2012-11-01, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Armerevolvern... vad fan yrar du om på fantasins oceaner? 38:a or med olika piplängder inköptes till piloter i flygvapnet. Revolvrar av samma kaliber med 4" pipa köptes till vaktförbanden vid flygbaserna.

Livvaktskonstruktioner????

357 som går att ladda i trumma????

Den aktuellla Palmeakulan fans även att beställa för hemladdning om det råder inga tvivel över huvud taget. Det är ett enkelt jobb att borra upp en trumma (dock kanske inte välbetänkt i längden) för att den längre patronen skall gå in eller byta trummor mellan olika vapen vilket illustrerades med akuratess när Björk ollades i TV för ganska många år sedan.

Den person som modifierat en 38:a för CGÖ att ta emot 357 rapporterade in detta.

Du har en sakkunskap som verkar slarvigt ihopgooglad och använder begrepp du inte begriper ett skvatt av uppenbarligen.

Jag ska inleda med att du verkar vara en tredje klassens svammelpajas. Därefter:

1. Armé revolvern köptes in i tre versioner, A, B och C. Samtliga förutom musee exemplar hade sålts till privat personer, statliga bolag och privata bolag vid tiden för mordet.

2. Livvaktskonstruktioner är olika former av bolagiserade myndigheter som tex. ABAB, Securitas, vaktbolag i myndigheter, polisens vaktbolag osv.

3. Lite tydligare, .357 S&W som går att ladda i en trumma ursprungligen specificerad för .38S S&W men som efter problem med ursprungstrumman försetts med en trumma hämtad från S&W .357 modell 19, vilken kunde ladda och skjuta .357 S&W trots att den var specificerad för .38S S&W.

4. So what, det är fortfarande total nonsens att ta en .357 och modifiera till .38S. Den enda överhuvudtänkbara anledningen till att göra så är typ om man är på Nordpolen, har en Armerevolver typ A och enbart har ett paket S&W .357 att tillgå samtidigt som hungriga isbjörnar stryker kring tältet.

5. Varför borra upp en trumma när det inte behövs alls. S&W modell 19 är en riktig juvel bland .357 revolvrar. Det går alltså alldeles utmärkt att ladda & skjuta .357 S&W med Armérevolver B och C bara de inte försedda med den ursprungliga trumman i aluminium.

6. Jaha någon har blivit ollad på tv, haha. Med den här informationen så kan du olla både din tv och programledaren för den tv-showen.

7. Jag hoppas att han inte ansträngde sig för mycket när han rapporterade. "S&W säger"....

8. Det är sådana kommentarer som man bara älskar, men du rätt på en punkt, informationen kommer från S&W även om jag faktiskt klubbskjutit med både armérevolver A och C. Och ja informationen inhämtades med hjälp av google.
Senast redigerad av BehindRayban 2012-11-01 kl. 15:38.
Citera
2012-11-01, 16:47
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Nej föreningen i sig var inget hemligt eller hade någon konstig verksamhet men naturligtvis kunde den användas för folk med uppgifter inom sådan verksamhet som Stay Behind för dels gemensamma övningar utan att väcka uppmärksamhet och olika studiebesök dels för att känna på eventuella "prospekts" till detta lite mera informellt. För övrigt vet du säkert när föreningen bildades

CGÖ var kanske en person som hade tillsyn över vissa förråd för AG(materialare på idrottspråk) samt var skjutinstruktör som jag gissar. Operatörerna var de han utbildade i skytte och hade olika specialkunskaper både miltärt, polisiärt och civilt.

Stay Behinds hemliga förråd var inte som reguljära förbands. Där fanns en bred skala av olika lätta vapen. Östlings "privata" och olagliga samling kan ha varit en provkarta på materiel som fanns tillgänglig som han kunde samla på sig.

Bobo, jag vet inte närmare än att den lär ha grundats ca 1980 men med ganska få medlemmar. Medlemsantalet ökade väl först efter mordet? Kan ha fel dock!

