2013-02-03, 15:06
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Tackar tackar!

Jo jag misstänkte att "ni" visste mer
Micke Lundh pratar polisspår, arla gryning och högerextremism i dagens aftonblad
Citera
2013-02-03, 15:08
Medlem
Gattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Att tänka stort är ok men att tänka rätt är mer ok. Jallai, LGWP m. fl. gör oss en tjänst genom att få allmänheten att tänka i vidare banor, och sig själva en tjänst och möjlighet att tjäna pengar på att beckna romaner och deckare. Klädsamt om författarna i inledningen, i en prolog, medgav följande: - Boken är fiktion. Avsikten är inte att försöka inbilla läsaren att jag känner till motiv eller gärningsman bakom mordet på Olof Palme, det gör jag faktiskt inte. Boken är min teori och mitt bidrag till det allmänna konspirationsflödet. /ff -

När skiten träffar fläkten står stollar som iesho och Grandioso definitivt i vägen.

Jallai skriver i sitt förord till sin första bok i en serie om tre hur han kom på idén till böckerna (idén kom när han forskade efter material om de sovjetiska spionorganisationerna KGB´s och GRU´s spioneri i sverige under det kalla kriget). Efter många intervjuer (ca 200) och mycket forskande i krigsarkivet, arkivet om DC:an (som han också hittade, flygplanet alltså, inte arkivet), SÄPO, UD, Must, FRA, Wennerström personakt på säkerhetspolisen (även de kvalificerat hemliga delarna).

Han säger att han bygger sin fiktiva roman runt dessa verkliga händelser och avslutar förordet med "Till sist, kom ihåg, det är en roman. Allt i boken är inte sant".
Citera
2013-02-03, 15:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gattoo
Jallai skriver i sitt förord till sin första bok i en serie om tre hur han kom på idén till böckerna (idén kom när han forskade efter material om de sovjetiska spionorganisationerna KGB´s och GRU´s spioneri i sverige under det kalla kriget). Efter många intervjuer (ca 200) och mycket forskande i krigsarkivet, arkivet om DC:an (som han också hittade, flygplanet alltså, inte arkivet), SÄPO, UD, Must, FRA, Wennerström personakt på säkerhetspolisen (även de kvalificerat hemliga delarna).

Han säger att han bygger sin fiktiva roman runt dessa verkliga händelser och avslutar förordet med "Till sist, kom ihåg, det är en roman. Allt i boken är inte sant".

Insiktsfullt av Jallai.
Citera
2013-02-03, 15:32
Medlem
lillaskeptikerns avatar
Ang "satans mördare" och tossiga privatspanare:
Är en del av deras leads planterade som desinformation, för att kunna avskriva deras övriga kunskap och information som foliehatt-produkter? Finns det några tecken på det? Tänkte på detta när jag såg filmen på YouTube. Den känns som en avpollettering av alla privatspanare som varande foliehattar. Vad tror ni?
Citera
2013-02-03, 16:03
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
Vilken tid lämnade ambulansen mordplatsen? Om du vet svaret på den frågan så vet du också när GS meddelade offrets identitet, och då blir verkligen tiden 23:31 helt orimlig. Dina illasinnade smutskastningsförsök av GS, vilka dessutom förefaller bottna i något djupt personligt agg mot denne, går varken hem här eller någon annanstans, det ska du ha alldeles klart för dig.

LAC-banden är ett perfekt redskap att använda sig av i det syfte som gjorts, nämligen skapa förvirring. Det kan vara sant men man kan aldrig veta. ALLA samtal fanns på polisens första kopia, sen försvann bandet, sen dök det upp igen och fler samtal fanns. Troligen är fel fröken ur på bandet men bandet förstörs "igen" innan det går att granska med dagens teknik.

Det som är mest intressant med LAC-banden är det som inte hörs på de. Alltså det som enligt officiella källor sägs hända under de tider då samtalen XYZ mm sker. Där passar inte pusslet iesho!
Senast redigerad av PeoFallmo 2013-02-03 kl. 16:07.
Citera
2013-02-03, 16:04
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaskeptikern
Ang "satans mördare" och tossiga privatspanare:
Är en del av deras leads planterade som desinformation, för att kunna avskriva deras övriga kunskap och information som foliehatt-produkter? Finns det några tecken på det? Tänkte på detta när jag såg filmen på YouTube. Den känns som en avpollettering av alla privatspanare som varande foliehattar. Vad tror ni?

