Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
"Efter att ha korsat Stora Nygatan och fortsatt upp mot Västerlånggatan på Skräddargränd kom de till porten där Mariano bodde, nr 2a. Mariano stannade och Palme stannade. Palme tittade på Mariano och gav plötsligt ett oväntat ljud ifrån sig, ett närmast mårrande samtidigt som han grimaserade. Mariano kände sig obehaglig till mods och uppfattade att Palme ville följa med honom in. "
Ja denna artikel var verkligen utspädd och denna historia är inte ny.
Det märkliga är dock att jag skulle inte bli så förvånad om Palme betedde sig på detta viset eftersom min ide om Palme är att han var en dr. Jekyll and Mr Hide personlighet.
Vad jag vet har Lisbet Palme inte en enda gång uttalat sig positivt om Olof Palme efter hans död. Mycket anmärkningsvärt och rätta mig om jag missat något.
Morrrrr! skulle man väl också kunna utstöta ifall man tillhörde fam. Palme och tvingades ta del av utsagor av den typ som du citerar. Vad allt tokigt ska de ej behöva stå uuuut med?!?
Alltså:
Om OPs personlighet och handel&vandel ska vi nog inte få veta så mycket.....har väl med rikets säkerhet osv att göra, dvs hemligstämplat på minst 70 år.
Men om sagesmannen (Mariano) och hans personlighet vet vi lika litet....vad sysslade han med och vilka bevekelsegrunder för att "prata" hade Han??
Idag vet vi Nada - men kanske att framtida OPforskning skall klarlägga varför i själva verket Karln ville gå hem från jobbet utan sina livvakter. Kanske att han slank in i portar både till höger och vänster på väg hem till Bettan??