Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-21, 10:46
Medlem
VeganJans avatar
Jag har inte sett alla avsnitt, men det verkar vara tonvikt på stockholmsfall när det gäller de ouppklarade morden. Är det för LGW inte orkar åka så långt för att hålla en 2-minuters prata på mordplatsen eller har han ett särskilt horn i sidan till stockholmspolisen så att han gärna drar upp dessa fall? Programmet är intressant ändå, men det hade varit kul med något fall från en ort man har lite mer anknytning till.
Citera
2010-12-21, 17:33
Medlem
RagGAnoFs avatar
missförstod jag vad leif sa i senaste avsnittet. sa han att ett problem med polisen var att det var monopol sitvation?
man borde altså ha privata polisföretag, som genomgår nån sorts upphandling då?
jag uppskattar funktionen med privata inrättningar, men just polis,militär och liknande ser i mina ögon svårt ut.
Citera
2010-12-21, 19:57
Medlem
hoodoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
missförstod jag vad leif sa i senaste avsnittet. sa han att ett problem med polisen var att det var monopol sitvation?
man borde altså ha privata polisföretag, som genomgår nån sorts upphandling då?
jag uppskattar funktionen med privata inrättningar, men just polis,militär och liknande ser i mina ögon svårt ut.

Han menade det nog inte fullt ut som att man skulle ha en privatägd poliskår, vad han menade var väl snarast att de inte är utsatta för någon konkurrenssituation. Detta gör då att de inte presterar på topp i alla lägen.
Citera
2010-12-21, 21:50
Medlem
J.R.s avatar
Synnerligen intressant avsnitt ikväll, dock inga nyheter angående dubbelmorden i härnösand och Linköping utan mest gammal skåpmat.
Det som var intressant var polisen i studion som berättade om metodik samt inslaget och brottsplatsundersökningar. GW Persson är egenkär och berättar helst om egna förtjänster men han funkar utmärkt i såna här tvprogram tack vare sin sköna stil.
Gillar programmet.
Citera
2010-12-22, 23:41
Medlem
bullerbyns avatar
Alltså ärligt talat, (ursäkta om ämnet diskuterats tidigare) men varför har man valt denna programledare till veckans brott? Hon är det sämsta jag någonsin sett! Hon känns helt opåläst om ämnena, otroligt okunnig generellt om allt dom pratar om och ställer urkorkade frågor till allt och alla. Inslaget om inbrott t ex, när GW nämnde inbrottslarm som skyddande åtgärd, det kändes som att hon inte ens hade reflekterat över det och det nämndes heller inte i inlsaget över huvudtaget. Sen var det ett avsnitt där hon frågade ut nån snubbe från säpo ang bombmannen i stholm. Istället för att ställa relevanta frågor om händelsen i sig så ville hon bara ställa frågor om säpos skuld i att inte ha tagit gärningsmannen tidigare, a la aftonbladet journalistik.

I en bransch som media, där konkurransen är stenhård och det måste finnas mängder av begåvade, välutbildade människor som skulle göra ett mycket bättre jobb så får denna korkade blondin uppdraget ?!?

Hur står GW ut? Och nu hörde jag att hon ska vara med även i vårens avsnitt.

Jag har aldrig sett människan tidigare, vad kommer hon ifrån och varför i hela fridens namn har hon blivit programledare för veckans brott??? Det luktar svågerpolitik lång väg...
Citera
2010-12-23, 02:09
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Alltså ärligt talat, (ursäkta om ämnet diskuterats tidigare) men varför har man valt denna programledare till veckans brott? Hon är det sämsta jag någonsin sett! Hon känns helt opåläst om ämnena, otroligt okunnig generellt om allt dom pratar om och ställer urkorkade frågor till allt och alla. Inslaget om inbrott t ex, när GW nämnde inbrottslarm som skyddande åtgärd, det kändes som att hon inte ens hade reflekterat över det och det nämndes heller inte i inlsaget över huvudtaget. Sen var det ett avsnitt där hon frågade ut nån snubbe från säpo ang bombmannen i stholm. Istället för att ställa relevanta frågor om händelsen i sig så ville hon bara ställa frågor om säpos skuld i att inte ha tagit gärningsmannen tidigare, a la aftonbladet journalistik.