Strateg protectors affärer är ju också lite underliga. De verkar ju bara haft en enda kund i flera års tid, HH/polisen? Känns nästan som en organisation i klassisk CIA-anda? S Aspling lär ha varit regeringens kontaktperson med W Colby. Kan "Ö" varit S Asplings kontakt ut i rörelsen? Eller är jag helt fel ute här?
Citera
2012-11-01, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Jag ska inleda med att du verkar vara en tredje klassens svammelpajas. Därefter:

1. Armé revolvern köptes in i tre versioner, A, B och C. Samtliga förutom musee exemplar hade sålts till privat personer, statliga bolag och privata bolag vid tiden för mordet.

2. Livvaktskonstruktioner är olika former av bolagiserade myndigheter som tex. ABAB, Securitas, vaktbolag i myndigheter, polisens vaktbolag osv.

3. Lite tydligare, .357 S&W som går att ladda i en trumma ursprungligen specificerad för .38S S&W men som efter problem med ursprungstrumman försetts med en trumma hämtad från S&W .357 modell 19, vilken kunde ladda och skjuta .357 S&W trots att den var specificerad för .38S S&W.

4. So what, det är fortfarande total nonsens att ta en .357 och modifiera till .38S. Den enda överhuvudtänkbara anledningen till att göra så är typ om man är på Nordpolen, har en Armerevolver typ A och enbart har ett paket S&W .357 att tillgå samtidigt som hungriga isbjörnar stryker kring tältet.

5. Varför borra upp en trumma när det inte behövs alls. S&W modell 19 är en riktig juvel bland .357 revolvrar. Det går alltså alldeles utmärkt att ladda & skjuta .357 S&W med Armérevolver B och C bara de inte försedda med den ursprungliga trumman i aluminium.

6. Jaha någon har blivit ollad på tv, haha. Med den här informationen så kan du olla både din tv och programledaren för den tv-showen.

7. Jag hoppas att han inte ansträngde sig för mycket när han rapporterade. "S&W säger"....

8. Det är sådana kommentarer som man bara älskar, men du rätt på en punkt, informationen kommer från S&W även om jag faktiskt klubbskjutit med både armérevolver A och C. Och ja informationen inhämtades med hjälp av google.

1, Du hittar på något som inte funnits!

Revolvern du beskrev (2" pipa) är den som flygvapnet utrustade sina piloter med. Dessutom fanns en 38:a med 4" pipa som skyddspersonalen på flygförbanden hade. Vem som helst kan googla att det är korrekt och riktigt och att du bara svamlar i nattmössan. Armerevolver... pyttsan!

2, Livvaktskonstruktioner är ett ord du uppfunnit själv.

3, Du får googla bättre och har uppenbart inte en aning om hur dessa vapen ser ut. För övrigt har vapenfrågan gåtts igenom grundligt redan i tråden.

4, Modifiera en 357 till 38:a ???? Det behövs över huvud taget inte. Som regel skjuter man 38:ammunitionen i 357:an vid träning och banskytte eller fält . Själv har jag skjutit otaliga tävlingar med min favoritrevolver Colt Phyton 357 då det begav sig. Ingen gång körde jag med 357 och det fanns inga som helst modifieringar på den.

Skillnaden på 38:a och 357 är hylsans storlek då det är mera laddning i 357. Därför måste trumman modifieras så 357 hylsan går in. Detta är inte så komplicerat men man bör låta en vapentekniker göra det så som CGÖ gjorde!

5, Se 4 . Detta har du uppenbarligen ingen större koll på...

6, Nu avslöjar du din totala avsaknad på kunskap i Palmefallet. Det finns säkert länkat någon stans till Den händelsen. Sonny hävdade att det var så komplicerat att det kunde försummas varpå experten gjorde det på nolltid.

8,

Revolvern som i Sverige kallades M58, (50mm lång pipa). M58 B (150mm lång pipa) och M58 C (100mm pipa) var S&W 12 resp 10.

Mer kan du läsa här om alla militära pistoler och revolvrar. http://www.gotavapen.se/gota/artiklar/swedishpistols/swedpist_g.htm. Den med korta pipan var som framgår av artikeln avsedd för flygvapnets piloter. En mindre mänga av de med längre pipor var avsedda för dem som patrullerade flygbaserna.

Anders Jallai hade en när han var pilot som alla i hans generation stridspiloter. Det är ren skit men lätta. Träffar du tavlan på 5 meters håll får de vara glad.

Att Säpos livvaktsstyrka skulle tagit över dessa reliker är rent trams och inga seriösa livvaktsföretag har nog heller intresserat sig för dem inklusive "polisens vaktbolag" .

