Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vem som helst kan kontrollera med offentliga källor att du är en ren lögnare. Själv vet jag det för att jag var med men ungdomarna kanske måste googla lite för att avslöja dina intelligensbefriade lögner.
Värnplikten kom med ett beslut 1901. Övningstiden var då 240 dagar inklusive repövningar dvs under hela försvarsplikten från 18-47 års ålder...
Jag brukar hänvisa till det nuvarande
värnpliktssystemets start till 1938-1945.
I övrigt så har jag visat följande:
S&W anger att vapnet som avlossade kulorna funna i närheten av mordplatsen till S&W m. 27.
Vad gäller teorier om övriga vapen:
S&W anger att S&W m. 12 är alloyversionen av S&W m.10.
S&W anger att S&W m.12:s trumma bytes ut mot en trumma i stål. Denna trumma kan hålla .357S&W och trummans konstruktion härrör från S&W m. 19 .357 som precis som S&W m.12 är K-frame revolver.... Samma trumma kunde även monteras på m. 10 och m.10 tillverkades även med .357 trumma.
S&W anger att m. 10 är en av världens mest tillverkade revolvrar samt att m. 12 är en mycket bra revolver.
Slutsats: man kan vara exceptionellt säker på att det var en highway patrol man även om det säkerligen fanns några tusen andra lämpliga .357 kompatibler runt omkring att titta på.