Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Att MP inte vill uttala sig om något han inte är insatt i är ju normalt och en mänsklig rättighet, men det förstås, också ännu ett halmstrå för trådens anti-Palme-maffia.
Se inte allting så svart och vitt bäste iesho! Du har helt rätt i det här fallet då MP de facto varken var på plats eller sett någonting vid själva dramat. För övrigt beskrev du tidigare väl Lisbet Palmes agerande på mordplatsen, då hon ville få bort personer som i sin naivitet utförde återupplivningsförsök. Alla som gått en grunläggande medicinsk kurs får ju lära sig att en person som uppenbarligen (blod i munnen) drabbats av svåra interna skador skall icke beröras och inväntas akutvård. Detta framkommer ju även uttryckligen i obduktionsintervjun, där det konstateras att återupplivningsförsöken syntes, samt att de hade haft negativ inverkan. Dock inte förödande. Lite märkligt handlande av AH för övrigt, men det torde ju kunna tillskrivas situationen och chockfaktorn.
I det ljuset så handlade faktiskt Lisbet Palme rationellt, därför anser jag i alla fall att man inte bör differentiera hennes utsagor och handlande såsom att hon endera tillskrivs i det närmaste övermänskliga egenskaper , för att därefter beskrivas som en förrvirringens offer.
Sanningen ligger någonstans mitt emellan, faktum är ju att hon insåg att återupplivningsförsöken var skadliga och försökte därför avbryta dessa. Jag vill komma till att hon koncentrerade på sin man i första hand och inte på personer i omgivningen.
Men vad vet jag...