2008-01-24, 20:21
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quart
Läste på http://www.itdemokrati.nu/page35.html att TV4 skall gett ut en skiva med fakta om mordet.
Vet någon avar man kan få tag i denna ?

Hör efter hos förlaget Natur & Kultur, jag tror att det var dom som gav ut den tillsammans med Tv4

http://www.nok.se/
Citera
2008-01-25, 11:49
Medlem
"Efter att ha korsat Stora Nygatan och fortsatt upp mot Västerlånggatan på Skräddargränd kom de till porten där Mariano bodde, nr 2a. Mariano stannade och Palme stannade. Palme tittade på Mariano och gav plötsligt ett oväntat ljud ifrån sig, ett närmast mårrande samtidigt som han grimaserade. Mariano kände sig obehaglig till mods och uppfattade att Palme ville följa med honom in. "

Ja denna artikel var verkligen utspädd och denna historia är inte ny.
Det märkliga är dock att jag skulle inte bli så förvånad om Palme betedde sig på detta viset eftersom min ide om Palme är att han var en dr. Jekyll and Mr Hide personlighet.
Vad jag vet har Lisbet Palme inte en enda gång uttalat sig positivt om Olof Palme efter hans död. Mycket anmärkningsvärt och rätta mig om jag missat något.
Citera
2008-01-25, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
"Efter att ha korsat Stora Nygatan och fortsatt upp mot Västerlånggatan på Skräddargränd kom de till porten där Mariano bodde, nr 2a. Mariano stannade och Palme stannade. Palme tittade på Mariano och gav plötsligt ett oväntat ljud ifrån sig, ett närmast mårrande samtidigt som han grimaserade. Mariano kände sig obehaglig till mods och uppfattade att Palme ville följa med honom in. "

Ja denna artikel var verkligen utspädd och denna historia är inte ny.
Det märkliga är dock att jag skulle inte bli så förvånad om Palme betedde sig på detta viset eftersom min ide om Palme är att han var en dr. Jekyll and Mr Hide personlighet.
Vad jag vet har Lisbet Palme inte en enda gång uttalat sig positivt om Olof Palme efter hans död. Mycket anmärkningsvärt och rätta mig om jag missat något.

Morrrrr! skulle man väl också kunna utstöta ifall man tillhörde fam. Palme och tvingades ta del av utsagor av den typ som du citerar. Vad allt tokigt ska de ej behöva stå uuuut med?!?
Alltså:
Om OPs personlighet och handel&vandel ska vi nog inte få veta så mycket.....har väl med rikets säkerhet osv att göra, dvs hemligstämplat på minst 70 år.
Men om sagesmannen (Mariano) och hans personlighet vet vi lika litet....vad sysslade han med och vilka bevekelsegrunder för att "prata" hade Han??

Idag vet vi Nada - men kanske att framtida OPforskning skall klarlägga varför i själva verket Karln ville gå hem från jobbet utan sina livvakter. Kanske att han slank in i portar både till höger och vänster på väg hem till Bettan??
Citera
2008-01-25, 17:35
Medlem
portnoys avatar
suck...

(ledsen alltså...)

..men suck....
Citera
2008-01-25, 20:57
Medlem
Sucka må man ju göra.....MEN:
Har inte tidsfristen för att komma med den slutgiltiga lösningen på själva Mordet snart gått ut?
Dags för fräscha teorier!

Citera
2008-01-25, 22:22
Medlem
CapsLockss avatar
Vem av paret var det som bestämde att dom skulle korsa gatan över till dekomrima sidan ?
Citera
2008-01-25, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
Vem av paret var det som bestämde att dom skulle korsa gatan över till dekomrima sidan ?
Bra fråga. Bara Lisbeth kan "svara" på det dessvärre..
Hur som haver är det väl klart att något mycket sjukt och märkligt ligger bakom detta mord.Det har mörklagts och svenska folket har rätt att få veta sanningen.Så enkelt är det.
Citera
2008-01-25, 23:14
Medlem
CapsLockss avatar
Enligt närmaste (nu mera nertystnade vittne) samtalade dom med varandra...

