2010-03-15, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ja37viggen
OM och jag säger OM det funnits en Dekorimaman så finner jag det absolut självklart att denne är inblandad. Varför skulle man överhuvudtaget avföra den man som observerats ett par meter från mordplatsen, lägg därtill budskapet i walkie talkien: Nyt he tulevat (nu kommer dom), jag är igenkänd vad ska jag göra, skit i det och gör det du ska...

Jag säger inte och har aldrig skrivit rakt ut att Dekorima/Kreatimamannen skjuter makarna Palme men såpass rationell påstår jag mig vara att jag anser att Dekorimamannen klart som fan är inblandad. "Skit i det och gör vad du ska-budskapet" är inte en startsignal på att Dekorimamannen i egenskap av knarkspanare ska gripa en påtänd horsepundare som vinglar fram på gatan

Det finns inga ögonvittnen som påstått att Dekorimamannen var en knarkspanare.
Citera
2010-03-15, 11:45
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dakuwanga
För övrigt så skriver Feldt i sina memoarer att Palme rentav struntade i avregleringen 1986, "det där begriper jag mig inte på, det får ni ta hand om" skall han ha sagt. Det låter ju inte som om han var inne på Feldts revir och pinkade direkt.

Palme litade tillräckligt på Ebbe för att låta honom författa dementier i samband med bordellaffären. Ebbe fick efter detta relativa toppjobb inom rörelsen. Vare sig han eller Holmer tillhörde någonsin den innersta kretsen. Ebbe var någon som Palme höll på armslängds avstånd, men som han tog till nåder när det behövdes skadekontroll. Att Holmer skulle vara ute i kylan vid tidpunkten för mordet är för att citera Lidbom "trams".

Vad det gäller Hjälmroth som väl efterträdde Holmer så var det väl en ovanligt medgörlig typ om jag förstår saken rätt. Det är intressant att man går från PG Vinge, till karriärssossen Holmer, till gråmesen Hjälmroth.

Dina påpekanden här är mycket viktiga. I maktgalningarnas tankevärld går det bara inte att förstå förhållandena eftersom dessa inte vill erkänna vad de själva vill leva för. P G Näss och Holmér betraktades sannolikt som jämbördiga till både moral och förstånd och deras hemliga avlyssningar kunde studeras och tolkas på ömse håll. Palme litade på dessutom på sina personliga källor och kunde se det som ett beredskapsspel mellan Säpo och CIA med dess dubbelagenter och infiltratörer åt alla håll. Vad han säkert inte kunde ana var dock KOFeldts inblandning och yttersta vilja. Härifrån kom det avgörande sveket kan jag tro.
/ Ove Mollvik
Citera
2010-03-15, 11:54
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Just detta är bevis för att han var inblandad i mordet och inget annat. Om desinformatörerna hade gått ut med att han troligen var knarkspanare så hade det varit lätt att vederlägga. Nu försöker man istället blanda ihop Bror Perä med Avsan som säkert var kompisen men inget gick att bevisa innan Perä plötsligt dog. / Ove M
Citera
2010-03-15, 12:08
Medlem
ja37viggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren

Nä precis och om han inte var knarkspanare så är han ju där i Palmeärendet. Inte leker ju vuxet folk tjuv och polis med walkie talkies, en fredagkväll, -7 grader kallt, sent och jävligt.
Citera
2010-03-15, 12:14
Medlem
ja37viggens avatar
...å sen det här resonnemanget med att ingen kunde veta vilken väg makarna Palme skulle ta hem. Det är alldeles riktigt, MEN vad vet vi om det inte fanns folk utposterade vid Västerlånggatan även om de skulle åkt taxi hem. Allt var möjligt denna kväll eftersom livvaktsskyddet inte var närvarande. Det kan dock ha funnits ett skydd på distans, men det hjälpte ju inte.
Citera
2010-03-15, 12:21
Medlem
ja37viggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Nu försöker man istället blanda ihop Bror Perä med Avsan som säkert var kompisen men inget gick att bevisa innan Perä plötsligt dog. / Ove M

Här får du rätta mig Ove, men jag har för mig att Perä var på dans i Norrtälje...det är min minnesbild, att jag läste det i "en iskall vind drog genom Sverige", men jag kan inte säkert säga att det var så.
Citera
2010-03-15, 12:51
Medlem
ja37viggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
DN-fotografen Åke som hörde följande på sin "polisradio":

-Hallå där uppe, hur är det?
-För djävligt kallt. Statsministern är skjuten.

Är detta utrett?

Inga anrop
Talar svenska
2 pers på radio + GM ger 3 pers
Ingen tvekan eller förvåning om vem som är skjuten

PRECIS!; Ingen tvekan eller motfråga om att han är skjuten. Vem som helst hade sagt eller gått i taket: vad fan säger du? upprepa!!! Mycket märkligt må jag säga!
Citera
2010-03-15, 13:35
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ja37viggen
Här får du rätta mig Ove, men jag har för mig att Perä var på dans i Norrtälje...det är min minnesbild, att jag läste det i "en iskall vind drog genom Sverige", men jag kan inte säkert säga att det var så.

