2011-06-24, 12:44
Medlem
D-LAs avatar
Nu förstår jag inte riktigt, ska du ta ditt liv den 22:a juli ?
Citera
2011-06-24, 12:46
Medlem
TS är en fritänkande man/kvinna som vill komma med tankar om Universums uppkomst. Inget konstigt i det. Men, det blir flummigt eftersom att h*n säger att h*n vet. Precis som när astrologer säger att horoskop är sanningen om framtiden, säger TS att h*n känner till svaren på några av vetenskapens svåraste och största frågor.

När människan inte vet blir hon osäker. Så har det alltid varit och därför har vi religionen tillskänkt oss ett sätt att göra oss lugna. Det är till exempel lättare att ta att man ska dö ifall man "vet" att man ska reinkarneras. Om en person som TS är tillräckligt osäker tar hon till dessa taktiker samt hittar på vetenskap. För oss andra är detta en tro, ingen vetenskap. Det finns många sätt man kan göra sig rolig över TS, men han är låångt ifrån ensam om att bli nyfrälst religiös i världen. Men som Noel Gallagher sjunger i Masterplan:

All we know is that we don't know how it's gonna be, please brother let it be!
Citera
2011-06-24, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rendjuret
Ett väldigt lätt sätt att bevisa din teori är ju ändå att ta självmord. Om du dör så försvinner ju universum? Alltså dör alla vi och du har "rätt".

Och ifall du har rätt så kan du ju alltid, "kriga dig tillbaka till oss", som du säger..

TA SJÄLVMORD OCH BEVISA FÖR OSS "SLAVAR" ATT DU HAR RÄTT!!!!

..eller?

Det fungerar ju. Men det är ju trots allt min egna värld som jag på nytt skapar. En likadan illusion, och verkligheten där skulle vara identisk denna, men det är inte ditt "jag" som kommer vara i den världen, utan allting är fortfarande reflektioner utav mig.

Dessutom skulle jag glömma bort mig själv genom att låta mig födas på nytt.
Citera
2011-06-24, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rarreh
Men i sånt fall är du alltså min illusion?

Exakt.
Citera
2011-06-24, 12:55
Medlem
hetingsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-LA
Nu förstår jag inte riktigt, ska du ta ditt liv den 22:a juli ?

Don't even go there, då dör vi all!
Citera
2011-06-24, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rendjuret
Ett väldigt lätt sätt att bevisa din teori är ju ändå att ta självmord. Om du dör så försvinner ju universum? Alltså dör alla vi och du har "rätt".

Och ifall du har rätt så kan du ju alltid, "kriga dig tillbaka till oss", som du säger..

TA SJÄLVMORD OCH BEVISA FÖR OSS "SLAVAR" ATT DU HAR RÄTT!!!!

..eller?

Detta är ett rent ondsint och fruktansvärt inlägg. Du är ond när du skriver så här.
TS har tänkt, det har inte du. Ta något djävla ansvar för vad du skriver till folk! Skäms tamejfan!
Citera
2011-06-24, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kerr
Jag har minsann också skapat mitt eget universum! Åtminstone i mitt huvud..

Och det är precis så det fungerar.
Citera
2011-06-24, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hetingson
Don't even go there, då dör vi all!

Ja, i mitt universum ja.
Citera
2011-06-24, 13:01
Medlem
Aspergers-syndroms avatar
Du hade mig fram till > "Efter döden kommer jag kriga för att få komma tillbaks hit. Till mitt ego. Till mitt paradis. "

Bra historia iaf, låter som något en psykolog proppat in i din skalle "Du styr själv över ditt liv, ingen annan gör det" är moralen i din historia... blev du mobbad som liten?
Citera
2011-06-24, 13:03
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.
Ja, i mitt universum ja.

Om du inte har tagit psykadelika i ditt liv så är jag imponerad att du löst denna knut. Det är vedertaget inom neurologin att allt du ser och hör är din egen bild av universum. Allt, ALLT, du ser, hör ja ta vad du vill, ALLT, är bara en produkt av din hjärna. För oavsett om du har sensorceller som registrerar input från omgivningen, så rekonstrueras en bild av världen i ditt huvud för dig. Och därmed ser ingen världen likadant och alla har sitt eget universum? Är det så du tänker?
Citera
2011-06-24, 13:05
Medlem
Blaskas avatar
Jag vet också.
Citera
2011-06-24, 13:06
Medlem
taigalps avatar
Du har helt fel, det var jag som skapade universum. När jag gjorde det så planterade jag ut såna som dig för att hjälpa mig att minnas vem jag verkligen är, att jag är gud. Därför vill jag tacka mig själv för att jag (du) påminde mig. Jag känner mig dock inte reda att ändra på mitt universum eller "vakna upp" nu. Jag väljer att trycka på "snooze" och köra vidare på det här livet ett tag till.

Men tack igen, mitt kära undermedvetna (lustigt att jag valde att kalla dig för "2". Har alltid fascinerats av det jag valt att kalla numerologi).

Mod kan låsa tråden nu, då jag väljer att ignorera den delen av mitt undermedvetna som jag kallar "2".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in