2012-02-22, 20:33
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ska jag tolka ditt flamsande som att några ytterligare belägg eller "bevis" inte kommer att presenteras utan att vi helt enkelt får ta Martin Fredriksson på hans ord?

Citat:
Ursprungligen postat av Kyshenko
Som förnekas på grund av bristande bevisning. Så kom igen, låt oss inte börja förneka din trådstart här av samma anledning. Fram med bevisen, BUMS!

Jag har inte skrivit artikeln och kan tyvärr inte komma med några "bevis", men skulle inte förvåna mig ifall någon på redaktionen helt sonika "golat" ner herr Berner,hände senast när Skillt misshandlade Abrahamsson.

Folk får förneka bäst det vill, det är antagligen en tolkningsfråga som det är med det mesta, jag väljer att tro på artikeln, andra gör det inte, så får det vara. Men lite bisarrt att vilja ha fram bevis från mig då jag endast har hänvisat till en artikel, löjligt.
Citera
2012-02-22, 20:36
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalomonAugust
Ja nu får du allt komma fram med lite bevis här, Är det sant är det en intressant vändning men utan mer på foten tänker jag inte ta det här seriöst.

Som jag skrev tidigare, jag har inte haft något med artikeln att göra, jag har endast länkat till den på flashback. Du får ta det hur du vill men att begära källor utav mig som endast kopierat en artikel blir ju smått konstigt.

Jag föreslår att vi går tillbaka till topic.
Citera
2012-02-22, 21:14
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Som jag skrev tidigare, jag har inte haft något med artikeln att göra, jag har endast länkat till den på flashback. Du får ta det hur du vill men att begära källor utav mig som endast kopierat en artikel blir ju smått konstigt.

Jag föreslår att vi går tillbaka till topic.

Det blir ju menlöst att diskutera topic då det hela baserar sig på ett påstående utan någon som helst källa eller bevis. Omöjligt att diskutera ett ev hyckleri då det, som sagt, helt saknas bevis för att artikeln i NI är skriven av Dan Berner.

Edit: Dessutom är det tydligt att du i din trådstart ställer dig bakom påståendet. Du anser att det inte bara sammanfattas utan sammanfattas bra. Du påstår således att Berner författat artikeln i NI och lämnar researchgruppen som källa. Då källan är helt spekulativ (återigen, utan några som helst bevis) är det inte så konstigt att flertalet skribenter avkräver dig en bättre källa.

Citat:
Skit bra, tills man tar en närmare titt på vem som skrivit artikeln, Researchgruppen har skrivit en artikel om det hela som sammanfattar det rätt bra
.
Senast redigerad av Don.C 2012-02-22 kl. 21:21.
Citera
2012-02-22, 21:52
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lnterpol
Och Mattias Lindberg en skicklig kriminaljournalist. Vad är din poäng?
Nej, det är han inte.

Man ska fan ha levt under en sten för att inte känt till JW-s lilla kurr i Berzeli park. Intressantare var ju att få höra att det inte alls var någon pedofil som Dan högg ihjäl när han panikade i den där lägenheten. Som ni nassar har dragit det mantrat i tråd efter tråd. "Dan är vår hjälte, han är så tuff och dödade en pedofil som just skulle förgripa sig på svenska småbarn." En oskyldig lärare som råkade ut för ett par tablettfyllon.
Citera
2012-02-22, 21:54
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Jag har inte skrivit artikeln och kan tyvärr inte komma med några "bevis", men skulle inte förvåna mig ifall någon på redaktionen helt sonika "golat" ner herr Berner,hände senast när Skillt misshandlade Abrahamsson.

Folk får förneka bäst det vill, det är antagligen en tolkningsfråga som det är med det mesta, jag väljer att tro på artikeln, andra gör det inte, så får det vara. Men lite bisarrt att vilja ha fram bevis från mig då jag endast har hänvisat till en artikel, löjligt.
Tolkningsfråga? Endera så har Berner författat/medförfattat artikeln eller så har han inte gjort det. Svårare än så är det inte.

