Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet1
Folkets vilja måste komma först,vilket en del tycks glömma. I det här fallet handlar det om rörelsens vilja som i förlängningen skall komma att jobba för folkets bästa.
Alltså egentligen är det ju på dessa personers axlar som vi skall rädda Sverige från brun undergång i kreolsk apokalyps och då har man fan inte rätt att bete sig hur man vill eftersom de så att säga agerar på folkets mandat. Men dessa personer verkar ju mest se det som någon djälva personlig ägodel?
"Aamen, liksom detta e min nassesekt stick din rövskalle öööööh!" "Nä, den e min din fitta, nu ska jag sno dina klistermärken och flygblad med hatbudskap å göra om dem till mina muhahha".
Förklaring finns dock för jag har en hypotes om att de som söker sig till dessa kretsar är en av två saker:
1. Asociala och störda. För de flesta människor skulle inte palla det sociala trycket i denna frågan vilket inte är en liten faktor i mänsklig interaktion, utan bara de lite "CP" som inte förstår social interaktion som gör det.
2. Väldigt modiga, starka och rakryggade och allmänt beundransvärda människor som har lite mer
blattestyle i sinnet.
Men det finns knappt några mellanting...och svennen är dessvärre överkonformistisk (den vågar inte stå emot socialt tyck, ett kulturellt eller biologiskt arv från bondesamhället där det fanns extremt behov av sociala normer för att hålla den lilla lilla gruppen närstående ihop och vid liv. Stack man ut åkte man ner i ett kärr fortare än kvickt liksom) och feg (inget av de två alltså!) och där har vi även orsaken till varför rörelsen växer långsamt, det passar liksom inte mentalt för normala svenskar riktigt än, de är inte som man säger på globlish "attuned" för det och varför det går lite enklare för de eldiga grekblattarna i gyllene gryning att växa.