2011-02-16, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirafiori
GW är min idol . Bra program . Blir alltid lika förbannad när jag hör om Åmselemorden . Både Juha och Marita skulle ha halshuggits direkt .

Som GW var inne på hade hon förmodligen fått livstid idag. En sån här sak var knappast enbart Juhas idé och genomförande. Det där han-snäppartestet blev ju väldigt ifrågasatt vad jag förstår, många som menade på att hon blivit "coachad" att låtsas att hon inte kunde spänna hanarna.
Som nämndes i programmet blev Juha något av en flickfavorit med sitt pojkaktiga utseende och djupa blåa ögon. Tragisk bakgrund och moderskänslor som kommer fram, tyvärr finns det en hel del tjejer som tänder på sånt.
Citera
2011-02-16, 14:56
Medlem
Citat:
GW är min idol . Bra program . Blir alltid lika förbannad när jag hör om Åmselemorden . Både Juha och Marita skulle ha halshuggits direkt .
Undrar hur det gick för killen som "blev kvar" efter morden? Vill minnas att en son var kvar i huset när dom andra stack efter Juha. Kan man hämta sej efter ett sånt trauma?
Citera
2011-02-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GossipGirl
Någon mer än jag som reagerade på Lottie's (på Södersjukhuset) puckade kommentar om att tjejer egentligen inte borde anmäla våldtäkter för det kommer bli så jobbigt för dom med förhör osv?

Ja, det var jävligt onödigt sagt.
Citera
2011-02-16, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjukiskillen
Som GW var inne på hade hon förmodligen fått livstid idag. En sån här sak var knappast enbart Juhas idé och genomförande. Det där han-snäppartestet blev ju väldigt ifrågasatt vad jag förstår, många som menade på att hon blivit "coachad" att låtsas att hon inte kunde spänna hanarna.
Som nämndes i programmet blev Juha något av en flickfavorit med sitt pojkaktiga utseende och djupa blåa ögon. Tragisk bakgrund och moderskänslor som kommer fram, tyvärr finns det en hel del tjejer som tänder på sånt.

Ja tänk alla mördartyper i fängelser som får massor av brev från kvinnor . Helsjukt .
Citera
2011-02-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ja tänk alla mördartyper i fängelser som får massor av brev från kvinnor . Helsjukt .

Ja man undrar vilka bojsänken det är som skriver.....

Fast det var ju bara se på fjortisluderna som uttalade sig i nyhetsklivet så märker man vart IQ-nivån ligger.
Citera
2011-02-16, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Femrik
Undrar hur det gick för killen som "blev kvar" efter morden? Vill minnas att en son var kvar i huset när dom andra stack efter Juha. Kan man hämta sej efter ett sånt trauma?

Ja det undrar man . Tror inte jag hade pallat att gå vidare som Arbogamamman .
Citera
2011-02-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ja det undrar man . Tror inte jag hade pallat att gå vidare som Arbogamamman .

Det verkade inte gå någon nöd på henne som hon mjölkade sina barns död i tidningarna.

Visst hon blev säkert lite knäppt med tanke på vad som hänt (och det säger jag inget om), men om hon känner att hon måste få ut saker och ting kan hon göra det hos en psykolog inte på kvällstidningarnas framsidor.
Citera
2011-02-16, 18:23
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe86
Vem är den lönnfeta skånskan som titulerar sig priavtdetektiv?

Allt pekar på Tiffany Persson.
Citera
2011-02-16, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Ja man undrar vilka bojsänken det är som skriver.....

Fast det var ju bara se på fjortisluderna som uttalade sig i nyhetsklivet så märker man vart IQ-nivån ligger.

Ja vad pinsamt för dem att se sig själv nu 23 år senare stå och försvara en trippelmördare .
Citera
2011-02-16, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Det verkade inte gå någon nöd på henne som hon mjölkade sina barns död i tidningarna.

Visst hon blev säkert lite knäppt med tanke på vad som hänt (och det säger jag inget om), men om hon känner att hon måste få ut saker och ting kan hon göra det hos en psykolog inte på kvällstidningarnas framsidor.

Aha . Ja jag har hängt med dåligt . Det har varit så vidrigt detta med att slå ihjäl barn i sina sängar med hammare så jag har inte pallat att läsa så mycket om det . Jävligt synd om farsan som blev gripen och häktad i början . Kanske det vidrigaste brottet i Sverige eller ett av de vidrigaste .
Citera
2011-02-16, 20:33
Medlem
Dubbelmord = två offer i anslutning till varandra eller vid samma tidpunkt.

Trippelmord = tre offer....

Två mord med mellanrum = två fall av mord i serie, men ej seriemördare (enligt de flesta definitioner).

Spree murder = två eller fler fall av dödligt våld under en utdragen tidsperiod men utan nedkylningsperiod mellan gärningarna

Två mord med avtjänat straff emellan = Single Recidivistic Homicide Offender (SRHO) (single återfallande mord förövare på svenska? )

Massmord = mer en tre offer vid samma tidpunkt (fyra enligt vissa definitioner)

Seriemord = tre fall av dödligt våld med avkylningsperiod mellan gångerna

Attempted serial killing = internationell term som uppkom efter lasermannen, han försökte ju begå flera mord under en lång period men misslyckades. Jag kan inte komma på någon bra svensk term riktigt

Utvidgat självmord = Mord/dråp samt suicid i anslutning till gärningen

Homicide/suicide = Mord/dråp samt suicid ej i anslutning till gärningen. Dagar senare t, ex, i arrest eller häkte.

Barnamord = samlingsnamn för dödligt våld mot barn

Barnadråp = juridisk term (=rubricering enl brottsbalken) då KVINNA dödar sitt EGET barn i anslutning till NEDKOMST

Eftersom de svenska juridiska rubriceringarna som innefattas i dödligt våld är mord, dråp, barnadråp och misshandel i samband med vållande till annans död torde dessa alla dessa gärningar kunna ersätta mord. I t ex England skrivs rubriceringen ned vid psykisk sjukdom ett fall av mord skrivs ned till dråp pga av tillståndet vid gärningen och variationen i det utdömda straffet minskar då. I Sverige dömer vi ju alla, men de psykiskt sjuka får istället rättspsykiatrisk vård som påföljd. Men följden blir att de sjuka i högre utsträckning döms för mord än de andra rubriceringarna, som är vanligare i den "normala" gruppen mördare.

Ja, jag är en nörd!
Citera
2011-02-16, 21:14
Medlem
Citat:
Aha . Ja jag har hängt med dåligt . Det har varit så vidrigt detta med att slå ihjäl barn i sina sängar med hammare så jag har inte pallat att läsa så mycket om det . Jävligt synd om farsan som blev gripen och häktad i början . Kanske det vidrigaste brottet i Sverige eller ett av de vidrigaste .

Ja det håller jag med om och mamman har all anledning att bete sig konstigt men jag tycker ändå hon skött saker och ting lite suspekt, som att hon tydligen ska vara med i Efterlyst... förstår inte riktigt vad det ska tjäna till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in