Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-24, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Man kan ju bara något skräckfullt tänka sig hur programmet hade blivit med patogena avbrytarfigurer som Belinda, Malou, Aro, Ekdal m.fl. (för att droppa namn från olika kanaler).

Huh! Hemska tanke

Du missade häxan från aktuellt/agenda. Trevligt att det kommer mer säsonger iaf!
Citera
2011-12-24, 08:07
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Flera hörde av sig om Jessica-mordet

http://norran.se/2011/12/skelleftea/...essica-mordet/

och GW har skrivit på för två säsonger till av Veckans brott.Tack för det och God Jul.

http://www.sydsvenskan.se/kultur-och...rottrdquo.html
Håller för övrigt med att det är kul att fortsättning följer på veckans brott då formatet håller och enligt min mening blir programminslagen bättre och programtidenhar i de sista programmen används på ett bättre sätt. Bisittaren Kvartoft börjar bli riktigt bra på att dra ur LGW svar,

GOD JUL till alla som följer programmet.

Övre länken fungerar icke.
Citera
2011-12-24, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoxPopulis
Förstår inte vad vissa har emot Camilla. Tycker hon fungerar utmärkt som en motpol/amatör i teamet. Hon bjuder på sig själv och framstår som aningen mindre PK än andra SVT-kärringar. Gillade för övrigt hennes lite udda outfit senast

Håller med. Camilla har förstått och accepterat vem som är programmets stjärna. Det är inte alla som är stora nog att göra en sådan sak.
Citera
2011-12-25, 16:10
Medlem
Baalzamons avatar
Fast ibland tycker jag Kvartoft byter ämne just när GW börjar komma in på de riktigt intressanta detaljerna
Citera
2011-12-25, 16:44
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Flera hörde av sig om Jessica-mordet

http://norran.se/2011/12/skelleftea/...essica-mordet/

och GW har skrivit på för två säsonger till av Veckans brott.Tack för det och God Jul.

http://www.sydsvenskan.se/kultur-och...rottrdquo.html

Första länken funkade inte. Rätt länk:
http://norran.se/2011/12/arkivet/flera-horde-av-sig-om-jessica-mordet/

Två länkar till från Norran om Jessica-mordet:
Jessica-mordet utreds igen
Polisprofessorns cold case-grupp tittar närmare på 500 olösta mord.
http://norran.se/2011/07/arkivet/jessicamordetutredsigen/

Granskar Jessica-mordet på nytt
Polisprofessorn skulle titta närmare på Jessica-mordet – men sjukdom kom i vägen.
http://norran.se/2011/11/arkivet/granskar-pa-nytt-jessica-mordet/
Senast redigerad av katamari.damacy 2011-12-25 kl. 16:49.
Citera
2011-12-25, 21:36
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Fast ibland tycker jag Kvartoft byter ämne just när GW börjar komma in på de riktigt intressanta detaljerna

Instämmer! Hon är dessutom den sämsta av Agendas programledare, enligt min åsikt. Det verkar som om hon inte lyssnar varken på vad Leif GW eller Agendagästerna säger. Hon ställer inte några intressanta, självklara följdfrågor utan verkar lägga sin energi på att memorera vad som står på SVT:s nästa "styva frågekort".

Jag gissar att det finns en stor mängd journalistutbildade i alla åldrar, som önskar att få anställning inom SVT. Med tanke på att SVT är ett statligt monopolbolag, så har de tyvärr inte en chans!

Liksom i andra statliga bolag finns det en uppsjö av chefer på alla möjliga och "omöjliga" nivåer! Våra licenspengar bekostar således i första hand alla dessa pappersvändare.

Deras val av Kvartoft som en av programledarna för Agenda är ett riktigt lågvattenmärke.
Vad gäller hennes involvering i Veckans brott, så får programmet mycket höga tittarsiffror tack vare Leif GW[b].

Både Agenda och Veckans brott skulle varit betydligt bättre program om de sluppit Kvartoft. Varför låter SVT en odugling som hon leda dessa program? Detta skulle aldrig ha skett inom den privata sektorn! En usel rekrytering skulle ha försvunnit snabbt och absolut inte räddats kvar.
Senast redigerad av cochran 2011-12-25 kl. 21:53.
Citera
2011-12-26, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Instämmer! Hon är dessutom den sämsta av Agendas programledare, enligt min åsikt. Det verkar som om hon inte lyssnar varken på vad Leif GW eller Agendagästerna säger. Hon ställer inte några intressanta, självklara följdfrågor utan verkar lägga sin energi på att memorera vad som står på SVT:s nästa "styva frågekort".

Jag gissar att det finns en stor mängd journalistutbildade i alla åldrar, som önskar att få anställning inom SVT. Med tanke på att SVT är ett statligt monopolbolag, så har de tyvärr inte en chans!

Liksom i andra statliga bolag finns det en uppsjö av chefer på alla möjliga och "omöjliga" nivåer! Våra licenspengar bekostar således i första hand alla dessa pappersvändare.

Deras val av Kvartoft som en av programledarna för Agenda är ett riktigt lågvattenmärke.
Vad gäller hennes involvering i Veckans brott, så får programmet mycket höga tittarsiffror tack vare Leif GW[b].

