Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Wall nämner att flera ryska diplomater avlyssnades vid denna tid av SÄPOs kontraspionage. I en del fall var FSG inblandade i andra så fick de hjälp av CIA och andra västliga tjänster.
Du menar att rykten skulle spritts om attentat mot OP för att se om KGB gjorde ngt för att.skydda sin påstådda tillgång. Sundelin nämner ngt liknande i sin bok FALLET WENNRRSTRÖM .En provokation i HUMLEGÅRDEN mot Carl Erik Almgren so. inte gav ngt resultat .
Ungraren tycker jag är väldigt vag .Luktar desinfo i min näsa.
Ja,de uppgifterna har jag fått är att SÄPO försökte få reaktion från ryssen genom att sprida ryktena,de ser du genom att de som tar upp det här var informatörer.
Näss bevekelsegrund, att få igång PKK spåret var då att få ögonen bort från de aktiviteterna som kontraspionaget sysslat med,medans Alf Karlsson tackade och tog emot, eftersom han ville ha mer resurser gentemot PKK,rent allmänt,i skydd av att de kunde varit de som låg bakom mordet,fast det inte var så.
Ett spel som gynnade två olika avdelningar inom SÄPO.
Nu är de här pusselbitarna på plats,GM kan ändå mycket väl trots det här gömma sig i de grupperingar som fanns på plats.Alltså med kopplingar in mot SÄPO ,SSI och knarkspan.
Jag är övertygad om att personlösningen på GM är om man hade samtliga namn på de officiella som fanns på plats från Barbro-Leon-knarkspan-gruppering och det har nog PU,men att pga SÄPOs spel så är det mycket prestige i det här.