2012-03-25, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Kanske är det återigen fallet med Thomas Blomgren 1964 som Leif skall ta upp igen? Jeanette Johansson 1969 tror jag dock inte på. Fallet skall ju enligt Leif vara närmare 50 år.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Kan det vara Alvar Larsson 1967. Otroligt uppmärksammat.
Med de fakta GW har yppat, skulle jag säga att något av dessa två torde kunna vara det han menar.

Det som talar mot Larsson-fallet är ju att det låter som om det är närmare ett 50 år gammalt ärende (än 45 just) och det som talar mot Blomgren (trots att året, 1964, talar för) är ju det att ärendet hanterats av GW tidigare. Men det är klart, kanske har Leif fått tag på ny information ...

Samtidigt, som väl alla vet så här dags, snackar GW en hel del.
Jag menar: Palmemordet – vet han, enligt egen antydande utsago (Veckans brott tidigare), en del om ...; Häggströmfallet – har han uttalat förhoppningar om ...

Jag skulle inte bli förvånad om detta han pratade om i veckan ånyo är av Palme- och Häggströmskaraktär i dylik mening.
Citera
2012-03-26, 14:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Med de fakta GW har yppat, skulle jag säga att något av dessa två torde kunna vara det han menar.

Det som talar mot Larsson-fallet är ju att det låter som om det är närmare ett 50 år gammalt ärende (än 45 just) och det som talar mot Blomgren (trots att året, 1964, talar för) är ju det att ärendet hanterats av GW tidigare. Men det är klart, kanske har Leif fått tag på ny information ...

Samtidigt, som väl alla vet så här dags, snackar GW en hel del.
Jag menar: Palmemordet – vet han, enligt egen antydande utsago (Veckans brott tidigare), en del om ...; Häggströmfallet – har han uttalat förhoppningar om ...

Jag skulle inte bli förvånad om detta han pratade om i veckan ånyo är av Palme- och Häggströmskaraktär i dylik mening.

Inte mig heller. Inte alls otroligt att det fall han pratade är av just denna karaktär.

När det gäller enbart åldern, så talar det för Thomas Blomgren samt att det talar emot Alvar Larsson.

Skall bli spännande att se vilket fall det är.
Citera
2012-03-29, 17:11
Medlem
Någon som vet när GW s sommarspecial börjar ?
Hörde att det ska handla om äldre Engelska fall.
Citera
2012-05-27, 09:50
Medlem
20 Maj

Citat:
De senaste fjorton dagarna har jag nämligen varit i England och arbetat med en tv-serie om engelska mord som SVT skall sända i sommar

Engelska sommarmord - seriestart 4 juli.

http://www.leifgwpersson.se/20maj12.html

http://svt.se/veckansbrott
Senast redigerad av ascheberg 2012-05-27 kl. 09:53.
Citera
2012-07-03, 11:55
Medlem
Ny serie med GW börjar på Onsdag.

Citat:
Engelska mord

21:00 - 21:30 Imorgon, 4 juli 2012

Svensk reportageserie. Säsong 1. Avsnitt 1 av 6. Jack the Ripper. En av vår tids största mordgåtor är den om seriemördaren Jack the Ripper som härjade i London hösten 1888. Leif följer "Jack Uppskäraren" i fotspåren, besöker mordplatserna, berättar om offren och försöker bilda sig en uppfattning om vem Jack the Ripper var och varför han aldrig greps. Även 05/07 i SVT1 och 07/07 i SVT24.
Citera
2012-07-03, 21:40
Medlem
Låter sjukt spännande!
Citera
2012-07-04, 22:52
Medlem
Serien verkar helt ok, Leif GW är ju lite yrkesskadad minst sagt och pratar om de mest otäcka morden utan att röra en min. Föga överraskande så kommer han till slutsatsen att det nog var fel person de misstänkte vara Jack The Ripper.

Han tror inte att den de misstänkte, Aron Kosminski var Jack The Ripper. Det var fel personlighet på den misstänkte ansåg GW Persson. Han gjorde jämförelsen med Palmemordet där han menade att det var inte svårt att hitta poliser som trodde 33 åringen, Christer P, kurderna var de som mördade Palme. När polisiära utpekanden utesluter varandra så ska man vara skeptiska mot dem, var GWs kommentar till det. Han ansåg alltså att man misstänkte en person för att vara Jack The Ripper på lösa grunder, i stort sett på att han bodde mitt mellan fyndplatserna.
Citera
2012-07-04, 23:16
Medlem
irrblosss avatar
Gillade den nya serien när han fick fritt spelrum utan någon som försökte styra honom (iaf inte i bild). Väldigt mycket fokus på hans käpp dock, med närbilder på den lite här och där .
Citera
2012-07-06, 13:57
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Gillade den nya serien när han fick fritt spelrum utan någon som försökte styra honom (iaf inte i bild). Väldigt mycket fokus på hans käpp dock, med närbilder på den lite här och där .
GW var dessutom groteskt fet, värre än jag sett honom på bra många år. Han gick knackigt, med stöd av sin promenadkäpp. Har kroppen börjat säcka ihop av sin egen tyngd, eller har han råkat ut för nån olycka, som förpassat honom i detta ömkliga skick?
Citera
2012-07-06, 16:27
Medlem
Sie-Gubbas avatar
Jag behövde ju nästan undertexter eftersom han sluddrade så mycket i Jack the Ripper avsnittet. Avsnittet får C- i betyg, alldeles för kort och dåligt upplagt.
Gärningsmannaprofilen var ju hur kortfattad som helst.
Citera
2012-07-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sie-Gubba
Jag behövde ju nästan undertexter eftersom han sluddrade så mycket i Jack the Ripper avsnittet. Avsnittet får C- i betyg, alldeles för kort och dåligt upplagt.
Gärningsmannaprofilen var ju hur kortfattad som helst.

Vad är det för fel med 1-5 betygsskala?

Jag ger Leif 3 utav 5 möjliga.
Citera
2012-07-06, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
GW var dessutom groteskt fet, värre än jag sett honom på bra många år. Han gick knackigt, med stöd av sin promenadkäpp. Har kroppen börjat säcka ihop av sin egen tyngd, eller har han råkat ut för nån olycka, som förpassat honom i detta ömkliga skick?

Visst är han sliten som tusan, Men såg han ändå inte lite bättre ut än sedan sista veckans mord säsongen? Jag tycker han såg något fräshare ut faktiskt även om han naturligtvis är jävligt långt ifrån bra! Undrar hur länge till han orkar...

förövrigt ger jag programmet betyget 5/10. GW är alltid trevlig att se och höra men inget fantastiskt i första programmet iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in