2013-02-09, 22:51
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du försöker ju frita Lisbet Palme från all form av inblandning i MOP genom att använda alla möjliga alternativ till henne som går att uppbringa. Det är i princip samma teknik. Varför är den tekniken ok när du utövar den ? Var finns logiken ?
Jag har ingen teknik och "försvarar" alla vittnen som blir misstänkliggjorda för att de inte passar in i någons favorit-spekulation. Man kan inte bara skena iväg och betrakta sina egna fantasier och spekulationer som fakta.

Det finns inga fakta som talar för att LP är något annat än ett brottsoffer.
Citera
2013-02-09, 23:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, AB påstår inte detta. Han hörde LP skrika något riktat mot OP som har TRODDE var på ett utländskt språk. Han har inte vittnat om orden "Nej! Vad gör du?" Han hörde inte denna innebörd.

Min version är protokollens version. Läs! Eller fortsätt att slarva och gissa som du brukar ...

Du skruvar allt som går att skruva, iesho. Precis som du brukar. Vad är din kommentar till personal ombord på ambulansen som under upplivningsförsök konstaterade att Palme var skjuten i bröstet(?) med två skott ? Fler än två skott avlossades väl inte ? Motsäger påståenden om att Lisbet rispades av en kula om inte ytterligare skott avlossades från hustak eller bakom bilar ett trettiotal meter från mordplatsen.
Citera
2013-02-09, 23:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag har ingen teknik och "försvarar" alla vittnen som blir misstänkliggjorda för att de inte passar in i någons favorit-spekulation. Man kan inte bara skena iväg och betrakta sina egna fantasier och spekulationer som fakta.

Det finns inga fakta som talar för att LP är något annat än ett brottsoffer.

Nej, LP träffades inte av någon kula och är därför inte brottsoffer. Däremot sakägare då maken mördades.
Citera
2013-02-09, 23:30
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Vad vet vi om dig? Förutom vad du låtit oss veta?

Antar att detta är tråden "om mordet på Olof Palme"

Inte tråden om vad vi vet om mig...
Citera
2013-02-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vilka avses med makthavarna ? Hans vilja = Olof Palmes ? Enligt vilkas planer ? Makthavarnas ? En något diffus formulering, UrbanPersson. Vilka är dessa ?

Mboudine, bra frågor, jag var otydlig. Men jag tror att jag fick fram att det finns inget i brottsligt och ingen person som kan dömas.

Projektet, ”Palmes tokiga projekt för en bättre värld”, hade en plan många år innan han dog och han omgav sig med folk som hjälpte honom på olika sätt. Konstverken är ett område och jag nämnde två stycken. Själva dödandet var ett annat. Säkerhetstjänsten infiltrerades. Ubåtsaffärerna gav mycket turbulens. Han iscensatte vapenexportaffärer för att få villospår och kanske en möjligt framtida argumentation om sig själv. Harvardaffären, ett vanligt svensk tjänstebyte av asketen själv, iscensattes med liknande syften. Det byggdes upp villospår i alla tänkbara riktningar för alla ska få en egen tummetott och kunna drömma om sin mördare. Att ta tag i detaljer och vrida dessa fram och tillbaka på Flashback är därför fullständigt meningslöst.

Mer formella höga makthavare typ Ingvar Carlsson och Kjell-Olof Feldt visste nog inget förrän efteråt och hade då i praktiken ingen annat val än att lägga på locket. Om fick de höra något så förträngde de nog detta. Så ungefär samma gubbar som hjälpte Palme att dö fick utreda saken. Det hela var mycket duktigt gjort. Idag är detta historia och något man kan skratta åt. Palme kommer garanterat inte tillbaka.
Citera
2013-02-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanPersson
Mboudine, bra frågor, jag var otydlig. Men jag tror att jag fick fram att det finns inget i brottsligt och ingen person som kan dömas.

Projektet, ”Palmes tokiga projekt för en bättre värld”, hade en plan många år innan han dog och han omgav sig med folk som hjälpte honom på olika sätt. Konstverken är ett område och jag nämnde två stycken. Själva dödandet var ett annat. Säkerhetstjänsten infiltrerades. Ubåtsaffärerna gav mycket turbulens. Han iscensatte vapenexportaffärer för att få villospår och kanske en möjligt framtida argumentation om sig själv. Harvardaffären, ett vanligt svensk tjänstebyte av asketen själv, iscensattes med liknande syften. Det byggdes upp villospår i alla tänkbara riktningar för alla ska få en egen tummetott och kunna drömma om sin mördare. Att ta tag i detaljer och vrida dessa fram och tillbaka på Flashback är därför fullständigt meningslöst.

