblattarna i gyllene gryning att växa.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-10-02 kl. 02:58.
Citera
2012-10-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nathatare
Marc är nazist när han pratar med nazister...

Hursomhelst känns det otroligt ansvarslöst av kuppmakarna att försöka sätta en så helt inkompetent varelse som forumtrollet-Windeskog som redaktör för Sveriges ända nationalistiska tidning med presstöd. Vad tänker folk med liksom

"Kuppmakarna" och "folk" är plural. Jag misstänker att Windeskog är den ende kvarvarande medlemmen i ND utöver Marc.
Citera
2012-10-02, 11:20
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
"Kuppmakarna" och "folk" är plural. Jag misstänker att Windeskog är den ende kvarvarande medlemmen i ND utöver Marc.

Mattias då? Han var ju med Marc igår.
Citera
2012-10-02, 12:53
Moderator
MrFishboys avatar
Raderat OT...

/Mod
Citera
2012-10-02, 15:39
Medlem
Pseud0nyms avatar
Så, Windeskog påstår att Vavra kallat Daniel Spansk "idiot" i kommentarfältet på nationell.nu. Hur ligger det till med den interna kamratligheten egentligen? Är den lika kass som i alla andra nationella organisationer?

Varför kommenterar inte Windeskog här i tråden? Jag antar att alla vet vad han heter här på Flashback.
Citera
2012-10-02, 16:10
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Så, Windeskog påstår att Vavra kallat Daniel Spansk "idiot" i kommentarfältet på nationell.nu. Hur ligger det till med den interna kamratligheten egentligen? Är den lika kass som i alla andra nationella organisationer?

Varför kommenterar inte Windeskog här i tråden? Jag antar att alla vet vad han heter här på Flashback.
Han för sin kamp på
http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=56413&page=2
Citera
2012-10-02, 16:18
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Han för sin kamp på
http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=56413&page=2

Man tackar!
Citera
2012-10-02, 16:20
Medlem
Citat:
I helgen hade Nationaldemokraterna årsmöte inne på Södermalm i Stockholm.

Under mötet återvaldes Marc Abramsson som ordförande, tillika organisatör, och Anders Ankartjärn valdes som ny vice ordförande. Mattias Karlstrand valdes till strateg, den interimistiske partisekreteraren Jimmy Windeskog och Christoffer Karlsson valdes in som ordinarie styrelseledamöter. Björn Cederström välkomnas dessutom till styrelsen som ny suppleant. Sedan Vavra Suk funnit sig stå helt utan stöd för sin "linje" på årsmötet förklarade han att han inte önskade fortsätta sitt engagemang i styrelsen, varefter han lämnade mötet. Ett antal motioner behandlades, bland vilka kan nämnas att ett förslag om ett antal arbetsgrupper för att se över partiets stadgar och program antogs, en motion om en deklaration angående ekonomisk demokrati antogs, samt en motion om att partiet önskar förklara Arktis som en skyddad zon antogs. Efter ett lugnt och ordnat möte står partiet enat och starkt, och ser framtiden an med tillförsikt.
http://www.nd.se/Aktiviteter/2012/oktober/arsmote-for-nationaldemokraterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in