Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-16, 19:06
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberumVeto
Det är lite så att Matte sitter i en formel 1 bil och vi andra i en opel combi när det gäller utrustning. Men enbart manipulerade band är stort om det skulle stämma.

Det vore onekligen intressant med info på vad man kan plocka fram med den tekniken, där svaret kan visas i efterhand.

Det här dokumentet verkar onekligen för bra för att vara sant. Då skulle allt vara klart. Frågan är hur någon kan skriva 12 sidor med denna typ av text. Är det gjort med gammal skrivmaskin etc.

Tror det är huvudet på spiken. Då är det sällan sant heller.
Det mesta Matte lägger upp är åt det hållet, eller hur?
Du borde kanske vara lite mer källkritisk.
På truefact.se så tar Matte betalt för "sanningen".

Bland alla de som är inlästa på materialet så tror jag inte att någon köper det han lägger fram.
Bortsett från ljudanalyserna som inte stämmer överens med något mordplatsvittne så är det mest gamla "sanningar" från tidigare privatspanare.

Och nyligen kom detta med pappan in i bilden också, vilket blir än mer tragiskt.
Så det är rätt klart att framtida klipp kommer att leda till en närmare Palmemords-koppling.
Bofors kanske?

Som någon tog upp tidigare här, så är det inte första gången någon försöker koppla ihop sina privata
trångmål med Palmemordet. Ofta med myndigheter inblandade och hopp om 50 miljoner.
Vårdnadstvister, misslyckade bodelningar till detta.
Sorgligt, men intressant för någon som vill skriva om Palmemordets olika tragiska sidospår.
Citera
2022-09-16, 20:45
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Landa i att det var en konstig koppling du gjorde mellan feta kinder och bulliga kindknotor. Du tänkte fel, lätt hänt.

Ja självklart har jag länk till förhöret, jag citerade det ju. WPU.nu

För all del, jag kan ha gått vilse i anatomin.

Men "bulliga" är ett konstigt sätt att beskriva benknotor på. "Utstående" låter mer korrekt, eller?

Sedan är det inte ovanligt att man låter en del beteckna helheten, så jag håller det (med nu viss tvekan) öppet.

Har undvikit förhören med LP, men ska ögna igenom dem vid tillfälle. Vem vet, det kanske finns nåt där.
Senast redigerad av Dalulven 2022-09-16 kl. 20:48.
Citera
2022-09-16, 21:07
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Men "bulliga" är ett konstigt sätt att beskriva benknotor på. "Utstående" låter mer korrekt, eller?

Sedan är det inte ovanligt att man låter en del beteckna helheten, så jag håller det (med nu viss tvekan) öppet.

Har undvikit förhören med LP, men ska ögna igenom dem vid tillfälle. Vem vet, det kanske finns nåt där.

Det där att man låter en del beteckna helheten förstår jag inte alls. Här har du ett exempel: vad skulle bulliga axlar betyda? Fetlagd mage?
Citera
2022-09-16, 21:10
Medlem
Citat:

På tal om bulliga kindknotor. Är det vad Anders B har på denna bilden från en av rättegångarna?
00:41 och en bit fram
https://youtu.be/TCl90XqmfL0
Citera
2022-09-16, 21:26
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Tror det är huvudet på spiken. Då är det sällan sant heller.
Det mesta Matte lägger upp är åt det hållet, eller hur?
Du borde kanske vara lite mer källkritisk.
På truefact.se så tar Matte betalt för "sanningen".

Bland alla de som är inlästa på materialet så tror jag inte att någon köper det han lägger fram.
Bortsett från ljudanalyserna som inte stämmer överens med något mordplatsvittne så är det mest gamla "sanningar" från tidigare privatspanare.

Och nyligen kom detta med pappan in i bilden också, vilket blir än mer tragiskt.
Så det är rätt klart att framtida klipp kommer att leda till en närmare Palmemords-koppling.
Bofors kanske?

Som någon tog upp tidigare här, så är det inte första gången någon försöker koppla ihop sina privata
trångmål med Palmemordet. Ofta med myndigheter inblandade och hopp om 50 miljoner.
Vårdnadstvister, misslyckade bodelningar till detta.
Sorgligt, men intressant för någon som vill skriva om Palmemordets olika tragiska sidospår.

Ja, det är trist att se när någon försöker manipulera och vilseleda.
Sedan har han sålt in konceptet till den stirrige, totalt okritiske, och möjligen naive, skjutjärnsjournalisten Ekevi, som svalt bluffen med hull och hår och torgför det på sin plattform.
Ekevis journalistik är ett bevis på journalistik när den är som sämst.
Citera
2022-09-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiberumVeto
Vad tror ni om dokumentet Matte lägger upp? Är mordet uppklarat nu eller en förfalskning?
https://www.youtube.com/watch?v=_ZbvBYo2WYs

Matte refererar till Otto. Såg precis dessa lägger upp länk

”Världen visste före Sverige och några minuter efter mordet”
https://www.youtube.com/watch?v=znoOWu5YmtA