Några få finns i privat ägo men det samlarobjekt inte vapen som används vid seriöst banskytte. Vart de tog vägen, (såldes eller skrotades) är oklart men några letade sig säkert till Stay Behinds förråd som innehåll en del gammal överbliven skit

Att du klubbskjutit med ickebefintliga Armerevolvrar finns det nog god anledning att betvivla. med facit i hand
Citera
2012-11-01, 17:06
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag vet inte om du läst detta:

men händelsen finns beskriven där, samt andra vittnesmål som kan ha ett samband.

Felpost
Senast redigerad av Crime-boy 2012-11-01 kl. 17:08.
Citera
2012-11-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Bobo, jag vet inte närmare än att den lär ha grundats ca 1980 men med ganska få medlemmar. Medlemsantalet ökade väl först efter mordet? Kan ha fel dock!

Strateg protectors affärer är ju också lite underliga. De verkar ju bara haft en enda kund i flera års tid, HH/polisen? Känns nästan som en organisation i klassisk CIA-anda? S Aspling lär ha varit regeringens kontaktperson med W Colby. Kan "Ö" varit S Asplings kontakt ut i rörelsen? Eller är jag helt fel ute här?

I folkmun benämnts det felaktigt som "magnumklubben" men det är en sammanblandning med Magnumsällskapet som nu håller till på HVSS (Hemvärnets stridsskola) utanför Stockholm (Norsborg) med lite mera anor... men också det diskret.
Citera
2012-11-01, 17:55
Medlem
Citat:
1, Du hittar på något som inte funnits!

Revolvern du beskrev (2" pipa) är den som flygvapnet utrustade sina piloter med. Dessutom fanns en 38:a med 4" pipa som skyddspersonalen på flygförbanden hade. Vem som helst kan googla att det är korrekt och riktigt och att du bara svamlar i nattmössan. Armerevolver... pyttsan!

2, Livvaktskonstruktioner är ett ord du uppfunnit själv.

3, Du får googla bättre och har uppenbart inte en aning om hur dessa vapen ser ut. För övrigt har vapenfrågan gåtts igenom grundligt redan i tråden.

4, Modifiera en 357 till 38:a ???? Det behövs över huvud taget inte. Som regel skjuter man 38:ammunitionen i 357:an vid träning och banskytte eller fält . Själv har jag skjutit otaliga tävlingar med min favoritrevolver Colt Phyton 357 då det begav sig. Ingen gång körde jag med 357 och det fanns inga som helst modifieringar på den.

Skillnaden på 38:a och 357 är hylsans storlek då det är mera laddning i 357. Därför måste trumman modifieras så 357 hylsan går in. Detta är inte så komplicerat men man bör låta en vapentekniker göra det så som CGÖ gjorde!

5, Se 4 . Detta har du uppenbarligen ingen större koll på...

6, Nu avslöjar du din totala avsaknad på kunskap i Palmefallet. Det finns säkert länkat någon stans till Den händelsen. Sonny hävdade att det var så komplicerat att det kunde försummas varpå experten gjorde det på nolltid.

Av din text så kan man se att du inte tål att dina tokteorier pulvriseras till potatismospulver.

1. Givetvis luras jag inte. Alla vapen hade sålts av vid tiden för mordet.

2. Begreppet funkar alldeles utmärkt för att beskriva situationen angående (lagliga) livvakter i Sverige vid tiden för mordet. Däremot är den inte totalomfattande då den inte omfattar tex. vissa länders livvaktsstyrkor vid typ ambassader+konsultat samt FN livvakter etc.

3. Du är uppenbarligen inte läskunnig alls. S&W uppger att trummor av aluminium för S&W mod 12 vilka bytes ut, bytes ut mot just trummor hämtade från S&W mod 19 (.357). Dessa utbytestrummor är helt möjliga att ladda och skjuta .357. Vidare är S&W mod 10 helt .357 kompatibel bara man byter ut trumman till en .357 kompatibel.

4. Nu trollar du bara för att dölja att din teori pulvriserats till potatismos pulver. Givetvis pratade jag om att modifiera en patron i .357S&W till .38S S&W.

