2011-05-01, 22:55
Medlem
Jag har också haft samma tankar kring det här, för mig låter det helt logiskt om det vore så. Fast för mig är detta den riktiga världen, fast allt är en illusion skapad av mig.

Å andra sidan, det som du skrev nu, är isåfall bara en distraktion av mitt undermedvetna som känner på sig att jag håller på att genomskåda denna illusion, så den gör allt i sin makt för att få mig tro igen att andra människor verkligen finns och detta är en riktig värld.

Hänger du med?
Citera
2011-05-01, 23:45
Medlem
daimon567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskarWilliam117
Jag har också haft samma tankar kring det här, för mig låter det helt logiskt om det vore så. Fast för mig är detta den riktiga världen, fast allt är en illusion skapad av mig.

Å andra sidan, det som du skrev nu, är isåfall bara en distraktion av mitt undermedvetna som känner på sig att jag håller på att genomskåda denna illusion, så den gör allt i sin makt för att få mig tro igen att andra människor verkligen finns och detta är en riktig värld.

Hänger du med?

Ja, jo. Jag hänger med. Men tänk om denna värld ÄR skapad av just dig? Eller någon annan i världen. Det får man inte reda på förens Skaparen dör. Eller om skaparen dör så kommer vi inte veta något, eftersom att vi aldrig har existerat. Bara just den personen har.

Du är den enda som du kan lita fullständigt på.
Citera
2011-05-13, 23:41
Medlem
daimon567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Visst är det en bra idé helt klart bättre än de flesta religionerna om den finslipas lite. Jag tänker att man i en allt mer avancerad värld långt bort ifrån denna har hyrt ett gammalt 3-d spel, som man i spelet har glömt bort att man spelar. Det ingår i spelet att minnet av ens tidigare existens tillfälligt tas bort, så man får en liten extra kick när spelet tar slut woohh coolt spel. Det är dock inget fast som jag tror på i bestämd form, utan bara en fantasi ibland många andra.

Haha, jag förstår vad du menar. Det dröjer väl till döden med att se om jag hade rätt
Citera
2011-05-14, 17:56
Medlem
Bereonde på hur man tolkar sin och andras "individualitet" skulle det kunna vara sant... Allt jag någonsin kommer uppleva utspelar sig ju i mitt medvetande, så man kan ju säga att jag skapat allt som sker i det dessutom.

edit: gjorde en liknande tråd för några månader sen faktiskt.
Citera
2011-05-16, 18:58
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daimon567
Ok, såhär ligger det till.. Jag tror att jag är Skaparen/Frälsaren/Gud. Jag tror att jag gjorde allt mellan svarta hål till skosnören. Jag tror att jag skapade allting innan jag föddes.. Att allt ni vet och allt som ni någonsin kommer att veta, har jag skapat. Att ni bara är självtänkande individer som jag har skapat i mitt undermedvetna. Jag tror att när jag dör så kommer allt detta bara att försvinna och jag kommer att vakna upp någonstans.. Att jag bara "testas" i min egna värld som jag har skapat själv för att förbereda mig för den riktiga världen. Jag tror att det sitter någon/något och håller koll på allt jag gör och att när jag dör så har jag antingen förberett mig för den "riktiga" världen. Eller så börjar allt bara om. Jag skapar allt igen och går igenom denna fas enda tills det att jag kan vakna upp och blir presenterad för den "riktiga" världen..

Ville bara säga detta.. Och nej, jag går inte på droger..
vill bara se folks reaktioner på min filosofi på världen/meningen med livet. Har egentligen mer att skriva. Men det får bli senare..

Jag respekterar din filosofi till 100% och det ska bli intressant läsa mer om den. Snacka om att gå utanför boxen Cred.
Citera
2011-05-17, 22:32
Medlem
daimon567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Jag respekterar din filosofi till 100% och det ska bli intressant läsa mer om den. Snacka om att gå utanför boxen Cred.

Haha, tack så mycket!
Citera
2011-05-18, 11:43
Medlem
Trapeds avatar
Glöm det.
Citera
2011-05-18, 11:57
Medlem
QkNNs avatar
så igentligen tror du att du ligger och är påtänd som fan på jävligt bra heroin? :P

Är det en fysisk värld du kommer komma till sen eller fortfarande en "dröm" som är den
verkliga drömmen?
Citera
2011-05-18, 19:13
Medlem
daimon567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
så igentligen tror du att du ligger och är påtänd som fan på jävligt bra heroin? :P

Är det en fysisk värld du kommer komma till sen eller fortfarande en "dröm" som är den
verkliga drömmen?

Jag har skrivit tidigare att jag tror att jag ligger i ett laboratorium i en annan värld. Inte att jag ligger på mitt golv och dreglar påtänd på bra droger.
Citera
2011-05-18, 19:14
Medlem
daimon567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traped
Glöm det.

Hur kan du vara så säker?
Citera
2011-05-18, 19:35
Medlem
Insanedudes avatar
Detta kan självklart vara sant, men går inte att veta precis som alla andra filosofiska tankar.
Citera
2011-05-19, 01:38
Medlem
Trapeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daimon567
Hur kan du vara så säker?
Jag skrev först att det är ju en religion om det nu är en "gud" inblandad, men tänkte radera det men finns ingen ta bort inlägg som jag kan hitta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in