Naturligtvis ligger det i dylika produktioners syfte att inför en oroad allmänhet, framställa privatspanarna i förlöjligande dager. Detta är deras enda syfte. De vill ju inte att oroliga, fritänkande och framförallt modiga medborgare skall få inträde i finrummet.
Citera
2013-02-03, 16:21
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
LAC-banden är ett perfekt redskap att använda sig av i det syfte som gjorts, nämligen skapa förvirring. Det kan vara sant men man kan aldrig veta. ALLA samtal fanns på polisens första kopia, sen försvann bandet, sen dök det upp igen och fler samtal fanns. Troligen är fel fröken ur på bandet men bandet förstörs "igen" innan det går att granska med dagens teknik.

Vad som försvann och sedan dök upp igen var originalbandet.

Det har ju spekulerats om även originalbandet är manipulerat. Som stöd för detta har b.la Maxestrella anfört att bankomatuttags tidsstämplar i anslutning till MOP (Lädhes mfl) inte stämmer med officiell tidpunkten för MOP . För detaljer se b.la
http://gunnarwall.wordpress.com/2011/09/23/ny-bok-diskuterar-lisbeth-palmes-vittnesuppgifter/#comments.

För egen del tror jag inte man kan lita så mycket på klockorna i bankomaterna
Citera
2013-02-03, 16:22
Medlem
PeoFallmos avatar
Apropå Michael Lund så är det intressant när man hört Götblad mm tala om att "kårandan" måste minskas inom polisen. När ML säger ifrån är det han som pga grupptryck blir tvingad att sluta.

I "P3 dokumentär Basebolligan" talar den läkare som tog hand om RM att han vare sig före eller efter sett ett sådant uppenbart fall av dödsmisshandel, det fanns i stort sett inte ett helt ben i RMs överkropp.

Båda de som slog ihjäl RM är fortfaranade poliser, nyhetsintervjuer gjorda om andra fall "idag" finns att höra med en av dem på nätradio.
Citera
2013-02-03, 16:24
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Att MP inte vill uttala sig om något han inte är insatt i är ju normalt och en mänsklig rättighet, men det förstås, också ännu ett halmstrå för trådens anti-Palme-maffia.

Se inte allting så svart och vitt bäste iesho! Du har helt rätt i det här fallet då MP de facto varken var på plats eller sett någonting vid själva dramat. För övrigt beskrev du tidigare väl Lisbet Palmes agerande på mordplatsen, då hon ville få bort personer som i sin naivitet utförde återupplivningsförsök. Alla som gått en grunläggande medicinsk kurs får ju lära sig att en person som uppenbarligen (blod i munnen) drabbats av svåra interna skador skall icke beröras och inväntas akutvård. Detta framkommer ju även uttryckligen i obduktionsintervjun, där det konstateras att återupplivningsförsöken syntes, samt att de hade haft negativ inverkan. Dock inte förödande. Lite märkligt handlande av AH för övrigt, men det torde ju kunna tillskrivas situationen och chockfaktorn.

I det ljuset så handlade faktiskt Lisbet Palme rationellt, därför anser jag i alla fall att man inte bör differentiera hennes utsagor och handlande såsom att hon endera tillskrivs i det närmaste övermänskliga egenskaper , för att därefter beskrivas som en förrvirringens offer.

Sanningen ligger någonstans mitt emellan, faktum är ju att hon insåg att återupplivningsförsöken var skadliga och försökte därför avbryta dessa. Jag vill komma till att hon koncentrerade på sin man i första hand och inte på personer i omgivningen.

Men vad vet jag...
Citera
2013-02-03, 16:42
Medlem
Durgedurgs avatar
vilket datum och månad dog Bror Perä?
Citera
2013-02-03, 16:48
Medlem
Durgedurgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg

BTW Jag hittade det.

13 oktober 1993 dog Bror Perä.

och Viktor Gunnarsson dog 3 eller 4 december 1993.

Mindre än 2 månader emellan. Något som kan ha hänt den perioden som skakade om "kärnan"?
Citera
2013-02-03, 16:48
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg

Bror Perä dog 1993.10.13
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto