Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
Det som talar emot att Palmes sköts pga av att han ansågs vara en slags stoppkloss för en samhällelig-ekonomisk inriktning i landet är väl att Palme hade annonserat att han ville/var på väg att avgå. Och sådana upplysningar kom säkerligen till exempelvis SAF:s och hela näringslivets kännedom. Inklusive Moderaterna. Alltså hade de här parterna lugnt kunnat vänta ut hans avgång, om han nu ansågs vara en så stark "symbol" för det gamla Sverige och ett hinder för en ny framtida utveckling av politiken och därför "måste bort".
Förnuftigt tänkt! Ja, alldeles rätt.
Citat:
Dessutom tycker jag verkligen att själva mordet liknar en avrättning och avrättningar brukar väl genomföras av folk som tycker att någon har gjort sig "skyldig" till någonting? Jag tror faktiskt också att den andra kulan var avsedd att döda Lisbet men att mördaren missade.
Visst var det en ren avrättning och avsikten var givetvis att likvidera även fru Palme, då
hon utgjorde ett huvudvittne och i egenskap därav kunde vara ett potentiellt hot mot
förövaren. Alltså helt korrekt uppfattat på dessa punkter ävenledes. Bravo, madame Flaxx!
Citat:
Det tyder ju på en riktigt iskall typ som GM och då tänker man ju mer på legoknektar, yrkesmördare med "närstridsvana" m.fl. GM hade nog skjutit folk på liknande sätt tidigare tror jag.
Ja, CP kunde vara riktigt iskall när han så ville, det är jag övertygad om!
Jag vet inte om han skjutit någon tidigare. Inte helt uteslutet. Vi vet egentligen mycket lite
om allt jävelskap Chrille var inblandad i genom alla åren.
Det finns vissa misstankar om att han kan ha flera liv på sitt samvete än de redan kända.
I en av dokumentärerna producerade av Fylking låter han antyda att så kan vara fallet.
Vad var det han sa nu igen vid ett tillfälle...? "Bara de brott jag är dömd för har jag begått",
nåt sånt.
En professionell mördare hade garanterat månat om att dölja sitt ansikte vid en sån här
pass "nära offret-situation". Det är en beaktansvärd omständighet att Palmes mördare
inte brydde sig om den saken. En annan är självklart vapenvalet.
Lika amatörmässigt det. Och sedan hade han avgjort försäkrat sig om att skottet mot
Lisbet Palme blev lika dödligt effektivt som det mot huvudmålet. Vid konstaterad miss,
ytterligare avlossat skott. Så agerar kontrakterade mördare.
De lämnar ingenting ogjort. Liksom alla andra seriösa yrkesmän vill dessa också
göra hundraprocentigt bra ifrån sig. De har sina rykten att tänka på inte minst.