2010-12-21, 10:46
Medlem
VeganJans avatar
Jag har inte sett alla avsnitt, men det verkar vara tonvikt p stockholmsfall nr det gller de ouppklarade morden. r det fr LGW inte orkar ka s lngt fr att hlla en 2-minuters prata p mordplatsen eller har han ett srskilt horn i sidan till stockholmspolisen s att han grna drar upp dessa fall? Programmet r intressant nd, men det hade varit kul med ngot fall frn en ort man har lite mer anknytning till.
Citera
2010-12-21, 17:33
Medlem
RagGAnoFs avatar
missfrstod jag vad leif sa i senaste avsnittet. sa han att ett problem med polisen var att det var monopol sitvation?
man borde alts ha privata polisfretag, som genomgr nn sorts upphandling d?
jag uppskattar funktionen med privata inrttningar, men just polis,militr och liknande ser i mina gon svrt ut.
Citera
2010-12-21, 19:57
Medlem
hoodoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
missfrstod jag vad leif sa i senaste avsnittet. sa han att ett problem med polisen var att det var monopol sitvation?
man borde alts ha privata polisfretag, som genomgr nn sorts upphandling d?
jag uppskattar funktionen med privata inrttningar, men just polis,militr och liknande ser i mina gon svrt ut.

Han menade det nog inte fullt ut som att man skulle ha en privatgd poliskr, vad han menade var vl snarast att de inte r utsatta fr ngon konkurrenssituation. Detta gr d att de inte presterar p topp i alla lgen.
Citera
2010-12-21, 21:50
Medlem
J.R.s avatar
Synnerligen intressant avsnitt ikvll, dock inga nyheter angende dubbelmorden i hrnsand och Linkping utan mest gammal skpmat.
Det som var intressant var polisen i studion som berttade om metodik samt inslaget och brottsplatsunderskningar. GW Persson r egenkr och berttar helst om egna frtjnster men han funkar utmrkt i sna hr tvprogram tack vare sin skna stil.
Gillar programmet.
Citera
2010-12-22, 23:41
Medlem
bullerbyns avatar
Allts rligt talat, (urskta om mnet diskuterats tidigare) men varfr har man valt denna programledare till veckans brott? Hon r det smsta jag ngonsin sett! Hon knns helt oplst om mnena, otroligt okunnig generellt om allt dom pratar om och stller urkorkade frgor till allt och alla. Inslaget om inbrott t ex, nr GW nmnde inbrottslarm som skyddande tgrd, det kndes som att hon inte ens hade reflekterat ver det och det nmndes heller inte i inlsaget ver huvudtaget. Sen var det ett avsnitt dr hon frgade ut nn snubbe frn spo ang bombmannen i stholm. Istllet fr att stlla relevanta frgor om hndelsen i sig s ville hon bara stlla frgor om spos skuld i att inte ha tagit grningsmannen tidigare, a la aftonbladet journalistik.

I en bransch som media, dr konkurransen r stenhrd och det mste finnas mngder av begvade, vlutbildade mnniskor som skulle gra ett mycket bttre jobb s fr denna korkade blondin uppdraget ?!?

Hur str GW ut? Och nu hrde jag att hon ska vara med ven i vrens avsnitt.

Jag har aldrig sett mnniskan tidigare, vad kommer hon ifrn och varfr i hela fridens namn har hon blivit programledare fr veckans brott??? Det luktar svgerpolitik lng vg...
Citera
2010-12-23, 02:09
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Allts rligt talat, (urskta om mnet diskuterats tidigare) men varfr har man valt denna programledare till veckans brott? Hon r det smsta jag ngonsin sett! Hon knns helt oplst om mnena, otroligt okunnig generellt om allt dom pratar om och stller urkorkade frgor till allt och alla. Inslaget om inbrott t ex, nr GW nmnde inbrottslarm som skyddande tgrd, det kndes som att hon inte ens hade reflekterat ver det och det nmndes heller inte i inlsaget ver huvudtaget. Sen var det ett avsnitt dr hon frgade ut nn snubbe frn spo ang bombmannen i stholm. Istllet fr att stlla relevanta frgor om hndelsen i sig s ville hon bara stlla frgor om spos skuld i att inte ha tagit grningsmannen tidigare, a la aftonbladet journalistik.

