Citat:
Ursprungligen postat av DetHärärlöjligt
Nej det vill jag inte pst. Men jag knner folk i hans nrhet och jag vet vad dessa har att sga. Detta gr att jag rligt talat retar mig lite p att han fr sdan uppmrksamhet. En som honom kan man fr vrigt inte bli trampad p trna av, fr att bli detta mste man bli trampad av ngon som de flesta frstndiga tar p allvar s att man i s fall bryr sig. Men sedan, eftersom jag nu skriver. Tala om fr mig nu i vilka fall han har haft "rtt". Han sjlv gr inget annat n tjatar om detta s det skulle vara kul och hra vad det r fr fall han syftar p, jag menar nr han ensam likt en missfrstdd hjlte framfktar sanningen utan att bli trodd. Sedan i sista akten fr han sin revanch och kan rida hem p sin vita springare ;-)
Kom nu inte dragandes med fallet Quick. Det fanns massor av folk, bde poliser och advokater (Pelle Svensson) som lnge framfktade dessa fakta utan att ngon lyssnade. Dr skall i och fr sig Leif ha en eloge eftersom han faktiskt lyckades f folk att lyssna, men jag vill inte g s lngt att han skulle upptckt ngonting som andra missat.
Tommy Lindstrm dremot har hela bltet fullt med skalper och r respekterad ven bland buset. Titta bara hur han begav sig till Irland och inom ett par dagar fick kontakt med en av vra mest efterlysta personer. Det kallar jag kvalit som tminstone jag imponeras av.
GW har lst tusentals polisutredningar (det har inte Lindsrm gjort fr det r inte hans uppgift) det ger en stor kunskap och kan som utomstende se vad som r gjort och inte gjort.Han kan ocks ge nya ideer p inriktning, p vad fr typ av GM det kan vara tal och osv.Han kritiserar och bermmer och bollar
ider med utredare.Klart han blir jobbig i deras gon nr han tycker polisen klantat sig, men har har vnner bland landets bsta mord utredare ocks, det vet jag.
Att GW syns mer i media beror p att han har fler strngar p sin lyra och jante r som bekant stor hr i landet.
Jag vet att det inom polisen inte alltid och av alla har setts med blida gon att Lindsrm verkar ha lite fr nra rellation med buset genom ren.
Allt r inte svart eller vitt.