Mer formella höga makthavare typ Ingvar Carlsson och Kjell-Olof Feldt visste nog inget förrän efteråt och hade då i praktiken ingen annat val än att lägga på locket. Om fick de höra något så förträngde de nog detta. Så ungefär samma gubbar som hjälpte Palme att dö fick utreda saken. Det hela var mycket duktigt gjort. Idag är detta historia och något man kan skratta åt. Palme kommer garanterat inte tillbaka.

Ursäkta mig ! Jag tror inte längre att du är nära släkt m Grandioso.
Citera
2013-02-09, 23:56
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Okay, du har ju en idé, att OPs fiender försökte komma åt honom genom hans familj. Ja, de har säkert försökt, men varför tror du att de lyckades? Det finns väl inga fakta som talar för det?

Man ska väl inte anklaga familjen för en tänkt möjlighet?

Anklaga är väl kanske hårt. De sa du. Men så länge familjen hyscharcå pyschar runt mordet får man tro vad man vill.

Har ju visat sig inte minst i LP's osamarbetsvilja i utredningen tex.
Enbart förhörd av HH, ingen hjälp vid hur dom gick och vad som hände vid hörnet. Inte vittna under ed.

Konstigt man funderar. Snart är väl tankar runt mordet straffbart. Särskilt om det gäller LP
Citera
2013-02-09, 23:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Olof Palme mördades för sina idéers skull, det köper jag, men hur resonerar du att inget brottligt förekommit och att ingen kan dömas för mordet ? En smula abstrakt och kvasifilosofiskt för min smak, det måste jag erkänna, men det finns spår av en röd tråd också, visst. Dock, hur menar du att resonemanget intellektuellt hänger ihop ?

Sista kapitlet om Palme är ännu inte skrivet. Palme kommer inte tillbaka, det är sant, men någon kommer att hållas ansvarig för att han försvann för tidigt.
Senast redigerad av MBoudine 2013-02-10 kl. 00:02.
Citera
2013-02-10, 00:24
Medlem
Mboudine, han gjorde ju det frivilligt. Så det var inget mord. Ingen kan hållas juridiskt ansvarig. Efter din smak, se det som en sjuk eller kul grej.

Jag kanske tar ut svängarna för mycket och gör det otydligt. Det hela är absurt och kan vara svårt att smälta. Det stämmer inte med den rådande ordningen om statsskick och liknande att det går till så här. Så det är ett haveri för systemet.
Citera
2013-02-10, 00:37
Medlem
CapsLockss avatar
Undra om raderingen av OP's överklagan i harvardaffären som raderades på länsrätten timmarna före mordet också skulle vara ett villospår som dock ej fick så mycket i media som man tänkt sig..

Kaske var det meningen man skulle börja rota där.. sätta ännu mer fokus på personen olof.
Titta åt andra hållet. Kolla upp LP. Rikta fokus från alla OP's affärer till hustruns förehavanden.

Huvva man börjar nästan låta som LK....men men om man inte kommit ett enda steg fram efter alla dessa år så måste varenda sten vändas.
Citera
2013-02-10, 01:56
Medlem
wtfuks avatar
Page 28: Sweden's 'secret army' supervised by CIA may have been behind assassination of Olof Palme.
https://twitter.com/rixstepnews/status/300303175477514240 pdf

At the same time investigations into NATO’s secret
armies have remained very scarce. We know today
that NATO operated stay-behind armies in most
countries of Western Europe during the Cold War and
coordinated them through the ACC and CPC linked
to SHAPE. We also know, as detailed in this paper,
that such secret stay-behind armies also existed in
Sweden. It is known that during the early years mem-
bers of the Swedish stay-behind were recruited in the
right-wing anti-Communist Sveaborg organization.
It is also known, that the CIA played an active role
in the recruitment and training of the stay-behind
members and planned to activate the secret soldiers
both in the event of a Soviet invasion as well as in
the case of a “domestic emergency”.
Senast redigerad av wtfuk 2013-02-10 kl. 02:01.
Citera
2013-02-10, 03:40
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Mboudine, han gjorde ju det frivilligt. Så det var inget mord. Ingen kan hållas juridiskt ansvarig. Efter din smak, se det som en sjuk eller kul grej.

Jag kanske tar ut svängarna för mycket och gör det otydligt. Det hela är absurt och kan vara svårt att smälta. Det stämmer inte med den rådande ordningen om statsskick och liknande att det går till så här. Så det är ett haveri för systemet.

Jag smälterr det mesta som jag får i mig och klart för mig, var inte rädd att tala klarspråk UrbanPersson. Om det inte var mord, vad var det då ? En sjuk eller kul grej. Iscensatt av vem/vilka ? Vad är det du försöker säga ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-02-10 kl. 04:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in