Citat:
Ursprungligen postat av
Custerson
Utan att ta ställning (som det heter) så tycker jag att detta va det bästa som skrivits här på länge.
Men nu får du nog deklarera/utveckla dina egna teorier också.
Har utvecklat mina teorier i många tidigare inlägg. Anonymt trots ABs uthängningar.
Men kontentan är att man ska tolka fakta och verkligheten. Inte läsa in samband i något som uppenbarligen är en slump. Mordplatsen alltså. Det är ingen slump att mördaren anlände en stund efter att paret Palme visade riktningen på sin promenad.
Det är ingen slump att ingen påstår sig ha sett mördaren före mordet. Trots belöningen. Eftersom jag tror att mördaren var ett proffs på att inte synas. Precis som Morelius vittnade om. Efter mordet såg han ut som ett vittne.
Det som är mordets kärna är varför Palme hamnade här. Inte att personer som var här samtidigt med automatik deltar i en konspiration. Där man måste kolla om dessa personer är Palmehatare.
De vi letar efter är personer som inte syns. Och som inte vill synas som Engström. Iakttagare men inte deltagare. Att tro att personer som deltog vill snacka är naivt. 50 miljoner skäl räcker inte. Man dödade inte för pengar. Man dödade i ett annat syfte. Som är obetalbart.
Det som är mer bestickande för mig är mer vittnesmålet om Holmers kryssande än Engströms vilja att synas. Och hans utloggning 21,21. Och Jeppssons grej. Och var Kohut egentligen bodde.
Vad är det som alla makthavare vill dölja, då som nu.
Vilka personer fanns där på Sveavägen denna fredagskväll. Där vittnen som iakttog inte kan framträda av andra skäl. Som är viktigare att dölja än mördaren. Och i vilka syften. Där han som dödade stack ut men ändå smälte in i omgivningen.
HHs egenmäktiga tillsättande och tillsättande av livvakter som skedde på hans chaufförs inrådan. Som IC bevisligen stödde. Fick Hans kritik från maktens män eller.......
Skulle hellre vilja säga att de blev höga på Hans utredning. Och senare tillsatte honom som narkotikaexpert i Wien. Och hade hans utredning om buggning uteblivit hade han med största säkerhet blivit Rikspolischef. Tuppen på den politiska gödselstacken.
En omtagning på begäran.