Flashback bygger pepparkakshus!
2012-02-23, 10:14
Medlem
VeganJans avatar
Svår sits för Bengt i tisdags. Han måste ju fungera utåt mot media och allmänheten samt även som chef inåt mot organisationen. Han hade ju kunnat göra det lätt för sig och gå med i klagokören mot alla lata inkompetenta anställda han har, men det skulle väl knappast förbättra hans möjligheter att få ordning på skeppet eller?

Lite kul var det på slutet när han intygade hur gärna han skulle komma tillbaka. Jag köper nog inte att han längtar efter att svettas i studion en gång till
Citera
2012-02-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Någon som vet vilka de 3 misstänkta för det ouppklarade polismordet är/var?

https://www.flashback.org/t1795835
Citera
2012-02-28, 21:06
Medlem
Arbetarbroders avatar
Veckans Brott och 28 februari och de snackar Palme igen. Fan, Leif GW Persson hade ju ett utmärkt program om det för precis ett år sedan..
inslaget om unga brottslingar senare i programmet verkar därimot intressant.

(och för er som inte såg förra årets avsnitt, ladda hem det - riktigt bra!)
Citera
2012-02-28, 21:47
Medlem
SirNorbagges avatar
Skjønn fyr, Leif GW. Jeg misunner dere ham. Shoots straight and speaks the truth!
Citera
2012-02-28, 21:48
Moderator
Dr Kings avatar
Klockrent av Leffa GW om alla perifera verksamheter polisen har. Polisen har tydligen som argument för att ha kvar dessa uppgifter att de måste ha någonstans att placera oduglingar som inte räcker till för de mer avancerade uppgifterna.
Citera
2012-02-28, 21:59
Medlem
SiSeniors avatar
Blir så trött på att Leif alltid ska prata om detta förbannade statsministermord i varje säsong/serie han medverkar i. Samma gamla snack som han alltid kört med. Man kan inte påverka det förflutna. Han måste inse detta. Han verkar nästan tro att han skulle kunna förändra historien genom att klaga på utredningen tillräckligt många gånger.
Citera
2012-02-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Blir så trött på att Leif alltid ska prata om detta förbannade statsministermord i varje säsong/serie han medverkar i. Samma gamla snack som han alltid kört med. Man kan inte påverka det förflutna. Han måste inse detta. Han verkar nästan tro att han skulle kunna förändra historien genom att klaga på utredningen tillräckligt många gånger.

Haha, ja sant. Nu finns ju tydligen pistolen på land. Mordet är snart löst. Annars tyckte jag det var ett bra avsnitt.
Citera
2012-02-28, 22:03
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior

Jag tror att alla producenter tycker att det är kul och lite kittlande med en respekterad auktoritet inom kriminologi som INTE tror på den vedertagna teorin om 1900-talets mest uppmärksammade svenska mord. Professorn vill nog gärna sprida sin teori lite mer.

Kul att höra lite mer om Hammarbymordet. Jag hade endast hört om slutet på rättegången förut.
Citera
2012-02-29, 01:50
Medlem
KarlDenMindres avatar
Lite OT men har Leif GW slutat röka eller nåt? Tänkte då på hans eviga plockande med glasögonen. Jag var lite lättroad och räknade till ca 47 ggr som han hissade brillorna upp och ner under senaste avsnittet.
Citera
2012-02-29, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenMindre
Lite OT men har Leif GW slutat röka eller nåt? Tänkte då på hans eviga plockande med glasögonen. Jag var lite lättroad och räknade till ca 47 ggr som han hissade brillorna upp och ner under senaste avsnittet.

Jag har också noterat att han gör det i tid och otid, la märke till det redan förra säsongen om jag inte missminner mig. Det är väl ganska vanligt att folk har såna där små omedvetna tics eller vad man ska kalla det, kanske lätt ökar i frekvens också om man har tv-kameror riktade mot sig eller liknande (även om han borde vara van vid det här laget). Lite lustigt är det i alla fall, bra jobbat där med räkningen!
Citera
2012-02-29, 07:23
Medlem
ester-muppemyrs avatar
Ja det va fan va brillorna åkte upp och ner, jasså ja karlen röker eller har gjort. Då faller ju brillpillandet på plats.
Helt klart skönt oxå när de nämner att snuten bjudit på korv i Malmö, sen tilläggs det att även halal korv serverades. Var det bara jag som tyckte att det kunnde misstolkas som en "känga" det där med halalkorven.
Citera
2012-02-29, 09:46
Medlem
Riff-Ralfs avatar
Leffe satt ju redan på Efteryst-tiden och skickade brillorna upp och ner så det är nog snarare ett långvarigt tics...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in