Samtalet till Sverige från USA
https://www.youtube.com/watch?v=xUcbOU15CKw
Dokumentet påvisar snarare svenska kopplingar till Stasi än till CIA. IMES som nämns i dokumentet är det östtyska företag som Bofors jobbade med, vilket är illa nog.
Naturligtvis kan inte CIA eller Nato samtidigt vara inblandade i den hanteringen.
Det är känt sedan 80-talet att ett samarbete gällande vapensmugglingar via öst fanns, och att regeringen hade stora problem med det.
Men någon tydlig koppling till Palmemordet är svår att se. Det blir bara fritt fantiserande.
Citera
2022-09-16, 22:24
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Det där att man låter en del beteckna helheten förstår jag inte alls. Här har du ett exempel: vad skulle bulliga axlar betyda? Fetlagd mage?

Haha. Ja, och en "bullig knäskål" kanske innebär hallux valgus. En "underkroppsskada", du vet.

Eller snarare att knäet fått sig en törn, och svullnat upp.

Nej, men den enda gången som jag har sett uttrycket är när någon slagit i kinden och svullnat upp.

Det är alltså formen ovanpå kindbenet som avses. Uttrycket "bulliga kinder" förekommer däremot oftare.

Har du något exempel på när följden "bulliga kindknotor" nämns och vad det då innebär?

Nu går vi lite åt SAOB-hållet, men men ...
Citera
2022-09-16, 22:30
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Det finns ett foto med hela konfrontationen, som omfattar 8 personer, i artikeln.

Om man bild-googlar får man upp fotot. Något du känner igen eller har sett förut?

https://www.google.se/search?q=michael+fetz+palme&source=lnms&tbm=isch&s a=X&ved=2ahUKEwiz4dWHk5n6AhU0XfEDHR2pDB8Q_AUoAXoEC AEQAw&biw=1536&bih=871&dpr=1.25#imgrc=njqvguPMtxBk ZM

Den konfrontaionsgruppen är INTE den som Lisbeth fick se med VG, är min slutsats.
Då hade han nummer 9 enligt hennes konfrontationsförhör. (Kan återkomma med källa. Möjligen att Anér hade den i PalmeNytt?)

En annan konfrontationsgrupp som publicerades i Bondessons bok "Blood in the snow" påstods vara Lisbeths konfrontationsgrupp. Även det var fel. Vid kontroll av konfrontationsförhör visade det sig istället vara den grupp som förevisades flickorna från Saga. (Jessica och Diana)

Frågan är vem som pekade ut Michael Fetz ur hans grupp?
<rättad>
Senast redigerad av MOPspanaren 2022-09-16 kl. 22:39.
Citera
2022-09-16, 22:35
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Den konfrontaionsgruppen är INTE den som Lisbeth fick se med VG, är min slutsats.
Då hade han nummer 9 enligt hennes konfrontationsförhör. (Kan återkomma med källa. Möjligen att Anér hade den i PalmeNytt?)

En annan konfrontationsgrupp som publicerades i Bondessons bok "Blood in the snow" påstods vara Lisbeths konfrontationsgrupp. Även det var fel. Vid kontroll av konfrontationsförhör visade det sig istället vara den grupp som förevisades flickorna från Saga. (Jessica och Diana)

Det lutar ju åt att det är VG som är den misstänkte utifrån bakgrunden samt siffer-skyltarna. (Jämför med CP's konfrontationer)

Samt att VG och polismannen är omaskad på bildkopian Dalulven länkade till tidigare idag.
Citera
2022-09-16, 22:39
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Det lutar ju åt att det är VG som är den misstänkte utifrån bakgrunden samt siffer-skyltarna. (Jämför med CP's konfrontationer)

Det verkar då ha skett TVÅ konfrontationer med VG. Är det normalt?

"Hmm. Den där snubben har jag sett förr ..."

Ur artikeln i "Aftonbladet":

"De åtta männen förses med nummerbrickor runt sina halsar; VG tilldelas nummer tre och MF får nummer fem. Männen går sedan runt och visar upp sig i olika vinklar inför LP, som sitter dold bakom en ruta med spegelglas.

När det är över hoppas MF att konfrontationen ska ha gett önskat resultat. Men över 36 år senare minns han fortfarande i detalj vad som hände sedan:

– Jag satt ner och knöt skorna när en av utredarna kom ut. 'Hur gick det?', frågade jag. 'Det gick inte alls bra', svarade han. 'Hon pekade på dig', berättar MF."

Men du menar alltså att det var någon annan än LP bakom glaset vid detta tillfälle?

Undras om det finns fler konfrontationer som inte har "kommit ut" eller blivit nedtecknade ...
Citera
2022-09-16, 22:39
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Samt att VG och polismannen är omaskad på bildkopian Dalulven länkade till tidigare idag.

Tack för rättelsen.... så klart och rätt uppenbart, va.
Citera
2022-09-16, 22:48
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:

Stora kinder och markerade kindknotor är varandras antiteser. Markerade/stora/tydliga kindknotor och insjunkna kinder uppträder som par.
Senast redigerad av Schlesien 2022-09-16 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in