2012-10-09, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Skytten hade kunnat stått vid Grand. Han behövde inte teleportera sig utan kunde ha blivit skjutsad med bil. Vittnen säger att tre personer hade inringat paret vid kyrkogården. Kerstin N säger att hon såg paret snedda över gatan och att ytterligare en person följde efter över gatan, men att denne försvann mitt i gatan när hon vände bort blicken eller så för en stund.

Tveksamma resonemang. Vittnen (Ljublisa Njadic) säger att det gick två personer tio meter före Palme och en person ett tiotal meter bakom honom vid kyrkogården. Huruvida de hade "inringat" Palme eller ens var inblandade vet vi ingenting om. Ser liksom ut som helt vanliga fotgängare i mina ögon En bil som släpper av gärningsmannen hade Morelius eller något annat vittne lagt märke till.
Senast redigerad av jakeclawson 2012-10-09 kl. 19:53.
Citera
2012-10-09, 20:22
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Tveksamma resonemang. Vittnen (Ljublisa Njadic) säger att det gick två personer tio meter före Palme och en person ett tiotal meter bakom honom vid kyrkogården. Huruvida de hade "inringat" Palme eller ens var inblandade vet vi ingenting om. Ser liksom ut som helt vanliga fotgängare i mina ögon En bil som släpper av gärningsmannen hade Morelius eller något annat vittne lagt märke till.
Ett vittne trodde att det tre männen var Palmes livvakter och att de stannade för att vänta in dem. Ordet inringning hör inte direkt till något vittne. Bilen hade kunna kört åt andra hållet och svängt in bakom Skandiahuset via Kammakargatan Luntmakargatan. Vilket stämmer om han gick över halva gatan och hoppade in i en bil i norrgående riktning.
Citera
2012-10-09, 20:31
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonavera
Ursprunglige tänkta skytten,en legosoldat o fd fallskärmsjäg. fegade ju ur så att LT fick ta över.
Legosoldaten fick starka misstankar att han själv skulle likvideras efteråt.Kanske det var AA`s
uppgift? Legosoldaten kompis m. Håkan Ingerwald ?

Jag har väldigt svårt att se LT, TP, AA och nu vad de heter vara inblandade i det här. De var ju vid tiden både kända och ökända, varför exponera sig så öppet i ett sådant fall. Uppenbarligen har ju folk sett dom på stan. Det är ju helt ologiskt, de har deltagit i ett annan uppdrag!
Citera
2012-10-09, 21:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag tror att någon av poliserna kring mordplatsen klev fram med Östlings .38-revolver. Östling själv är ett bra förslag, Tell eller Piltz.

Tell eller Pil(tz) .. Tell .. Wilhelm Tell .. W-T överallt .. Kanske OP sköts med en pil från ett armborst samtidigt som ett par lösa skott avlossades för den tidstrogna 1900-talsljudeffektens skull ? Finns det några kryptiska tecken på den italienska företagsdörren som iesho med en smula kreativt tänkande kan skruva ihop att beslut om OP's hädanfärd togs redan på 1300-talet i Schweiz. Halley's komet passerade jorden - och Wilhelm Tell - 1304 .. Ett järtecken i skyn ..?
Citera
2012-10-09, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tell eller Pil(tz) .. Tell .. Wilhelm Tell .. W-T överallt .. Kanske OP sköts med en pil från ett armborst samtidigt som ett par lösa skott avlossades för den tidstrogna 1900-talsljudeffektens skull ? Finns det några kryptiska tecken på den italienska företagsdörren som iesho med en smula kreativt tänkande kan skruva ihop att beslut om OP's hädanfärd togs redan på 1300-talet i Schweiz. Halley's komet passerade jorden - och Wilhelm Tell - 1304 .. Ett järtecken i skyn ..?

Dina resonemang är precis lika tunna som Ieshos.

Med andra ord köper du dig ingen kredibilitet genom att haka på i drevet mot honom.
Citera
2012-10-09, 22:14
Medlem
Sluts avatar
Citat:
... Samtidigt kan ingen ha vetat att Palme skulle gå just dit, det var snarare högst osannolikt att Palme skulle gå just söderut på Sveavägens östra sida av alla riktningar eftersom tunnelbanan var avstängd och det är en omväg till hemmet i Gamla Stan...

Har påtalat det flera gånger förr, tunnelbanan var inte avstängd. Var har du fått det ifrån?
Citera
2012-10-09, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slut
Har påtalat det flera gånger förr, tunnelbanan var inte avstängd. Var har du fått det ifrån?

Jo, Hötorgets Tunnelbana var avstängd för ombyggnad.

http://fbportnoy.webs.com/undefined/op.jpg

Här kan du se hur gallret är neddraget bara ett par minuter efter mordet.
Citera
2012-10-09, 22:19
Bannlyst
Nu du Lars-Erik ska jag sätta myror i huvudet på dig!

Titta på bilden.

Notera den vita vimpeln som hänger från pelaren i linje med hur skottet gick. Bara ett par minuter senare är den försvunnen.

http://fbportnoy.webs.com/undefined/DSC_0216.JPG

Kan det vara en vindindikator för krypskytten? Vad tror du?
Citera
2012-10-09, 22:20
Medlem
Sluts avatar
Citat:

Nedgångarna vid Tunnelgatan stänger tidigt - de vid Kungsgatan var öppna.
Citera
2012-10-09, 22:26
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Om inte jag minns helt fel var det väl tunneln genom åsen som var avstängd för ombyggnad, gallret drogs väl ned pga mordet?
Citera
2012-10-09, 22:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nu har det tagit rejält liv här med anledning av en ny filmrulle som omnämndes här igår.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article15575590.ab

Hur kan Mårten Palme påstå att anklagelsen är totalt grundlös ..? Vilken ingående kännedom om faderns sexliv hade Mårten ? Låter mera som ett uttryck för vad Mårten Palme vill tro än hur det mycket väl kan förhålla sig. Att Olof Palme hade ett vidlyftigt sexliv är ju inte direkt obekant för den svenska allmänheten. Mera okänt i Sverige är enligt min grekiska informatör att Lisbet Palme har en son med Andreas Papandreo.
Citera
2012-10-09, 23:47
Medlem
Durgedurgs avatar
Jag förstod att debatten skulle styra in på Palmegrejen i Call Girl.

håll er till mordet ist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in