2011-06-24, 11:31
Medlem
raoul.dukes avatar

Har du precis läst "Samtal med Gud"-böckerna??
Citera
2011-06-24, 11:39
Medlem
Rarrehs avatar
Men i sånt fall är du alltså min illusion?
Citera
2011-06-24, 11:47
Medlem
Opilus5500s avatar
Kan du förklara den 10:e dimensionen för mig ? jag så nyfiken hur de är
Citera
2011-06-24, 11:59
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raoul.duke

Har du precis läst "Samtal med Gud"-böckerna??

Jag tror han har det, för det flummeriet TS skriver om låter exakt likadant som första boken.

Vem som helst kan välja lite storslagna och mystiska ord, sätta dem i lite vilken ordning som helst, (illusionen av vårat undermedvetna överjag slutar att existerar när slutet börjar) och sen skapa en tråd om att han vet hur universum fungerar.

Om du gör det TS, kanske du kan förkara för mig vad mörk materia är?
Vad fanns innan Big Bang?
Finns det annat intelligent liv förutom oss i detta universum som du tycks dig ha förstått?

Att skriva att universum går ut på ditt ego är bara roligt.

Världen kommer aldrig att kunna förklaras fysiskt, nänä. Fysik är bara ett påhitt, Einstein var säkerligen en större flummare än vad du är.

Får jag fråga dig hur jävla bäng du var när du skrev det här?
Citera
2011-06-24, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Kan du förklara den 10:e dimensionen för mig ? jag så nyfiken hur de är

Om det nu är så att det finns 10 (11) dimensioner som strängteorin påstår så tycker jag att det är naivt att tro att man kan utesluta en idé bara för att den verkar flummig. Det enda vi VET är att vi inte vet nånting alls och det verkar inte särskilt troligt att vi kommer få ett slutgiltigt svar genom vetenskapen. Hur kan vi empiriskt bevisa nånting angående "högre" dimensioner i ett 3/4-dimensionellt universum?

Dostojevskij säger att det är bättre att snacka skit än att upprepa andras sanningar. En massa skitsnack kan leda till nya sanningar. Jag tycker att sånna här tankar ska uppmuntras och istället för att döma kan vi låta fantasin flöda tillsammans med ts!

Ps. Nu är jag ju "knarkare" själv vilket såklart automatiskt innebär att även jag är en idiot.
Citera
2011-06-24, 12:18
Medlem
Intressant tankegång må jag säga, frågan är, om allt är skapat utifrån din vilja, varför behöver du då berätta detta för oss?

Jag har tänkt i dina banor också, sen insåg jag att allting inte revolverade runtom mig bara, andra runtom mig är inte robotar. Jag har svårt att föreställa mig att fler medvetanden finns och tankegången att man är den enda är lätt att få.

Jag har en teori då jag tänker fortfarande att jag är den enda, när jag dör föds jag bara om, i din kropp eller någon annans, ända tills min "själ" har gått igenom alla djur som har medvetande. Detta gör det möjligt att det bara existerar ett medvetande.

OT: 150 kommentarer, PORRFORUMET HERE I COME!
Senast redigerad av Bearspear 2011-06-24 kl. 12:23.
Citera
2011-06-24, 12:22
Medlem
santos_devilles avatar
Hörru din jävla hijacker... Universum skapades av MIG och jorden kretsar kring mig.

Nu ska jag tänka bort dig från min skapelse.. hejsvejs!
Citera
2011-06-24, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Jag vet inte ens om det är filosofi, låter mer som ett swedenborgskt delirium

Akademisk filosofi --> Filosofi

/MOD

Det är sikhism och borde ligga i religionsforat.

Men samtidigt så känns det som att det är en religion som är uppbygd som en metafysisk teori och kan väl också få platsa i denna delen.

Till TS: Vad är det du vill vi ska disskutera?

Edit: Och jag blir nästan lite arg på din uppblåsthet TS. Du framställer dig själv på samma nivå som de sikhiska gurusen, snackar om samma saker, framställer dig själv som om du förstår dem, men i själva verket, om du gjorde det, hade du inte kommit in på flashback och skrivit om din förståelse

Vilket, tyvärr, får mig att hålla med SGT.O i hans "sats".
Senast redigerad av waes 2011-06-24 kl. 12:33.
Citera
2011-06-24, 12:36
Medlem
rendjurets avatar
Ett väldigt lätt sätt att bevisa din teori är ju ändå att ta självmord. Om du dör så försvinner ju universum? Alltså dör alla vi och du har "rätt".

Och ifall du har rätt så kan du ju alltid, "kriga dig tillbaka till oss", som du säger..

TA SJÄLVMORD OCH BEVISA FÖR OSS "SLAVAR" ATT DU HAR RÄTT!!!!

..eller?
Citera
2011-06-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearspear
Intressant tankegång må jag säga, frågan är, om allt är skapat utifrån din vilja, varför behöver du då berätta detta för oss?

För att han är en hycklare och inte lever efter den förståelse som han påstår sig ha...

Citat:
Ursprungligen postat av Bearspear
OT: 150 kommentarer, PORRFORUMET HERE I COME!

Välkommen
Citera
2011-06-24, 12:39
Medlem
Skulle vara intressant att veta vad TS jobbar med?
Citera
2011-06-24, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Jag tror han har det, för det flummeriet TS skriver om låter exakt likadant som första boken.

Vem som helst kan välja lite storslagna och mystiska ord, sätta dem i lite vilken ordning som helst, (illusionen av vårat undermedvetna överjag slutar att existerar när slutet börjar) och sen skapa en tråd om att han vet hur universum fungerar.

Om du gör det TS, kanske du kan förkara för mig vad mörk materia är?
Vad fanns innan Big Bang?
Finns det annat intelligent liv förutom oss i detta universum som du tycks dig ha förstått?

Att skriva att universum går ut på ditt ego är bara roligt.

Världen kommer aldrig att kunna förklaras fysiskt, nänä. Fysik är bara ett påhitt, Einstein var säkerligen en större flummare än vad du är.

Får jag fråga dig hur jävla bäng du var när du skrev det här?

Allting är medvetande. Medvetande har skapat vad vi kallar materia. Du är medvetande.
Det finns inget "innan Big Bang". Vi är som sagt medvetande. Vi är allt som har varit, är nu och som någonsin kommer att existera.
Det finns oändligt med liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in