2012-11-01, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VadSkaDuBli
Helt sjukt att AA blir inbjuden till SVT:s Debatt för att diskutera hyresrätter, en av Socialdemokraternas kärnfrågor på 50-70-talet.

AA har även varit engagerad för ett skärpande av straffen vid mordet...kanske ska sopa framför egen dörr först. AA sköt inte Palme men enligt Da Costas väninna var han den sista som såg henne i livet. Spöade henne.
Citera
2012-11-01, 23:30
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
AA har även varit engagerad för ett skärpande av straffen vid mordet...kanske ska sopa framför egen dörr först. AA sköt inte Palme men enligt Da Costas väninna var han den sista som såg henne i livet. Spöade henne.
finns det verkligen någon fakta om detta ? och då menar jag inte inlägg på Aners blogg
Citera
2012-11-01, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
finns det verkligen någon fakta om detta ? och då menar jag inte inlägg på Aners blogg

Jag har för mig att det ursprungliga vittnesmålet publiceras oredigerat i Affären Anti Avsan av Anér. Kvinnan, en väninna till Da Costa, ska ha flytt gråtande från en lägenhet där en polis (Avsan), väck på anabola steorider, ska ha spöat henne rejält, kastat in henne i ett skåp bland annat. Det ska ha varit dagen före hon försvann. Till det kan läggas att Avsan ska ha känt en av de dömda läkarna, Teet Härm (som också härstammade från Estland) privat. Lars Borgnäs skrev en fantastiskt bra bok om Teet Härm vid namn Sanningen är en sällsynt gäst som jag rekommenderar starkt.
Citera
2012-11-01, 23:40
Medlem
Citat:
Jag har för mig att det ursprungliga vittnesmålet publiceras oredigerat i Affären Anti Avsan av Anér. Kvinnan, en väninna till Da Costa, ska ha flytt gråtande från en lägenhet där en polis (Avsan), väck på anabola steorider, ska ha spöat henne rejält, kastat in henne i ett skåp bland annat. Det ska ha varit dagen före hon försvann. Till det kan läggas att Avsan ska ha känt en av de dömda läkarna, Teet Härm (som också härstammade från Estland) privat. Lars Borgnäs skrev en fantastiskt bra bok om Teet Härm vid namn Sanningen är en sällsynt gäst som jag rekommenderar starkt.

När vissa människor pratar om bristande trovärdighet i tråden, så är det väl det här de menar.
Hur skulle en person som anklagas för allt det där få jobba som domare?

Jag tror att ni bara använder tråden för att trolla. Eller som Iesho anförde ifall man tror att mordutrednings slutsats om de upphittade kulorna är fel, så kan som ett direkt resultat anse vilken pistol som helst som mordvapnet och vilken person som helst som mördaren....
Citera
2012-11-01, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
När vissa människor pratar om bristande trovärdighet i tråden, så är det väl det här de menar.

Jag tror att ni bara använder tråden för att trolla. Eller som Iesho anförde ifall man tror att mordutrednings slutsats om de upphittade kulorna är fel, så kan som ett direkt resultat anse vilken pistol som helst som mordvapnet och vilken person som helst som mördaren....

Sakargumenten lyser med sin frånvaro.
Citera
2012-11-01, 23:47
Bannlyst
Citat:
Eller som Iesho anförde ifall man tror att mordutrednings slutsats om de upphittade kulorna är fel, så kan som ett direkt resultat anse vilken pistol som helst som mordvapnet och vilken person som helst som mördaren....

Nej, det kan man inte. Vi vet via blyisotop-analys av fragmenten efter skotten i Palmes kläder att skotten som användes verkligen var Metal Piercing ur samma batch som de som hittades på mordplatsen. Det utesluter att något annat vapen skulle vara aktuellt och är givetvis en enorm indicie för att kulorna som hittades är de som användes vid mordet. För hur skulle det annars ligga till? Har gärningsmännen förutsett att PU skulle få för sig att isotop-analysera kulorna flera år efter mordet och därmed bytt ut kulorna mot kulor av samma typ ur samma låda - och vad är då i så fall poängen med att byta kulor från första början?
Citera
2012-11-01, 23:55
Bannlyst
Citat:

Avsan sitter idag i riksdagen, detta samtidigt som förhören med honom rörande Palmemordet är sekretessbelagda och hoten mot Anér, Söderström och Krantz är ouppklarade. Vad säger det egentligen? Det är uppseendeväckande att hans eventuellt centrala roll i landets två största mordutredningar inte förefaller vara utrett och resultatet definitivt inte offentliggjort. Sen blir det kaos för att Sven-Otto Littorin reboundar med en hora...
Citera
2012-11-02, 00:00
Bannlyst
Jag har varit aktiv i ett annat riksdagspartis ungdomsförbund, kastade fram AA i en diskussion med MUF, killen jag debatterade med bleknade och sa att han inte ville kommentera en pågående polisutredning! Pågående polisutredning? För det första tror jag inte att den pågår, för det andra är det väl minst sagt komprometterande att en riksdagsman är under utredning för ett mord och därtill på en statsminister.
Citera
2012-11-02, 00:11
Medlem
Hur jävla svårt ska det vara för vissa att förstå att en människa är oskyldig tills motsatsen BEVISAS? Avsan är INTE misstänkt för inblandning för mordet på Olof Palme. Alltså INTE konstigt att han fått en central roll i riksdagen. Han är en fri man som alla andra.
Citera
2012-11-02, 00:15
Medlem
Grandiosos avatar
Väldigt intressant med allt grabbigt vapensnack, fallskärmsjägare med mera.
Mer sånt, tack....

Och en sak står ju klar: Man tassar inte ostraffat in på Boboslackes revir, för då utsätts
man för en verbal beskjutning som heter duga...pang...pang...du är tilltvålad som det
ärketroll du är...hihi...

Du, Jake: Inte finns det väl någon som numera på allvar lever med föreställningen
att herr Avsan skulle vara inblandad i mordet på OP? Ja, nu räknar jag inte gamlingen
med minst sagt bristfällig verklighetsförankring, Anér alltså.
Seriöst? Har inte alla andra släppt det tramset?
Senast redigerad av Grandioso 2012-11-02 kl. 00:20.
Citera
2012-11-02, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theseglorydays
Hur jävla svårt ska det vara för vissa att förstå att en människa är oskyldig tills motsatsen BEVISAS? Avsan är INTE misstänkt för inblandning för mordet på Olof Palme. Alltså INTE konstigt att han fått en central roll i riksdagen. Han är en fri man som alla andra.

Som den frikände Christer Pettersson du ständigt gormar om då med andra ord, och han finns det ju inga hemlighetsstämplade förhör med.
Citera
2012-11-02, 00:32
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
du får gärna hänvisa till sida i boken, för jag kan inte hitta detta. och Ang. aner, så kan man väl konstatera att han varit duktig på att gräva fram både det ena och det andra, men då han får tänka själv,och komma med slutsatser så blir det bara tok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in