Citat:
Ursprungligen postat av
LiberumVeto
Jag kan inget om ljudteknik och ljudförbättring av Lac-band. Har dock funderat en stund nu och inte kommut fram till ett sk*t.
Du som studerat detta och dessutom vet, lägg fram all info nu.
Bättre vetande får gärna rätta mig. Detta är vad jag förstått och fått med mig om LAC-banden:
1. De finns inte flera varianter, varav några är manipulerade, det finns en version.
2. De som en gång i tiden fått ut banden (de som nu florerar på nätet) fann det enerverande med "fröken ur" i ena kanalen plus att man ansåg att rösten störde informationen i bakgrunden, därför kopierade man ENA kanalen på bandet (där Fröken Ur inte hördes) och klistrade in kanalen på båda kanalerna på den nya kopian. Därför cirkulerar det TVÅ varianter av LAC-banden. Kopian som cirkulerar UTAN Fröken Ur kan därför ha mer brus, sprak och störningsljud än det andra bandet av naturliga orsaker alltså, kanalen är så att säga dubblerad, eller hur man ska säga. Att "Matte" ser konspirationer i detta är både sorgligt och humor. Mest tragiskt.
3. Bandet som "Matte" påstår är klippt i början (manipulerat å fan och hans moster) är inget märkvärdigare än att personen som fipplade bort Fröken Ur, klistrade in den nya kopian 5-6 sekunder in på en ny ljudfil (dator) alternativt 5-6 sekunder in på kassettbandet. Det
fattas ingenting!
Annars håller jag helt med PeoFallmo, "Matte" är inget annat än en bluff. Håller tummarna att någon anmäler honom för förtal och bedrägerier, osv.