5. Se fyra potatismospulvertokteoretiker där.

6. Jag tror att du missförstod vad jag skrev. Givetvis kan vilken mupp som helst borra ur en trumma med lite prylar från typ clas ohlsson för några hundralappar.

Citat:
8, Revolvern som i Sverige kallades M58, (50mm lång pipa). M58 B (150mm lång pipa) och M58 C (100mm pipa) var S&W 12 resp 10.

Mer kan du läsa här om alla militära pistoler och revolvrar. http://www.gotavapen.se/gota/artiklar/swedishpistols/swedpist_g.htm. Den med korta pipan var som framgår av artikeln avsedd för flygvapnets piloter. En mindre mänga av de med längre pipor var avsedda för dem som patrullerade flygbaserna.

Anders Jallai hade en när han var pilot som alla i hans generation stridspiloter. Det är ren skit men lätta. Träffar du tavlan på 5 meters håll får de vara glad.

Att Säpos livvaktsstyrka skulle tagit över dessa reliker är rent trams och inga seriösa livvaktsföretag har nog heller intresserat sig för dem inklusive "polisens vaktbolag" .
Några få finns i privat ägo men det samlarobjekt inte vapen som används vid seriöst banskytte. Vart de tog vägen, (såldes eller skrotades) är oklart men några letade sig säkert till Stay Behinds förråd som innehåll en del gammal överbliven skit

Att du klubbskjutit med ickebefintliga Armerevolvrar finns det nog god anledning att betvivla. med facit i hand

1. Nonsens information.

2. I verkligheten så är modell 12 eller typ A en alldeles utmärkt revolver som idag rekommenderas till skydd för personer av första klass. Revolvern betraktas som närmast ojämförligt bra i alla relevanta bedömningsklasser i allt från "knockdown power" till "tid till första träff" osv. osv. Att Jallai hade svårt träffa på 5 meter de 20 skott han sköt med revolvern i sitt liv beror på två saker, först att man måste vänja sig vid kolven så att revolvern man inte vrider revolvern när avtryckaren kramas och därefter att ammunition som användes var mycket kraftfull jämfört modern .38S (omkring 30%, den ammunitionen som Jallai sköt med kallas för +P eller +P+ idag). Den kraftfulla ammunitionen medför rekyl, vilken skrämmer nybörjare och får dem att flytta på revolvern, vilket medför att de har svårt att träffa tills de vant sig vid rekylen.

3. Du måste verkligen vara en tokteoretiker. Faktum är revolvern är så eftertraktad att den nytillverkas än idag, med mycket god efterfrågan.
Citera
2012-11-01, 18:15
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
I folkmun benämnts det felaktigt som "magnumklubben" men det är en sammanblandning med Magnumsällskapet som nu håller till på HVSS (Hemvärnets stridsskola) utanför Stockholm (Norsborg) med lite mera anor... men också det diskret.

Bobo, jag är inte alls så påläst i området underrättelser som jag skulle vilja vara, men kan det inom AG funnits de här personerna som jag anar kan ligga bakom mordet? Alltså inte någon "tjänst" med ett uppdrag utan, som jag anat länge, personer med bakgrund i olika sådana grupperingar som på ett mer personligt plan fått nog av OP? En svensk grupp med svensk GM? Varför anlita utländsk GM om man besitter kunskapen själva? Fast iom SB kanske det inte spelade någon roll? Kan det vara någon ur de här grupperingarna som haft personliga kontakter med OP? Vad skedde i Skandia-huset denna kväll? S Aspling var ju den siste att tala med OP denna kväll på telefon? Kan denne fört någon info vidare, kanske bara nämnt till någon utan att mena något illa med det att LOP är ute på stan utan skydd, eller kan det vara där kontakten finns med GM? Eller är det helt fel håll att blicka mot?
Citera
2012-11-01, 18:45
Medlem
Citat:

1. Nonsens information.

Ja sannerligen. Du är fullständigt avklädd! Absolut noll i trovärdighet!

Ännu en länk!

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=20&t=59083

Några andra citat!

Anders Jallai

"På TIS:en i Söderhamn fick vi göra ett intressant experiment. Först skjuta en serie på 10 meters håll på helfigur, sedan springa 2 kilometer, skjuta en serie till, springa ytterligare två kilometer och avsluta med en sista serie. I sista serien så missade de flesta elever alla skotten på 10 meters håll. Hög puls och svårskjuten revolver är ingen bra kombination. Det hade nog som en del humorister brukade säga varit mer effektivt att slänga revolvern på målet eller att ha den som sista utväg och ta livet av sig om man trodde sig bli utsatt för fångförhör.