I dom flesta fall vill närmast anhöriga få fram mördaren med näbbar och klor...

Men i detta mord visar varken Lisbeth eller övriga anhöriga visa minsta lilla vilja till att få detta löst...

JO! en tillrättalagd konfrontation med en pundare vars utseende liknade den som sköt olof.

Ingen som tror att detta var skickligt tillrättalagt av **** som visste att han rörde sig i dessa stråk?

Varför är familjen inte mer engagerad att få dit mördaren ?

Kan Olofs missbruk, horerier med minderåriga och annat legat bakom att "någon" visste dom var obevakade ?

Jag tycker att Olf Palme är den störste politiker vi haft i detta sverige...

Vill veta varför han togs av daga..

och av vem..

Detta är en gåta som har blivit förblindad från start , med pkk_spår och annat dravel...

Vilket annat mordfall har blivit så illa skött?
Citera
2008-01-26, 01:15
Medlem
CapsLockss avatar
Skulle vart intressant att samla alla vittnen , nu för så många år sen till en ny en "flashback" av vad dom såg, av dom upplevdede den natten....

Tror inte det vore möjligt ..

Det finns faktiskt människor som blivit hotade med livet......

varför finns inte alla protokoll offentliggjorda ??

En sak är säker detta mord var sagolikt tillrättalagt....
Senast redigerad av CapsLocks 2008-01-26 kl. 01:17.
Citera
2008-01-26, 01:15
Medlem
Citat:
Enligt närmaste (nu mera nertystnade vittne) samtalade dom med varandra...

I dom flesta fall vill närmast anhöriga få fram mördaren med näbbar och klor...

Men i detta mord visar varken Lisbeth eller övriga anhöriga visa minsta lilla vilja till att få detta löst...

JO! en tillrättalagd konfrontation med en pundare vars utseende liknade den som sköt olof.

Ingen som tror att detta var skickligt tillrättalagt av **** som visste att han rörde sig i dessa stråk?

Varför är familjen inte mer engagerad att få dit mördaren ?

Kan Olofs missbruk, horerier med minderåriga och annat legat bakom att "någon" visste dom var obevakade ?

Jag tycker att Olf Palme är den störste politiker vi haft i detta sverige...

Vill veta varför han togs av daga..

och av vem..

Detta är en gåta som har blivit förblindad från start , med pkk_spår och annat dravel...

Vilket annat mordfall har blivit så illa skött?
Ja du.... du villl ha svar.
Det finns 2 varianter ;

1. Den nära konspirationen som var händelsestyrd,,,enligt GW Persson nyligen.

Denna teori ger vid handen att Lisbet någonstans vet mer än vad framkommit.
Analys; kan vara så.";

Analys 2. Större konspiration som Partiet känner/de till och som är orsaken till mörkläggningen .Min personliga teori ; att det har med Bofors att göra.'
Citera
2008-01-26, 01:24
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Ja du.... du villl ha svar.
Det finns 2 varianter ;

1. Den nära konspirationen som var händelsestyrd,,,enligt GW Persson nyligen.

Denna teori ger vid handen att Lisbet någonstans vet mer än vad framkommit.
Analys; kan vara så.";

Analys 2. Större konspiration som Partiet känner/de till och som är orsaken till mörkläggningen .Min personliga teori ; att det har med Bofors att göra.'

Kan vara en kombination. Jag råkar vid händelseförloppet vara bekant med en ""vanlig Polis"" som skulle bevaka Palme närmaste 14_dagarna, men dom fick fri9heter dom aldrig haft förut.....
Citera
2008-01-26, 01:28
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Kan vara en kombination. Jag råkar vid händelseförloppet vara bekant med en ""vanlig Polis"" som skulle bevaka Palme närmaste 14_dagarna, men dom fick fri9heter dom aldrig haft förut.....
dom sa vi tar hand om detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in