Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Det verkar då ha skett TVÅ konfrontationer med VG. Är det normalt?
"Hmm. Den där snubben har jag sett förr ..."
Ur artikeln i "Aftonbladet":
"De åtta männen förses med nummerbrickor runt sina halsar; VG tilldelas nummer tre och MF får nummer fem. Männen går sedan runt och visar upp sig i olika vinklar inför LP, som sitter dold bakom en ruta med spegelglas.
När det är över hoppas MF att konfrontationen ska ha gett önskat resultat. Men över 36 år senare minns han fortfarande i detalj vad som hände sedan:
– Jag satt ner och knöt skorna när en av utredarna kom ut. 'Hur gick det?', frågade jag. 'Det gick inte alls bra', svarade han. 'Hon pekade på dig', berättar MF."
Men du menar alltså att det var någon annan än LP bakom glaset vid detta tillfälle?
Undras om det finns fler konfrontationer som inte har "kommit ut" eller blivit nedtecknade ...
Ja, det är flera OLIKA vittnen som får konfronteras med den misstänkte. Så även med CP som hade lite olika nummer i varje uppställning. 5, 8 o.s.v.
Lisbeth har endast fått se EN grupp med VG, och EN med CP.
Gällande konfrontationer med VG så verkar det ha varit en hel del. Har endast sett lite som Leopold fick från Wingren. Men Djalo, Samson, Saga-tjejerna, en Anne E., Mårten, Lisbeth... sannolikt var det många fler än så.
Grupperna skiljer sig och det gör även datumen för konfrontationerna:
Saga-flickorna den 8/3
Djalo den 16/3
Lisbeth konfronterades med VG den 17/3 (Mårten likaså, även Samson 15 min efter...)
Anne E. den 24/3