Anonomuous på Chefsingenjärend blogg.

"Jag var f ö lovad en m/58 (Mod 12) när de såldes av och alla köptes upp av en vapenhandlare på Söder i Stockholm, vad jag minns var det i början av 90-talet. Han höll inte sitt löfte, utan skeppade vad jag minns iväg hela batchen till Tyskland"
Citera
2012-11-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ja sannerligen. Du är fullständigt avklädd! Absolut noll i trovärdighet!

Ännu en länk!

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=20&t=59083

Några andra citat!

Anders Jallai

"På TIS:en i Söderhamn fick vi göra ett intressant experiment. Först skjuta en serie på 10 meters håll på helfigur, sedan springa 2 kilometer, skjuta en serie till, springa ytterligare två kilometer och avsluta med en sista serie. I sista serien så missade de flesta elever alla skotten på 10 meters håll. Hög puls och svårskjuten revolver är ingen bra kombination. Det hade nog som en del humorister brukade säga varit mer effektivt att slänga revolvern på målet eller att ha den som sista utväg och ta livet av sig om man trodde sig bli utsatt för fångförhör.

Anonomuous på Chefsingenjärend blogg.

"Jag var f ö lovad en m/58 (Mod 12) när de såldes av och alla köptes upp av en vapenhandlare på Söder i Stockholm, vad jag minns var det i början av 90-talet. Han höll inte sitt löfte, utan skeppade vad jag minns iväg hela batchen till Tyskland"

Det där är bara rent skitsnack som bedömningsgrund för om revolvern är bra eller ej.
Till och börja med är pistolskytte ingen gren inom flygvapnet utan de skjuter 20 skott om året med sina "självskyddsvapen". Som en jämförelse så sköt 15 månaders värnpliktiga omkring 20.000 skott under utbildningstiden med vapen som AK4, m45, AK5 för att uppnå sin skjutskicklighet. Så de har en helt felaktig jämförelsebakgrund.

Vidare från S&W modell 12 i nybygge. Notera tydligheten i beskrivningen:
"The Smith and Wesson Model 12 is an alloy framed version of the firms famous Model 10 revolver. Chambered for the 38 Special cartridge and featuring a six shot cylinder, the Model 12 is a natural choice for personal defense. "
http://www.youtube.com/watch?v=ByZF5mXFGy4
Citera
2012-11-01, 20:08
Medlem
Citat:
Det där är bara rent skitsnack som bedömningsgrund för om revolvern är bra eller ej.
Till och börja med är pistolskytte ingen gren inom flygvapnet utan de skjuter 20 skott om året med sina "självskyddsvapen". Som en jämförelse så sköt 15 månaders värnpliktiga omkring 20.000 skott under utbildningstiden med vapen som AK4, m45, AK5 för att uppnå sin skjutskicklighet. Så de har en helt felaktig jämförelsebakgrund.

Vidare från S&W modell 12 i nybygge. Notera tydligheten i beskrivningen:
"The Smith and Wesson Model 12 is an alloy framed version of the firms famous Model 10 revolver. Chambered for the 38 Special cartridge and featuring a six shot cylinder, the Model 12 is a natural choice for personal defense. "
http://www.youtube.com/watch?v=ByZF5mXFGy4

Du är inte lite korkad du. Ständigt nya lögner. Till skillnad från dig har jag faktiskt gjort lumpen på sjuttiotalet och blev officer..

15 månaders värnplikt har aldrig förekommit i Sverige. Skyttesoldater gjorde 7,5 månader grundutbildning som regel men det har kortats i flera omgångar sedan sjuttiotalet. Några 20.000 skott fick de aldrig skjuta. Du har en okunnigt befängd bild av värnplikten i Sverige.

Befälselever gjorde några månader till och sedan kunde man söka till kadettskolan sommaren efter. Inalles knappt 15 månader för bli värnpliktig officer.

