2013-02-05, 16:24
Medlem
Quarrels avatar
Veckans Brott 5 feb: Rnet som utvecklades till en katt och rtta-lek
  • I serien om "svenska CSI" hittas en kropp i en plastsck. Kan det vara den frsvunna Maria?
  • Camilla Kvartoft fljer med under en trafikrazzia
  • Dessutom kommenterar Leif GW Persson Sture Bergwalls resningsbeslut.
Enligt uppgift i Katrineholms-Kuriren tas ven kostlden upp.
Citera
2013-02-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Veckans Brott 5 feb: Rnet som utvecklades till en katt och rtta-lek
  • I serien om "svenska CSI" hittas en kropp i en plastsck. Kan det vara den frsvunna Maria?
  • Camilla Kvartoft fljer med under en trafikrazzia
  • Dessutom kommenterar Leif GW Persson Sture Bergwalls resningsbeslut.
Enligt uppgift i Katrineholms-Kuriren tas ven kostlden upp.

Citat:
Kostlden ger flest tips nst efter Palmemordet

http://kkuriren.se/nyheter/katrineholm/1.1682959

Saknar dom historiska kriminalfallen i programmet.
Senast redigerad av ascheberg 2013-02-05 kl. 16:55.
Citera
2013-02-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Tycker du inte att det r ett problem om duktiga skyttar inte fr chansen i insatsstyrkan bara fr att de r kvinnor? Eller du kanske inte vill ha kvinnor alls inom insatsstyrkan? Din attityd r enbart manschauvinistisk.

Det handlar inte bara om att vara en duktig skytt. Det mesta hnger p psyket. Fr prickskytten order av sitt befl att dda grningsmannen skall detta ske omedelbart och utan tvekan. Jag tror det r enklare att hitta mn som klarar av att lyda sdana order.
Citera
2013-02-05, 20:42
Medlem
Citat:
Tycker du inte att det r ett problem om duktiga skyttar inte fr chansen i insatsstyrkan bara fr att de r kvinnor? Eller du kanske inte vill ha kvinnor alls inom insatsstyrkan? Din attityd r enbart manschauvinistisk.

Men suck, inte du nu igen! Flashbacks verlgset mest verlgsna verdngare i kvinnlig enfald.

Om du anstrnger dig fr att lsa igenom citatet s ser du att vad toffel-Leffe sa var att han knner "ett flertal" kvinnliga skyttar som r "bttre n nstan alla mn". De r allts flera stycken (oj oj oj) som r bttre n nstan alla mn (vilka mn d, kan man undra), men det rcker uppenbarligen nd inte eftersom de bsta mnnen r bttre n alla andra kvinnor.

Ngon hr i trden knner skert en och annan fotbollsspelare som r riktigt bra p fotboll, kanske till och med bttre n nstan alla andra som gnar sig t denna sport. Men de fr nd inte spela i landslaget, fr de r inte bra nog. Det r s det funkar. S lnge skicklighet r det avgrande kriteriet duger det nmligen inte att bara vara nstan bst. (Sjlv r jag fullstndigt vrdels p fotboll, men jag r nd fr knnedom, nota bene nstan bttre n Zlatan!)

Bsta krringjvel. Det r bara i din fittstimstinkande, sura gamla disksvamp till inkrkt PK-hjrna som avsaknaden av kvinnliga skyttar i insatsstyrkan beror p ngot annat n just brist p talang och kompetens. Dina feministiska onanifantasier om Det Stora Patriarkatets Konspiration ger du sledes bst luft t i ngon annan, fr dylika mentala perversioner specifikt avsedd forumavdelning.

Med mitt frra inlgg ville jag helt enkelt bara ppeka hur fjskigt, tntigt och fegt det r av Leffe Gubb-Wanker Persson att inte svara sanningsenligt p Camilla "Horstvel" Kvalsterstofts naiva dagisbabbel till opkallade genusfrgor, vilka jag till yttermera visso inte direkt anser vara till gagn fr programmets sevrdhetsgrad.

Jag brukar sga att det r bra att kvinnor har tre hl s lnge de r unga och snygga, med tiden tenderar dessvrre ett av dem att bli mer en klla till irritation n till gldje.

Du mognade av allt att dma vldigt tidigt.
Citera
2013-02-05, 20:43
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Det finns inga kvinnor innom NI eftersom de inte klarar de fysiska kraven. S enkelt r det. Vi kan inte ha en insattssyrka dr halva gnget inte klarar att bra utrustningen, ochinte kan utfra arbetsuppgifterna NI r ingen jttegrupp med mnniskor med en massa olika specialinriktningat.
Citera
2013-02-05, 21:10
Medlem
SithBoboSiths avatar
Jsses vilken nolla, rnaren allts, otroligt att ngon velat haft honom med p rn.

Och jag tror GW har fel gllande Quick, han br inte slppas ut. Han har inte mrdat dom han dmts fr men han r med stor sannolikhet fullstndigt skogstokig, har inget ute i samhllet att gra. GW borde ha berttat om uppsalabon som verlevde Quick, bara som exempel p vem Quick verkligen r.
Citera
2013-02-05, 21:31
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith

.
Varfr tycker du det?
Citera
2013-02-05, 21:35
Medlem
neguins avatar
r det en riktig brottsplats de r p nr de hittar(?) kvinnan i plastpsen? Eller r det ett phittat fall?
Citera
2013-02-05, 21:35
Medlem
Teknikerna r det trkigaste inslaget i Veckans Brott och ska frpesta programmet hela vren. Fy fan
Citera
2013-02-05, 21:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith

Och jag tror GW har fel gllande Quick, han br inte slppas ut. Han har inte mrdat dom han dmts fr men han r med stor sannolikhet fullstndigt skogstokig, har inget ute i samhllet att gra. GW borde ha berttat om uppsalabon som verlevde Quick, bara som exempel p vem Quick verkligen r.

Jag tror att Quick kan f otroliga problem med teranpassningen nr han slpps fri. Jag skulle inte bli frvnad om han fr missbruksproblem igen. Det ligger lite i luften med den bakgrunden.
Citera
2013-02-05, 21:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Teknikerna r det trkigaste inslaget i Veckans Brott och ska frpesta programmet hela vren. Fy fan

Det fungerar framfr allt inte att hitta p ett fall. Det blir s tntigt. Det hade varit bttre om de hade visat upp vad de gr utan det.
Citera
2013-02-05, 21:39
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
r det en riktig brottsplats de r p nr de hittar(?) kvinnan i plastpsen? Eller r det ett phittat fall?
Det verkar ju nstan kta i och med pixlingen av kroppen. Om s r fallet, s knns det ju inte lite skevt att programledaren hurtigt och kckt springer runt p platsen och stller hurtiga frgor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in