Både Agenda och Veckans brott skulle varit betydligt bättre program om de sluppit Kvartoft. Varför låter SVT en odugling som hon leda dessa program? Detta skulle aldrig ha skett inom den privata sektorn! En usel rekrytering skulle ha försvunnit snabbt och absolut inte räddats kvar.

Gillar programmet men tycker det har lite av en "lokal TV" känsla. Dels genom en del meningslösa inslag och genom programledaren. Har man GW, som gör sig bra i TV och är kunnig/intressant, så fan utnyttja honom under programtiden.

Men hon som leder det valdes väl av GW själv?

Jag hade gärna sett ngt mindre... pajjigt. Kändes inte Efterlyst ändå mer seriöst? När de står och ritar på glasskivan i Veckans brott... känn unket... och hela studion... ush.
Citera
2011-12-27, 00:14
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Gillar programmet men tycker det har lite av en "lokal TV" känsla. Dels genom en del meningslösa inslag och genom programledaren. Har man GW, som gör sig bra i TV och är kunnig/intressant, så fan utnyttja honom under programtiden.

Jag hade gärna sett ngt mindre... pajjigt. Kändes inte Efterlyst ändå mer seriöst? När de står och ritar på glasskivan i Veckans brott... känn unket... och hela studion... ush.

Ja pajen vill inte riskera att outa men GRATTIS till ett bra program...osv
Citera
2011-12-27, 02:14
Medlem
cochrans avatar
Citat:

Jag gillar verkligen inte den kvinnliga programledaren! Det handlar för min del, att stå ut med hennes babbel och avbrytande, och inrikta mig på vad Leif GW säger.
Hon är ännu sämre när hon styr Agenda.

Med tanke på att det borde finnas massor av intresserade journalister, så är det verkligen pinsamt att SVT dammat av denna tråkiga dam.

Jag hoppas SVT vet vad majoriteten av oss tittare tycker. Tack vare Leif och trots Camilla Kvartoft har Veckans brott höga tittarsiffror!
Citera
2011-12-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Jag gillar verkligen inte den kvinnliga programledaren! Det handlar för min del, att stå ut med hennes babbel och avbrytande, och inrikta mig på vad Leif GW säger.
Hon är ännu sämre när hon styr Agenda.

Med tanke på att det borde finnas massor av intresserade journalister, så är det verkligen pinsamt att SVT dammat av denna tråkiga dam.

Jag hoppas SVT vet vad majoriteten av oss tittare tycker. Tack vare Leif och trots Camilla Kvartoft har Veckans brott höga tittarsiffror!
Hon ger serien en onödig "fråga doktorn" aura. Borde bytas. Vet inte mot vem, men någon som verkar ha ett större genuint intresse av det serien behandlar.
Citera
2011-12-28, 20:57
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Hon ger serien en onödig "fråga doktorn" aura. Borde bytas. Vet inte mot vem, men någon som verkar ha ett större genuint intresse av det serien behandlar.

Exakt!
Det känns som om licensfinansierade SVT anser, att de kan sätta vilken dam de önskar, som programledare i ett Leif GW-program!

De har fel!

Efterlyst är fortfarande unikt, tack vare att de ofta kan visa bilder från övervakningskameror på förövare vid nyss begågna brott. Både Aro och Lapidos är på sin höjd att anse som "någorlunda",
men programmets aktualitet och format gör att det är något över medel.

SVTs och Kvarntofts agerande kan mycket väl resultera i, att Leif GW slutligen inte längre ensam har möjlighet att väga upp programmet.

Jag önskar att SVT var så modiga att de valde den bäst lämpade programledaren, oavsett om denne har bihang eller urgröpning!
Citera
2011-12-30, 09:41
Medlem
Captnspliffs avatar
Tycker att Camilla är en väldigt kompetent och duktig Pgrm ledare.
Många saker som man kanske inte tänker på som "Tittare" Men hon är Grym på att inte
stirra ner i sina fusklappar ( Vilket gör att man kan ligga och köra en vidare 2 bild rätt så länge )
Kan ju bli rätt så trist bildspråk annars,med tanke på att GW har svårt med att stå och gå
( Därav sittandes vid skrivbord större delen av programmet )
Camilla är oxå väldigt duktig på att "Ta öra" ( alltså instruktioner via snäcka, tex: nästa påa går i Kam 3,sedan vänder du upp i Kam 1 )
Frågor memorerar hon " in mass " ( Ingen jävla "Promter" här inte )
Hörni.... Tror ni det är lätt att "mästra" GW ?? ... Haha knappast : ))
Jag tycker att C gör ett jätte jobb i att låta GW styra och ställa,men att ändå driva programmet och
innehållet dit Red vill att det skall gå.
"Lilla gumman" attityden GW kör med efter hennes följdfrågor, är väl lite av hans charm oxå kan man väl tycka,men det belyser ju oxå C lite negativt ( tycker hon hanterar det lysande ? och med glimten... )
Hade pgrm detta gjorts i länder med lite större "Titt" ( eller i reklam tv kanal) så hade kanske
"Budgeten" för scenografi etc legat högre..Men kom igen.....Vi bor i Sverige där 1 Miljon i "Titt" är
"tårta till Kaffet" på fika rasten ; )
Inte lätt att göra alla nöjda och glada...speciellt inte här på FB där kraven är skyhöga ; )
Detta är dock bara min ödmjuka åsikt.. Gott Nytt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in