Citat:
Ursprungligen postat av Maxestrella
Man bör fundera på följande:
Om mordet på Palme var någon slags konspiration - vilket jag förvisso tror -, så måste man sortera bort en del kontamination:
* Om vi förutsätter att ingen - inte ens LOP -, på förhand visste på vilket sätt/vilken väg de skulle ta sig hem, så vore det fullständigt meningslöst att på förhand placera ut en eventuell "dekorimaman", folk vid A.F:s kyrka och andra operatörer. För om exempelvis LOP hade följt med Mårten m. fästmö hem på te, så skulle ju operationen fått avblåsas eventuellt fått skjutas upp.
* Ett alternativ är naturligtvis att att någon/några visste vilken väg LOP skulle ta hem. Detta förefaller osannolikt.
* Klart är att konspirationen inte var välplanerad. Det kan den inte ha varit, enär LOP inte bestämde sig för att de skulle gå på bio och vilken film de skulle se, och vilken väg och hur de skulle ta sig hem, förrän strax före det att de utförde dessa handlingar. Mordplatsen kan inte varit förutbestämd, och heller inte flyktvägen.
Kvar blir en ad hoc-konspiration, vars incitament kom att bli biobesöket. LOP hölls under bevakade/avlyssnade, och när beskedet om biobesöket kom, då drogs det hela igång. Dock, en konspiration har inte obegränsade resurser. Ingen kan ju placera ut folk varenda gathörn!
Gokväll maxE,dessa frågesällningar har jag själv grunnat på och kommit fram till ett annat resultat än du!
Mordet var ytterst välplanerat.
Jo det finns uppgifter på att LP pratade om att gå på bio med flera kollegor.
Nej ingen visste exakt väg LOP skulle ta,men naturligast är ju att man går på samma sida som Hötorgnedgången.Om man går åt detta håll,söderut.
Det konstiga är att om man kollar kartan och tittar vart Mårten & dennes flickvän bodde ,Vanadisvägen,så är det mot Odenplanshållet och då finns en Tbanenedgång åt andra hållet,Tbana Rådmansgatan ,norrut Sveavägen 45 ,Mårten med flickvän valde att gå längre hemifrån alltså LOP bestämde färdväg söderut,varför kan man undra?!
LP säger att de efter att nekat fika hos Mårten kommer på att hon vill se i skyltfönster,det är lögn.
Frågan är varför de överhuvudtaget styr stegen mot Hötorget,mårten med flickvän bor åt andra hållet,de bor på Vanadisvägen.Det naturliga om man vill prata lite är väl att gå mot sonens bostad,på vägen kan man gå ned på tbana Rådmansgatan.
Man väljer en väg tvärs emot,och vadå gå hem och fika???Om man gått längre från Mårtens bostad på Vanadisplan???!!!
Jag tror att OP hade ett förutbestämt möte med någon på platsen,timat så att det såg ut att vara på hemväg.Varför gick inte LOP åt andra hållet till närmare Mårtens bostad och LOP kunde ta samma T-bana mot gamla stan,Tstation Rådmansgatan som ju e närmast Grand på Sveavägen 45,jo just för att de skulle promenera till platsen,jag tror LP döljer detta av något skäl hon bara själv vet.Vi kan bara spekulera.
OP pratade faktiskt med Aspling strax innan de gick på bio,vilket LP själv påtalar att OP pratar om för Aspling att de ska på bio.