I övrigt kan ju nämnas att Anders Jallai först var utbildad kustjägare innan han utbildade sig till stridspilot. Så mycket mer kompetenta elitsoldater än dessa har vi nog aldrig haft. När en sådan som Anders sprungit en sådan sträcka är det nog att jämföra med när du hämtar en chipspåse i köket i ansträngning.

Hur många staplade lögner är du uppe i nu?
Senast redigerad av boboslacke 2012-11-01 kl. 20:28.
Citera
2012-11-01, 20:43
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Du är inte lite korkad du. Ständigt nya lögner. Till skillnad från dig har jag faktiskt gjort lumpen på sjuttiotalet och blev officer..

15 månaders värnplikt har aldrig förekommit i Sverige. Skyttesoldater gjorde 7,5 månader grundutbildning som regel men det har kortats i flera omgångar sedan sjuttiotalet. Några 20.000 skott fick de aldrig skjuta. Du har en okunnigt befängd bild av värnplikten i Sverige.

Befälselever gjorde några månader till och sedan kunde man söka till kadettskolan sommaren efter. Inalles knappt 15 månader för bli värnpliktig officer.

I övrigt kan ju nämnas att Anders Jallai först var utbildad kustjägare innan han utbildade sig till stridspilot. Så mycket mer kompetenta elitsoldater än dessa har vi nog aldrig haft. När en sådan som Anders sprungit en sådan sträcka är det nog att jämföra med när du hämtar en chipspåse i köket i ansträngning.

Hur många staplade lögner är du uppe i nu?
hade inte fallskärmsjägarna 15 månaders värnplikt runt -95 ?
Citera
2012-11-01, 20:45
Medlem
Citat:

Jag tycker mest att du verkar vara den som är dum och korkad. Vidare har du helt fel angående värnplikten på 1970-2000 talet och verkar vara väldigt enfaldig och oinformerad. 15 månader är förövrigt ursprungsstatusen på värnpliktiga soldater när systemet infördes, mot slutet av värnpliktssystemet så var det dock bara värnpliktiga befälssoldater som gjorde 15 eller 18 månaders värnplikt.

Vad gäller Kustjägare så ska man inte säga något ont om dem, jag känner massor av kustjägare och tidigare kustjägare och de är rekorderliga personer, enligt mitt tycke.
Däremot fick mitt förband vara på besök på K1 under värnpliktstiden och då fick vi våra skor slickade av deras yrkesbefäl och utnämndes till "döden" inför ett samlat kustjägarkompani.

Så ditt snack om kompetenta elitsoldater är nog närmast snarare ett bevis på att din tes om mordet på Olof Palme är nedmald till potatispulver. Ditt övriga dravel är snarare ett bevis på att en person tex. utbildad på KA1 till kustjägare med personligt vapen tex. AK5A (uppfyller många armeers kriterier för prickskyttevapen), van att pricka mål på 400m utan att anstränga sig lätt blir psykologiskt nedstämd till vilket nytt enhandseldvapen som helst just pga. de sämre träffresultaten.

Därutöver har du säkert rätt i att Anders Jallai säkerligen är ett bättre långdistanslöpare än mig
men senast jag ägnade mig åt macho-militärgrejor så var det en skoj grej på värnpliktsåterträff för något år sedan då vi roade oss med det här testet http://www.smb.nu/spetsnaz/Intagningsprov_till_spetsnaz.pdf trots att jag fick hela 0 poäng på löpningen så lyckades jag skramla ihop ~400p på resten, vilket inte alls är pjåkigt för någon som inte idrottat alls sedan 2002 och är väldigt nära pensionsåldern i värnpliktiga termer...

Vad gäller S&W revolvrar så tror jag enbart smith and wesson samt oberoende undersökningar på nätet, vilka medger att S&W modell 12+övriga .38S vapen är mycket träffsäkra, har mycket god knockdown power även med "vanliga kulor", är bland de snabbaste enhandseldvapnen till första träff etc. baserat på siffror över riktiga skjutningar i USA. Skillnaden på vanlig .357 och vanlig .38S är typ en 5% högre fatality rate och incapacitation rate av första skottet medan .38S är några tiodelssekunder snabbare till första träffen. Cowboyen med .38S vinner alltså oftare en revolverduell mot en cowboy med .357 magnum. .357 magnum vinner dock oftare än .38S ifall respektive är på i militära befälstermer "förhand"....

Så du har helt enkelt lurat dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in