I en bransch som media, dr konkurransen r stenhrd och det mste finnas mngder av begvade, vlutbildade mnniskor som skulle gra ett mycket bttre jobb s fr denna korkade blondin uppdraget ?!?

Hur str GW ut? Och nu hrde jag att hon ska vara med ven i vrens avsnitt.

Jag har aldrig sett mnniskan tidigare, vad kommer hon ifrn och varfr i hela fridens namn har hon blivit programledare fr veckans brott??? Det luktar svgerpolitik lng vg...
Det var GW som valde henne, hon r en mycket duktig journalist. Du har aldrig lyssnat p P1, det sger allt om dig.
Citera
2010-12-23, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Det var GW som valde henne, hon r en mycket duktig journalist. Du har aldrig lyssnat p P1, det sger allt om dig.

Jvlar i gatan. Trodde aldrig att hon frn Studio Ett skulle se ut s dr.

Precis som du sger, man r en jvla idiot om man kallar henne en korkad blondin. Kan man ngonsin n hgre n Studio Ett i journalistiska sammanhang i Norden? Ja det skulle vl vara i de andra skandinaviska programmen som r likadana som ocks snds i P.

Men nd s mste jag medge att hon gr sig bttre direkt, fr hon stller mycket dumma frgor som t.ex hur ppnar man en drr. Men i och med att en majoritet att befolkningen r idioter s kanske man mste frklara det, ngot man inte mste gra i P1. Sen r det vl kanske ngon som klipper s att det framstlls s, och det kan vl inte vara s ltt att klippa p ngot annat stt nr man har en demiapatisk polisprofessor att gra med.
Senast redigerad av HjalmarStorm 2010-12-23 kl. 03:59.
Citera
2010-12-23, 07:20
Medlem
erikbes avatar
Brevid GW s framstr de flesta som idioter
Citera
2010-12-23, 09:31
Medlem
Ang reportaget om inbrott saknade jag frgan om vad tjyven skulle gjort om nn ppnat d han ringde p..
Citera
2010-12-23, 12:26
Medlem
roels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrill73
Ang reportaget om inbrott saknade jag frgan om vad tjyven skulle gjort om nn ppnat d han ringde p..
Jag saknade ocks den frgan.Om jag vore tjuv s skulle jag ltsas vara frsljare av ngot skrp,t.ex en tavla med storgda grtande barn och tala taskig engelska...Har faktiskt rkat ut fr ett par tavelfrsljare nr jag bodde i en villa,det var riktigt skumma typer bgge gngerna.Dock vet jag ju naturligtvis inte om dessa var tjuvar

.
Citera
2010-12-23, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roel
Jag saknade ocks den frgan.Om jag vore tjuv s skulle jag ltsas vara frsljare av ngot skrp,t.ex en tavla med storgda grtande barn och tala taskig engelska...Har faktiskt rkat ut fr ett par tavelfrsljare nr jag bodde i en villa,det var riktigt skumma typer bgge gngerna.Dock vet jag ju naturligtvis inte om dessa var tjuvar

.

Det r vl bara och st o lyssna vid drren om han hr att nn r p vg fr att ppna och d springa ivg, eller som ni sger ltsas vara en frsljare eller typ frga efter vgen eller nt.
Citera
2010-12-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
http://prod.tv3.se/content/inga-spar...bergs-moerdare

Tack Quarrel.Vad tror ni om mordet och GM ?

En knppgk i omrdet en som Anders sttt p tidigare p sin vg till arbetet.Han passerar hr tv gnger dagligen.
Det r inte omjligt att GM bett om ngot eller sagt ngot tidigare till Anders, kanske varit ptrngande rent av och blivit avvisad.Det kan ha ftt konsekvenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in