Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jaha!
Så OP ringer upp partikamraten och den mycket gode vännen Aspling och är han då med
i det där ljusskygga nätverket du omnämner, så blir det en självklar slutsats att
här har vi en av bovarna, här är mannen som svek sin vän och lämnade ut honom åt de
mordiska "gryningsvargarna" i skuggorna borta vid Sveavägen.
Det går knappt att ifrågasätta menar du.
Jo tack, du. Det var inte illa presterat.
På såna grunder bygger man konspirationsteorier och begär att de ska uppfattas som synnerligen
trovärdiga och realistiska. Kan du inte peta in Feldt som skytt också så blir det än maffigare...

Vänligen förklara hur attentatsmannen/männen annars kunde veta att OP var utan livvaktsskydd, gick på bio med LP, samt vilken biograf. Avlyssning? Ja, då hamnar vi på samma ruta igen, det är omtalat ett antal gånger vilka personer som jobbade på Televerket och hade kunskap och möjlighet att avlyssna, anknytning till samma grupperingar som SA sägs haft anknytning till.
Även platsen där mordet skedde har anknytning till SA och Stay Behind. Jag tycker att det talar sitt tydliga språk.
Jag tror inte att LP medvetet förde OP mot mordplatsen, däremot att hon i efterhand hjälpt till att mörka att banemannen var känd för dem, åtminstone vilken gruppering som låg bakom attentatet.
LP säger att hon tittade i skyltfönstret högst tio sekunder, frågan är då, var det verkligen syftet med att korsa gatan, att titta i ett skyltfönster, var det ens värt besväret, bortsett från mordet. Var det kanske i själva verket så att det var OP som bestämde vart stegen skulle gå, det var ju faktiskt på hans initiativ som det blev en promenad och inte taxi eller skjuts med BR och hans fru, han var stel i benen efter en hel dag på jobbet och ville röra på sig, därför blev det en promenad.
"Man kanske ska gå på bio ikväll" var det inte så OP sa till någon tidigare under dagen? Kanske visste OP, kanske även LP, att en kuppövning skulle genomföras den kvällen och att han skulle delta aktivt i den samma. Brytpunkten var bestämd och OP förde paret till korsningen Sveavägen - Tunnelgatan efter biobesöket intet ont anande om vad som väntade.
Att det florerade WT personer kors och tvärs i Sthlm city den kvällen, även tidigare under dagen hade de synts i en butik, där det gjordes sambandskontroller med WT, butikspersonal ringer polis när de tröttnat på allt spring. En hemslöjdsbutik vill jag minnas. Att WT personerna agerade till synes helt öppet, iaf uppträdde de inte diskret, stort antal vittnesmål talar för det, kan ju tyda på att en kuppövning genomfördes med en mängd intet ont anande deltagare. De hade så att säga inget att dölja, däremot fanns det folk som hade något att dölja, de syntes därför inte heller mer än i mordögonblicket. Skandiahuset spelar en stor roll i ett sådant scenario, därifrån kunde man snabbt få ut en skytt när OP passerar och därefter ge honom bästa tänkbara möjlighet att fly.
HH chaufför sa att de passerade mordplatsen ganska direkt efter att OP skjutits, stannar inte ens, bara glider förbi. Dessutom cruisade de runt i city och mötte upp ett antal personer på olika adresser, jag tror att han var spindeln i attentatsgruppen, de som jobbade skarpt så att säga.
Oavsett vilket tror jag CP spåret är hundra procent uteslutet, finns ingenting som talar för det mer än LP utpekande som inte ens stämmer med hennes eget vittnesmål.