2011-03-30, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Inget av det du skriver r nytt fr mig. Har bland annat lst Guillous omfattande skrivande om det.

S fint d, jag har ocks lst Guillous tolkning av en vetenskaplig uppsats om detta.
Citera
2011-03-30, 21:37
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukiskillen
S fint d, jag har ocks lst Guillous tolkning av en vetenskaplig uppsats om detta.

Tyckte bara du var fnig nr du skulle ge dig p att skola mig i mnet nr det var ganska alllmnt knda uppgifter du kom dragandes med.
Citera
2011-03-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Tyckte bara du var fnig nr du skulle ge dig p att skola mig i mnet nr det var ganska alllmnt knda uppgifter du kom dragandes med.

Jag tycker att du framstr som ganska dumdryg. Du pstod att incestanklagelser i samband med skilsmssor inte alls r srskilt vanliga vilket jag kontrar med att bertta hur stmningen var p den tiden. Att pst att det r "allmnt knda uppgifter" framstller dig bara som n mer dumdryg, du kan ju frska hitta 1 mnniska p 50 i det hr landet som knner till fenomenet SRA.

Dessutom trodde du att det var Guillou som skrivit om det nr han i sjlva verket bara gjorde en folksprklig tolkning av en vetenskaplig rapport. Inte framstr du direkt som ngon knnare p omrdet om du missar en sn uppenbar sak. Ett gott rd: ta och knip kften nr du uppenbart inte vet vad du pratar om.
Citera
2011-03-30, 22:24
Bannlyst
Jag gillar detta. Strckkollade p alla avsnitt p SVT Play. Jag fredrar absolut detta framfr konkurrenten "Efterlyst". "Veckans brott" gnar mer tid t reflektion och frdjupning. Man kan sitta och softa med en cigarr under tiden man tittar - och lr sig. Trivsamt!

Jag har dock vldigt svrt fr blondinen. Hon r s tramsig. Hon ler hela tiden dessutom, och jag frstr att det r ngot hon gr undermedvetet fr att se trevlig ut. Str mig likvl p det. Sen r hon s jvla vrdels som mnniska. Nr hon gjorde en husrannsakan t.ex... Som en dum fjortisblondin. "Lalalala, oj lite knark! *plockar upp* Lalalala"...

Tycker det var lite smroligt nr GW jvlades med henne i frsta avsnitten; "om du lter mig f prata till punkt" sa han nr hon, ivrig och blst som vanligt, avbrt honom. Hon lrde sig lxan i alla fall och slutade avbryta honom mitt i meningar.
Citera
2011-03-30, 22:46
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Jag tycker att du framstr som ganska dumdryg. Du pstod att incestanklagelser i samband med skilsmssor inte alls r srskilt vanliga vilket jag kontrar med att bertta hur stmningen var p den tiden. Att pst att det r "allmnt knda uppgifter" framstller dig bara som n mer dumdryg, du kan ju frska hitta 1 mnniska p 50 i det hr landet som knner till fenomenet SRA.

Dessutom trodde du att det var Guillou som skrivit om det nr han i sjlva verket bara gjorde en folksprklig tolkning av en vetenskaplig rapport. Inte framstr du direkt som ngon knnare p omrdet om du missar en sn uppenbar sak. Ett gott rd: ta och knip kften nr du uppenbart inte vet vad du pratar om.

Jag skrev att "ganska ovanligt r det nog nd". Visst gick det verstyr ett tag och brjade likna gamla tiders hxjakt men i det stora hela vill jag nd pst att anklagelser om incest vid skilsmssor ven vid denna tidpunkt var ett relativt marginellt fenomen.

Har aldrig skrivit att det var Guillou som skrivit om det frst bara att jag "bland annat lst Guillous omfattande skrivande om det". Jag har ven lst vad exempelvis GW och andra har skrivit i samma mne. Den vetenskapliga rapporten du talar om har jag inte lst men just att det r s bermda skribenter som skrivit om det i stora medier under flera r fr mig att dra slutsatsen att det mste varit svrt fr de flesta att missa det.
Citera
2011-04-05, 21:58
Medlem
Intressant det dr med att hur man uttrycker sig har frndrats genom ren. P den tiden talade pressen om "homosex" mordet. Idag hade man tveklst sagt "pedofilmordet" istllet.
Citera
2011-04-05, 22:09
Moderator
Tystnads avatar
Leif r fr jvla skn i snacket

Hans frslag om att lta Camilla f ngra hrliga el-sttar frn ett el-chock vapen

Hon verkade ngot skeptisk he he
Citera
2011-04-05, 22:19
Medlem
crazzirs avatar
r det mjligtvis ngon som har koll p nr dagens avsnitt kommer upp p svtplay?
Citera
2011-04-05, 23:05
Medlem
Vet ngon hur det har gtt fr killen som muckade frn kken som man fick flja ngra avsnitt?
Citera
2011-04-06, 11:33
Medlem
jenna20s avatar
Kul att Martin Melin stller upp i Gws program. Jag trodde inte Gw var s populr hemma hos Martin och Camilla, det var vl han som sa att Camilla skriver som Nicke Lilltroll pratar?
Citera
2011-04-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Kul att Martin Melin stller upp i Gws program. Jag trodde inte Gw var s populr hemma hos Martin och Camilla, det var vl han som sa att Camilla skriver som Nicke Lilltroll pratar?

Nu har jag bara lst utdrag ur hennes bcker men inte nr hon upp till samma litterra schvung som GW gr.
Fr vrigt knns piketens skyddssektion lite verfldig, allt riktigt skyddsarbete grs ju av yttre skyddsvakter, SPO och ambassadernas egna livvakter. Vad jag frstr var det dr ngot som tillkom p 80-talet nr tiderna var lite annorlunda mot idag.
Citera
2011-04-06, 13:13
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Nu har jag bara lst utdrag ur hennes bcker men inte nr hon upp till samma litterra schvung som GW gr.
Fr vrigt knns piketens skyddssektion lite verfldig, allt riktigt skyddsarbete grs ju av yttre skyddsvakter, SPO och ambassadernas egna livvakter. Vad jag frstr var det dr ngot som tillkom p 80-talet nr tiderna var lite annorlunda mot idag.

Jag har inte lst Camillas bcker men jag r nd bengen att hlla med dig. Jag har frskt mig p Gws bcker vid ett antal tillfllen och fann dem lite knepiga, han anvnder definitivt ett mer avancerat vokabulr n de flesta frfattare jag brukar lsa.

Ja, skyddssektionen kndes en aning verfldig. I frhllande till den lga risken s borde det rcka med det skydd de redan har. Jag r iofs inte kunnig p omrdet diplomati, men finns det verkligen s mkt hot mot diplomater?
De borde sysselstta sig med att skydda personer som har strre behov av det.
Eller varfr inte st vakt i omrden som Rosengrd eller Alby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in