2012-10-08, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Vad gäller männen som springer är det bara att noga läsa vittnesmålen. Har du gjort det? Lite lustigt att du raljerar om fantastiska scenarier byggda på konkreta vittnesmål, när du själv yrar om kometer och kodade tavlor i trappuppgångar.

Haha, ja herregud, vad ska man egentligen säga. Själv tror jag att det går att extrahera mer matnyttig information från vittnesmålen än från stjärnkonstellationer. Men det är ju bara jag.
Citera
2012-10-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Haha, ja herregud, vad ska man egentligen säga. Själv tror jag att det går att extrahera mer matnyttig information från vittnesmålen än från stjärnkonstellationer. Men det är ju bara jag.

Och jag!
Citera
2012-10-08, 22:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Kommande filmen "Call girl" handlar om bordellhärvan på 1970-talet då många politiker blev utpekade. I filmen tas ett steg till - när Sveriges statsminister köper sex av en minderårig prostituerad.

– Det här är en fiktiv historia och den handlar inte om någon verklig person, säger manusförfattaren Marietta von Hausswolff von Baumgarten.
Citat:
Till TT Spektra säger Leif GW Persson i dag att han har funderat över varför Palme så stenhårt avfärdade att det skulle ligga något i den så kallade bordellhärvan. Att det skulle kunna bero på att Olof Palme själv var bordellkund avfärdar han dock bestämt.

– Jag tyckte väldigt illa om Palme men någon kund hos Doris Hopp var han inte, det vet jag till hundra procent. Tro mig det hade hon berättat för mig direkt. Jag tror att Lisbet och pojkarna kan hålla sig för skratt när de får se den här filmen, säger han.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article15572591.ab

Ser lovande ut den rullen. Ska ses absolut.
Citera
2012-10-08, 22:40
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Du vet alltså ingenting men anklagar ändå besinningslöst de överlevande brottsoffen för att på något sätt vara inblandade i mordet. Och om du inte tror att skadan på ryggen och hålen i hennes kappa orsakades vid attentatet så innebär det att du anklagar LP för att ha kommit förberedd till platsen för mordet, dvs för medhjälp till mord. Och eftersom sönerna stöder LP, så anklagar du dem också indirekt. Utan en tillstymmelse till bevis, utan bara sådär, för att det är en tanke du har!

Förstår du inte hur omoraliskt och orätt det är? Kan man behandla alla brottsoffer likadant?
Eller bara vissa?

Jag vill inte tro detta om dig, men jag får känslan av en mycket besynnerlig projektion. Thomas Quick har berättat följande om mordet på holländska paret Marinus och Janni Stegehuis som hittades knivmördade i sitt tält i Gällivare kommun den 13 juli 1984 (fritt ur minnet):

TQ hade utsett en ung pojke till sitt nästa mordoffer. Pojken brukade söka upp det holländska paret och TQ sökte därför kontakt med dem. Inför TQ uttalade de sig i TQs tycke respektlöst om pojken och därför mördade han paret istället genom att vid ett senare tillfälle hugga ihjäl dem genom tältduken.

Också en besynnerlig projektion!

"Anklagar besinningslöst" - "inblandade i mordet" ..

Jag känner inte igen det jag skrivit på din beskrivning, iesho. Jag tolkar ovanstående som ett opåkallat, hätskt utfall mot mig. Jag har framfört min åsikt om vad jag uppfattar som uppseendeväckande undfallenhet och följsamhet från polismyndighetens och domstolarnas sida när det gäller Lisbet Palmes villkorade medverkan i utredningen och särbehandling i rättegångarna. Jag har heller inte påstått att någon av de efterlevande brottsoffren på något sätt varit inblandad i mordet men att jag misstänker att Lisbet vid någon tidpunkt blandades in i mörkläggningen och därvid tillagt att hon kan ha utsatts för påtryckninng och rent av blivit hotad.

Attentatet gällde inte LP, då hade hon inte överlevt. Jag tror - och jag upprepar tror - att skotthålen i hennes kappa på något sätt har fabricerats. Sannolikheten att ett oavsiktligt vådaskott rispat henne över ryggen, varken mer eller mindre, är försvinnande liten eller lika sannolik som att hon hittat en trisslott värd 100 000 kronor på marken när hon knäböjde bredvid den dödsskjutne Olof. Nej iesho, jag köper inte hennes förklaring att även hon blev påskjuten som beskrivits. Däremot tror jag inte att Lisbet var förvarnad om vad som skulle hända och kom förberedd även om inte ens detta till 100/100 kan uteslutas.

Moral är inte ett universellt begrepp, lika för alla, var och en av oss bär med sig sin egen moral i långa stycken, men förhoppningsvis delar vi samma moral beträffande rätt och orätt. Vad menar du brister i min moral och är orätt om jag välkomnar att även Lisbet Palme tas in till nya förhör om LGWP's förslag om omtag blir verklighet ? Hur ställer du dig till detta förresten ?

