Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Fast ibland tycker jag Kvartoft byter ämne just när GW börjar komma in på de riktigt intressanta detaljerna
Instämmer! Hon är dessutom den sämsta av Agendas programledare, enligt min åsikt. Det verkar som om hon inte lyssnar varken på vad Leif GW eller Agendagästerna säger. Hon ställer inte några intressanta, självklara följdfrågor utan verkar lägga sin energi på att memorera vad som står på SVT:s nästa "styva frågekort".
Jag gissar att det finns en stor mängd journalistutbildade i alla åldrar, som önskar att få anställning inom SVT. Med tanke på att SVT är ett statligt monopolbolag, så har de tyvärr inte en chans!
Liksom i andra statliga bolag finns det en uppsjö av chefer på alla möjliga och "omöjliga" nivåer! Våra licenspengar bekostar således i första hand alla dessa pappersvändare.
Deras val av Kvartoft som en av programledarna för Agenda är ett riktigt lågvattenmärke.
Vad gäller hennes involvering i Veckans brott, så får programmet mycket höga tittarsiffror tack vare Leif GW[b].
Både Agenda och Veckans brott skulle varit betydligt bättre program om de sluppit Kvartoft. Varför låter SVT en odugling som hon leda dessa program? Detta skulle aldrig ha skett inom den privata sektorn! En usel rekrytering skulle ha försvunnit snabbt och absolut inte räddats kvar.