Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
Jag måste bara fråga... Vad är det för ilussion ni syfar på? Den gällande att livet skulle ha en mening, eller vad?
Såhär tänker jag!
Föreställ dig att du står ute och blickar upp mot himlen. Plötsligt så ser du något i skyn komma närmare och närmare. En Komet faller från himlen och förintar nu hela vår planet. Allt liv dör! Om hälften av jordens befolkning hade drabbats av denna komet så kan jag lova att det hade blivit en världsnyhet för de länder som inte drabbades. Föreställ nu att HELA jorden drabbades. Allt liv brinner upp. Denna tanke är en tanke som är väääldigt skrämmande för många av oss. Men samtidigt så är det något som skapar spänning i våra liv. Hur många av oss har tex. inte hört talas om årtalet 2012? I mänsklighetens ögon så hade detta varit en av de största händelserna i historien! Vi ser med andra ord vårat liv som det största vi har! Många av oss är livrädda för att en planet ska träffa jorden och om den dagen skulle komma - så hade hela mänskligheten på en sekund blivit så rädda - så att de skulle kunna säga: Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv!
Nu skall jag visa dig en sak - som "kanske" kommer få dig att se min poäng och vart jag vill komma! Titta på den här bilden -
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Milky_Way_2005.jpg?uselang=sv
Det här är Vintergatan - den galax som vi befinner oss i! Ser du vår planet? Föreställ dig ur detta perspektiv en komet träffa jorden då du ser den här bilden. Hade det gjort någon skillnad - om man nu ser från vår galax perspektiv?
Förstår du min poäng?