I en bransch som media, där konkurransen är stenhård och det måste finnas mängder av begåvade, välutbildade människor som skulle göra ett mycket bättre jobb så får denna korkade blondin uppdraget ?!?

Hur står GW ut? Och nu hörde jag att hon ska vara med även i vårens avsnitt.

Jag har aldrig sett människan tidigare, vad kommer hon ifrån och varför i hela fridens namn har hon blivit programledare för veckans brott??? Det luktar svågerpolitik lång väg...
Det var GW som valde henne, hon är en mycket duktig journalist. Du har aldrig lyssnat på P1, det säger allt om dig.
Citera
2010-12-23, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Det var GW som valde henne, hon är en mycket duktig journalist. Du har aldrig lyssnat på P1, det säger allt om dig.

Jävlar i gatan. Trodde aldrig att hon från Studio Ett skulle se ut så där.

Precis som du säger, man är en jävla idiot om man kallar henne en korkad blondin. Kan man någonsin nå högre än Studio Ett i journalistiska sammanhang i Norden? Ja det skulle väl vara i de andra skandinaviska programmen som är likadana som också sänds i P.

Men ändå så måste jag medge att hon gör sig bättre direkt, för hon ställer mycket dumma frågor som t.ex hur öppnar man en dörr. Men i och med att en majoritet att befolkningen är idioter så kanske man måste förklara det, något man inte måste göra i P1. Sen är det väl kanske någon som klipper så att det framställs så, och det kan väl inte vara så lätt att klippa på något annat sätt när man har en demiapatisk polisprofessor att göra med.
Senast redigerad av HjalmarStorm 2010-12-23 kl. 03:59.
Citera
2010-12-23, 07:20
Medlem
erikbes avatar
Brevid GW så framstår de flesta som idioter
Citera
2010-12-23, 09:31
Medlem
Ang reportaget om inbrott saknade jag frågan om vad tjyven skulle gjort om nån öppnat då han ringde på..
Citera
2010-12-23, 12:26
Medlem
roels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrill73
Ang reportaget om inbrott saknade jag frågan om vad tjyven skulle gjort om nån öppnat då han ringde på..
Jag saknade också den frågan.Om jag vore tjuv så skulle jag låtsas vara försäljare av något skräp,t.ex en tavla med storögda gråtande barn och tala taskig engelska...Har faktiskt råkat ut för ett par tavelförsäljare när jag bodde i en villa,det var riktigt skumma typer bägge gångerna.Dock vet jag ju naturligtvis inte om dessa var tjuvar

.
Citera
2010-12-23, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roel
Jag saknade också den frågan.Om jag vore tjuv så skulle jag låtsas vara försäljare av något skräp,t.ex en tavla med storögda gråtande barn och tala taskig engelska...Har faktiskt råkat ut för ett par tavelförsäljare när jag bodde i en villa,det var riktigt skumma typer bägge gångerna.Dock vet jag ju naturligtvis inte om dessa var tjuvar

.

Det är väl bara och stå o lyssna vid dörren om han hör att nån är på väg för att öppna och då springa iväg, eller som ni säger låtsas vara en försäljare eller typ fråga efter vägen eller nåt.
Citera
2010-12-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
http://prod.tv3.se/content/inga-spar...bergs-moerdare

Tack Quarrel.Vad tror ni om mordet och GM ?

En knäppgök i området en som Anders stött på tidigare på sin väg till arbetet.Han passerar här två gånger dagligen.
Det är inte omöjligt att GM bett om något eller sagt något tidigare till Anders, kanske varit påträngande rent av och blivit avvisad.Det kan ha fått konsekvenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in