Det är ju inte omöjligt att han har gjort det, men ingen kommer ta påståenden från er på allvar förens ni presenterar bevis!
Citera
2012-02-22, 21:56
Medlem
lnterpols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
Nej, det är han inte.
Artikeln är välskriven, målande och spännande. Vad har du för invändningar? Dessutom verkar den vara saklig eftersom den inte skönmålar eller demoniserar endera sidan.
Citat:
Man ska fan ha levt under en sten för att inte känt till JW-s lilla kurr i Berzeli park.
Jag vill påstå att ytterst få känt till detta och i princip ingen utom de närmast inblandade vad som verkligen hände och vilken rättsskandal och mediaskandal det faktiskt var.
Citat:
Intressantare var ju att få höra att det inte alls var någon pedofil som Dan högg ihjäl när han panikade i den där lägenheten. Som ni nassar har dragit det mantrat i tråd efter tråd. "Dan är vår hjälte, han är så tuff och dödade en pedofil som just skulle förgripa sig på svenska småbarn." En oskyldig lärare som råkade ut för ett par tablettfyllon.
Nu känner jag inte till det fallet och Dan Bernerr men jag väntar fortfarande på bevis för att Mattias Lindberg ska vara dömd för något alls.

Att du förminskar ett knivmord till "litet kurr" visar ju tydligt din agenda.
Citera
2012-02-22, 22:10
Bannlyst
AFA:s försök till poäng i ämnet försvinner ju i att de inte kan belägga sin konspirationsteori, Dan Bernér jobbar inte på Nationell Idag och han har inte skrivit artikeln. AFA tyckte väl att det var viktigt att försvara mödaren på DN och tyckte en lögn behövdes för detta. Inget nytt med andra ord.
Citera
2012-02-22, 23:47
Medlem
Konfrontations avatar
Citat:
Mejladressen som pseudonymen Mattias Lindberg använt tillhör Dan Lindberg, a.k.a Dan Berner, en avlönad anställd på Nationell Idag.

Jag lägger ingen vikt i sanningshalten i Berners artikel, den stämmer nog faktamässigt bra även fast jag inte lagt ner så mycket tid på den ännu, min frågeställning rör mest om hur passande det är att en person dömd för dråp skriver en artikel om en person som dömts för vållande till annans död.

Du har fortfarande inte presenterat några bevis för det påståendet.. Man kan inte slänga ur sig vad som helst och förvänta sig att det tas som kall fakta. Såvida du är normalbegåvad förstår du säkert det.

Men om vi ska utgå ifrån att du har rätt, att Berner skrivit artikeln på NI, vilket du/research-gruppen ännu inte har presenterat några som helst belägg för. Men om det mot all förmodan stämmer, så är det hyckleri men för den sakens skull så gör det inte NI's artikel mindre intressant för det.
Citera
2012-02-22, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konfrontation
Du har fortfarande inte presenterat några bevis för det påståendet.. Man kan inte slänga ur sig vad som helst och förvänta sig att det tas som kall fakta. Såvida du är normalbegåvad förstår du säkert det.

Inte helt sant, leker man journalist som dessa AFA:iter gör så är det aldrig någon i etablissemanget som förutsätter att du kan belägga fantasifulla påståenden.
Citera
2012-02-23, 00:10
Medlem
Konfrontations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekokrigare
Inte helt sant, leker man journalist som dessa AFA:iter gör så är det aldrig någon i etablissemanget som förutsätter att du kan belägga fantasifulla påståenden.

Förstår inte riktigt vad du menar.

Att research gruppen är medlöpare till systemet, råder det ingen tvivel om. Då de på sikt har samma agenda att förgöra den nationella rörelsen och på sikt döda det Svenska folket.
Citera
2012-02-23, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konfrontation
Förstår inte riktigt vad du menar.

Att research gruppen är medlöpare till systemet, råder det ingen tvivel om. Då de på sikt har samma agenda att förgöra den nationella rörelsen och på sikt döda det Svenska folket.

Jo det var det jag menade med tillägget att du skrev "Man kan inte slänga ur sig vad som helst och förvänta sig att det tas som kall fakta" där jag menade att de visst kan slänga ur sig vad som helst för ingen i etablissemanget varken kontrollerar dem eller bryr sig om att de så ofta bara hittar på.
Citera
2012-02-23, 13:23
Medlem
TimmyGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lnterpol
Men vad säger att det är denne Dan Berner som skrivit artikeln? Vad är bevisen för det? Allt vi ser är ett påstående för detta.

Dan Mattias Lindberg (fd Berner), som är anställd på Nationell Idag, skulle alltså vara ngn annan än Mattias Lindberg på Nationell Idag? Och bara råka dela mailadress?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in