FYFAN vad jag är bra på att citera!!!
Inom Kristendomen är det Gud
Inom islam är ....
.....
För det är väl ingen nyhet att människan inte är som en sten, utan att den har tankar. Men tankarna är ju sprungna av materia och att sitta och säga att man inte har ett jag är också bara en fet tanke.
Nej jag är mycket mer inne på att allting är verkligt istället för att jaget inte är "verkligt".

Citat:
Jaha
Kroppen av materia som sitter här I mitt rum. Nu. Dåtiden
Jaha hyser låg aktning det låter ju jävligt upplyst.. Vad sitter de och funderar på då? För de är inte sina tankr och inte sina sinnen? Sitter de och upplever känslor som en person har 3 mil därifrån eller vaddå
Inom Scientologin säger man att L. Ron Hubbard är lösningen till allt..
Citat:
Att belysa det faktum att det inte hittats något centraliserat 'jag' i hjärnan ser jag mest som ett effektfullt sätt att få människor intresserade av frågan "Vem är jag?". Att krasst konstatera vår fysiologi renderar inget spirituellt uppvaknande för de flesta av oss.
Jaha
Citat:
Du kan inte tänka dig vidare i detta. Vill du ändå tänka, låt tankarna fokusera på dessa spörsmål: I) Vem är jag? II) Var är jag? III) När är jag? IV) Varifrån är jag sprungen?
Sök i ditt medvetande efter vem som gör anspråk på identitet samt var och när förnimmelsen av denne existerar. Kan du hitta dig själv?
Sök i ditt medvetande efter vem som gör anspråk på identitet samt var och när förnimmelsen av denne existerar. Kan du hitta dig själv?
Kroppen av materia som sitter här I mitt rum. Nu. Dåtiden
Citat:
Det förtäljer om ett tillstånd där medvetandet inte längre hyser något 'jag' eller 'ego'. Många, om inte de flesta, traditioner som innefattar egodöd hyser dessutom mycket låg aktning för sinnevärlden, även om mindfulness - som jag gissar att du anspelar på - fokuserar på varseblivningen.
Jaha hyser låg aktning det låter ju jävligt upplyst.. Vad sitter de och funderar på då? För de är inte sina tankr och inte sina sinnen? Sitter de och upplever känslor som en person har 3 mil därifrån eller vaddå
Citat:
Lite som andra religioner, där man fortfarande inte sett ljuset
Det är för att du inte är upplyst och upplever att du har ett jag.
Citat:
Min kropp är fristående från det utanför kroppen. Väldigt enkelt
Så länge du har ett jag upplever du dig som en fristående varelse.
Citat:
Utgå ifrån din egen upplevelse istället för att sväva iväg i tankar. Egot är fenomenologiskt verkligt tills du ser hur det uppstår, hur det är källan till allt lidande och kan dra ut det med rötterna - och bli fri.
Inom Kristendomen är det Gud
Inom islam är ....
.....
För det är väl ingen nyhet att människan inte är som en sten, utan att den har tankar. Men tankarna är ju sprungna av materia och att sitta och säga att man inte har ett jag är också bara en fet tanke.
Nej jag är mycket mer inne på att allting är verkligt istället för att jaget inte är "verkligt".
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-10-12 kl. 02:37.
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-10-12 kl. 02:37.