2011-06-24, 13:14
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=Lyl71WihT-A
Citera
2011-06-24, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taigalp
Du har helt fel, det var jag som skapade universum. När jag gjorde det så planterade jag ut såna som dig för att hjälpa mig att minnas vem jag verkligen är, att jag är gud. Därför vill jag tacka mig själv för att jag (du) påminde mig. Jag känner mig dock inte reda att ändra på mitt universum eller "vakna upp" nu. Jag väljer att trycka på "snooze" och köra vidare på det här livet ett tag till.

Men tack igen, mitt kära undermedvetna (lustigt att jag valde att kalla dig för "2". Har alltid fascinerats av det jag valt att kalla numerologi).

Mod kan låsa tråden nu, då jag väljer att ignorera den delen av mitt undermedvetna som jag kallar "2".

Du har ju så rätt i det du säger
Citera
2011-06-24, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Om du inte har tagit psykadelika i ditt liv så är jag imponerad att du löst denna knut. Det är vedertaget inom neurologin att allt du ser och hör är din egen bild av universum. Allt, ALLT, du ser, hör ja ta vad du vill, ALLT, är bara en produkt av din hjärna. För oavsett om du har sensorceller som registrerar input från omgivningen, så rekonstrueras en bild av världen i ditt huvud för dig. Och därmed ser ingen världen likadant och alla har sitt eget universum? Är det så du tänker?

Jajamen. Vilket betyder att det inte finns något paradis, förutom det vi själva skapar oss.
Citera
2011-06-24, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.
Anledningen till att världen ser ut som den gör är inte på grund av någon annan än dig själv. Du har skapat allting.
Allting är ett påhitt som du själv uppfunnit.

Okej det är alltså jag som skapat misären som finns i världen nu? (Terror,naturkatastrofer,svält,osv)
Så det är ja som skapat dig, en jävla dåre som skriver detta på FB? Av vilken anledning?
Lappgubben som aldrig lämnar lappland och bor med sina renar, varför har hans "universum" skapat en jordbävning i japan som dödar flera hundra tusen? Vad fan har det med han att göra?

Jag förstår vars du vill komma men det finns ingen logik i det du TROR. Antar det är droger inblandade också
Citera
2011-06-24, 13:37
Medlem
Folkess avatar
Men det är svårt att förneka att vi inte influeras av saker som inte är medvetna, vad har vi då för garantier att vi kontrollerar universum och att inte universum bara går helt förvirrat framåt?
Citera
2011-06-24, 13:40
Medlem
Blixtstorms avatar
Hög eller hippie..?
Citera
2011-06-24, 13:44
Medlem
Varför heter du 2. och inte 1.?
Citera
2011-06-24, 14:02
Medlem
läramighackas avatar
Varför finns det folk som bestämmer över mig i MIN värld?
Citera
2011-06-24, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av idkfa
Okej det är alltså jag som skapat misären som finns i världen nu? (Terror,naturkatastrofer,svält,osv)
Så det är ja som skapat dig, en jävla dåre som skriver detta på FB? Av vilken anledning?
Lappgubben som aldrig lämnar lappland och bor med sina renar, varför har hans "universum" skapat en jordbävning i japan som dödar flera hundra tusen? Vad fan har det med han att göra?

Jag förstår vars du vill komma men det finns ingen logik i det du TROR. Antar det är droger inblandade också

Sådana saker som jordbävningar osv är till synes slumpmässiga. Vårt levnadssätt har ett högt pris. Om varenda människa hade börjat bry sig mer om naturen, så skulle det ge resultat.

Vi sviker oss själva helt enkelt.
Citera
2011-06-24, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Varför finns det folk som bestämmer över mig i MIN värld?

Fri blir du inte förens du inser att du kan bli det. Vem bestämmer över dig?
Citera
2011-06-24, 14:15
Medlem
Jag kände exakt sådär när jag trippade lite för hårt på cubensis.
Citera
2011-06-24, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joppte
Jag kände exakt sådär när jag trippade lite för hårt på cubensis.

De flesta droger är olagliga, just för att vi inte ska upptäcka oss själva och bli förstående för hur saker och ting fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in