Hänsyn och lika behandling av brottsoffer och sakägare är en självklarhet i ett demokratiskt rättssamhälle och även om jämförelsen haltar så ska naturligtvis Olof Palmes efterlevande åtnjuta samma respekt och hänsyn som den styckmördade CdC's efterlevande, tycker du inte ?

Avslutningsvis, iesho. Varför är du så besjälad av att skydda Lisbet Palme och sönerna ? Något personligt ?
Citera
2012-10-08, 22:53
Medlem
Hade GW direkt info fr. Doris ?
Har själv haft ihopde m. en kvinnlig höjdare,o jag kan lova,de tänker väldigt mycket på:Att klia varann på ryggen och på SEX. oberoende vilken paritillhörighet de tillhör.
Citera
2012-10-08, 23:10
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonavera
Hade GW direkt info fr. Doris ?
Har själv haft ihopde m. en kvinnlig höjdare,o jag kan lova,de tänker väldigt mycket på:Att klia varann på ryggen och på SEX. oberoende vilken paritillhörighet de tillhör.

Hellsvik eller Sigurdsson ?
Citera
2012-10-08, 23:12
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Du vet alltså ingenting men anklagar ändå besinningslöst de överlevande brottsoffen för att på något sätt vara inblandade i mordet. Och om du inte tror att skadan på ryggen och hålen i hennes kappa orsakades vid attentatet så innebär det att du anklagar LP för att ha kommit förberedd till platsen för mordet, dvs för medhjälp till mord. Och eftersom sönerna stöder LP, så anklagar du dem också indirekt. Utan en tillstymmelse till bevis, utan bara sådär, för att det är en tanke du har!
!

Blodkorven svamlar så mycket så hälften kunde vara nog.
Bra rutet, Iesho!
Ibland får jag känslan av att han är trådens störste desinformatör...

Du gör i vart fall inte det stora misstaget att haka på sådana här sanslösa dumheter som
boudinaren ger uttryck för och det länder dig till heders.

Du har inte heller gått på tramset med "fyra flyende män" och annat tokigt och obevisat.
Emellanåt låter du ana en viss öppning mot det RÄTTA spåret, dvs Chrille P. i egen hög
person. Du avvisar i vart fall det inte helt kategoriskt som somliga andra behagar göra, tyvärr.
Du är till och med beredd att se inblandning från "vår" sprängglade rättshaverist LT.
Bra. Mycket lovande. Om dig finns det onekligen hopp fortfarande.
Detsamma kan olyckligtvis inte sägas om andra gökar här.
Dom ser bara små eller stora konspirationer hägra, baserat på några påstådda figurer
med roliga walkie talkies och några gubbar som betett sig misstänkt i Gamla Stan strax
före skotten på Sveavägen.

Synd bara att du inte övergett kometen, stjärnorna och skylten med en mystisk kod samt
gevärsskyttsspekulationen. Men det kanske du jobbar bort så småningom.

Du är resonlig i detta ärende. Blodkorven icke så det allra minsta.
Han kommer aldrig att acceptera det faktum att Lisbet också blev beskjuten.
Han kommer fortsätta att misstänkliggöra henne och kanske sönerna också.
Så lågt sjunker knappast någon annan här.
Eller?
Citera
2012-10-08, 23:14
Medlem
Är dom också pilska?
Citera
2012-10-08, 23:41
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonavera
Är dom också pilska?
Det var alltså Marit Paulsson...
...din lille charmör .
Citera
2012-10-08, 23:42
Medlem
ieshos avatar
I'm just analyzing you, MBoudine.
Citera
2012-10-08, 23:48
Medlem
Skicka du nåt eget prov t analycen !
Citera
2012-10-08, 23:53
Medlem
Babyface.theorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Flera möten vid flera tillfällen. GW är med på många möten med denna grupp och det mötet du tror att det var kanske snarast är mötet i enrum där ledningen tog upp hans uttalanden på TV.

Jag såg gw för inte så länge sedan i tv säga att med tanke på alla walkie-talkies som syntes runt Palme denna natt så framgår det ju klart att Olof var bevakad denna kväll (några personer är ju dessutom identifierade).

Skit i mordet. Nån borde först och främst ta reda på om vår statsminister var bevakad och i fall varför.

Det finns ju flera saker som indikerar att man trodde att paLME FAKTISKT GICK RYSSENS ärende.
Det kan mycket väl varit så att militära säkerhetstjänsten, staybehindrörelsen eller annan icke-offentlig grupp övervakade vår statsminister (oavsett om det var rätt eller fel). Men någon sådan utredning kommer naturligtvis aldrig att göras.

För mig innebär det inte automatiskt att de i så fall sköt Palme. Med tanke på amatörismen inom svensk säkerhetstjänst kan de lika gärna blivit tagna på sängen av mördaren.

Men jag skulle vilja se en utredning om hur vida man faktiskt övervakade Palme på mordnatten och i så fall varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in