Flashback bygger pepparkakshus!
2013-03-20, 10:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Gillade "poliserna" i Lappland. Sitta och dricka kaffe och stoppa en och annan yngling på skoter är nog inte så påfrestande.
Citera
2013-03-20, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Så det är bestämt att Leffe fortsätter en säsong till? Jag tyckte slutsnacket lämnade väldigt öppet för att det kan ha varit hans sista avsnitt. Den piggaste i byn är han ju som bekant inte och han har ju sagt att han ser slutet på tv-karriären.

Jag tyckte att han verkade piggare än i de två tidigare avsnitten. Möjlig beror det
på att han var lite stailad i håret och att det var säsongens sista. Hoppas han orkar
med ytterligare en säsong.
Citera
2013-03-20, 14:02
Medlem
Yazmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Gillade "poliserna" i Lappland. Sitta och dricka kaffe och stoppa en och annan yngling på skoter är nog inte så påfrestande.
Ja exakt, man kanske skulle sadla om!
Citera
2013-03-20, 14:17
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yazman
Ja exakt, man kanske skulle sadla om!
Ja, kunde en möbelhandlare och en lastbilschaffis bli polis ...

Citera
2013-03-20, 15:17
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Så det är bestämt att Leffe fortsätter en säsong till? Jag tyckte slutsnacket lämnade väldigt öppet för att det kan ha varit hans sista avsnitt. Den piggaste i byn är han ju som bekant inte och han har ju sagt att han ser slutet på tv-karriären.

Jag vill minnas att jag har läst att han kontrakt på ytterligare en säsong.
Citera
2013-03-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ja, kunde en möbelhandlare och en lastbilschaffis bli polis ...

Som GW sa är du ju bra att ha jobbat med något annat innan man blir polis, idag är ju majoriteten av alla nya poliser träningsfixerade freaks som har noll people skills. Sedan lär inte poliserna i städer ha det så stressigt heller, sitta och dricka kaffe och stoppa en och annan bil är nog inte så påfrestande.
Citera
2013-03-20, 15:45
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Äh, han är ju finklädd i alla fall, inte varje dag han tar på sig den blå- och rödrandiga tröjan.
Det måste varit den tröjan som jag tolkade som tidstypiska kläder då.
Citera
2013-03-20, 15:59
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Som GW sa är du ju bra att ha jobbat med något annat innan man blir polis, idag är ju majoriteten av alla nya poliser träningsfixerade freaks som har noll people skills. Sedan lär inte poliserna i städer ha det så stressigt heller, sitta och dricka kaffe och stoppa en och annan bil är nog inte så påfrestande.
Visst är det bra med erfarenhet! Frugan jobbar som polis i Malmö, kan intyga att dom gör mer än dricker kaffe och stoppar en och annan bil...
Citera
2013-03-20, 17:08
Medlem
Avva66s avatar
Skaplig nysning han fick till i alla fall.
Citera
2013-03-21, 01:23
Bannlyst
Leif GW må ha märkliga åsikter om Palme utredningen, insats styrkan eller hur oduglig Polisen är i hans egen hemkommun - Citat "Hoppas jag aldrig blir mördad för poliserna där jag bor skulle aldrig lösa det"

Han är skarp säger mer saker som är bra än dåliga en.l min mening.
Jag är inget " fan" av honom. Jag har aldrig läst hans böcker men känner ändå ett starkt förtroende för GW.

Som bästa bevis för detta vore om han har fel som vissa säger,skulle det bli ett jävla liv på polisfacket eller andra höga poliser.
Citera
2013-03-21, 17:41
Medlem
Det var ett tunt säsongsavslut.Och vad skulle hon med peruk och 1700 tals kläder till, det blev bara löjligt.
Citera
2013-03-21, 17:53
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Det var ett tunt säsongsavslut.Och vad skulle hon med peruk och 1700 tals kläder till, det blev bara löjligt.
Jag håller med. Ett fjantigt avslut. Kändes dessutom lite smått olustigt när de pratade om hösten och Leif verkade osäker (på om han då finns bland oss).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in