Det är vad man sa ja men frågan är varför man på ett så tidigt stadium var angelägna om att enas om ett alibi för honom. / Ove M
Citera
2010-03-15, 14:25
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Var det därför han for runt som en skottspole och blandade sig direkt in i Smugglingen av buggningsutrustningen mm?
För övrigt om vi skall vara petiga så var Bordellafären 10 år tidigare ....innan Ebbe hamnat i kylan.

Och som sagt vad bevisar ett påstående långt senare från Kjellolof om att OP var ointresserad. Det var ju just det som var ett av argumenten till att de ville ha bort honom.

Ensamma galningar, terrorister eller främmande intressen från obskyra underrättelseintressen i Sydafrika, öst eller väst kan inte förklara den mörkläggning som skett och inte heller kan de rena polisspåren göra detta.

Eftersom Näss uppenbarligen visste mer än han kunde redovisa för på grund av den olagliga avlyssning mina gamla kollegor hållit på med sedan 70-talet och säkert ännu tidigare så var enda chansen för Holmér-Ebbe-Lidbom-gänget att med regeringens samtycke anskaffa samma typ av spaningsgrejer som CIA använde sig av för att komma in på deras nät. Ingen kunde annars avgöra vilka uppgifter som var falskt planterade eller ej liksom syftet bakom. Vad som var sant i Bordellhärvan visste fortfarande ingen men ändå kunde den styra över svensk politik så som fjollkrigarna tänkt ut.

KOFeldts svek mot demokratin kunde omöjligt ensamt initiera komplotten. Så fort NATOs intresse gick att samordna mot samma mål så visade sig den färdiga Stay Behind rörelsen fungera till SPF belåtenhet. Palme måste till varje pris hindras att presentera sina fredsplaner för Gorbatjov. Västfinanserna är av tradition uppbyggda på falsk info och krigsplaner. NATOs förberedelser med ubåtar i svensk skärgård där man skyllde på ryssen och lurade en hel värld var dock värre än Palme kunnat ana. Kontakterna mellan övre och undre världen knöts sedan via CIA i vanlig ordning. Säpo hade ingen chans även om Näss hade velat anorlunda.

Inget spår kan ensamt förklara allt som hände men det ena utesluter inte det andra. Finansiering och polisträning i Sydafrika förenar exv. både Diamantspår och Vapenspår med allt annat.
/ Ove Mollvik
Citera
2010-03-15, 14:45
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
En sten att vända på är ju att få veta vilka ca.20personer som finns i Stasi arkiven.Här vägrar ju SÄPO OCH Beatrice Ask att de ska offentligöras.Man har i de flesta andra länder offentligjort Stasi-arkiven.Det är en pusselbit som måste läggas.

Det var CIA som först lade beslag på Stasi-arkiven där hundratals svenskar fanns registrerade och säkert även jag efter mina vistelser i DDR. Säpo fick överta skräpet efter gallring från CIA. Nu utnyttjas de förmodade hemligheterna istället godtyckligt mot enskilda individer. Såsom misstänkt säkerhetsrisk kan vem som helst bli rättslös och försvarslös då bevisbördan gjorts omvänd. / Ove Mollvik
Citera
2010-03-15, 15:10
Medlem
Här går det att läsa hur och varför OP mördades. Berättat av en person som gått igenom i stort sett hela utredningsmaterialet.

http://www.operandus.n.nu/
Citera
2010-03-15, 15:44
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Som beskrivits ovan fanns i Sverige under kalla kriget fram till åtminstone mitten av 1970-talet (Otto Hallbergs privata nätverk oräknat) minst två, möjligen tre, parallella och delvis konkurrerande organisationer för motståndsnätverk i händelse av sovjetisk ockupation.
NATO:s inblandning är fortfarande ett stort frågetecken. William Colby påstår att NATO byggt upp en Stay-Behind-organisation i Sverige. Thede Palm påstår att NATO inte varit inblandade i T-kontorets Stay-Behind-organisation. Palm påstår även att NATO hindrats att agera på egen hand i Sverige. Om samtliga dessa påståenden är sanna innebär det att NATO i så fall var inblandade i någon annan svensk organisation, d.v.s. sannolikt i Krigs-IB!
//MatsB v 1.1 2008-07-30

Tack för denna suveräna sammanställning av StayBehind i Sverige. NATOs inblandning var helt säkert med Erlander och Palmes goda minne och inget att orda om så länge man bara inte lade sig i våra inrikes angelägenheter i fredstid. Där fanns en oskriven hedersuppgörelse. NATO hade då samma fördel av vår neutralitet som ryssarna.
Obalansen kom med industrispionaget som bara västfinansen fick tillgång till men Wennerström ville jämna ut som spion typiskt nog. Att IB bildades var ett krav från väst för finansiellt och teknologiskt utbyte. Registren missbrukades dock hellre av folk i karriären. Genom falskt angiveri kunde man enkelt manövrera ut konkurrenter. Så har det fortsatt även i KSI regi där en självutvald klick tagit sig tolkningsföreträdet.
NATOs ubåtskränkningar gick dock över alla gränser och blev något som CIA måste ingripa i och tysta ner. I samarbete med svenskt psykförsvar och mediestyrning kunde man så fortsätta och t o m tysta ner sina övningar med Estonia och ytterligare ett mord så att inte Anna Lindh kunde få Colin Powell till att erkänna världsbluffen han själv utsatts för osv.
/ Ove Mollvik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in