2011-03-02, 13:32
Medlem
c014s avatar
Jag blev ju lite besviken i början på programmet, Leif höll på att ordna med en tidning, som jag antar hade ett uppslag angående honom själv och palmemordet, men han fick aldrig ens nämna något om det.

Han såg så finurlig ut, skulle jättegärna vilja veta vad han hade att säga om tidningen och artikeln.
Citera
2011-03-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag gillar hur GW, genom att lyssna på ett telefonsamtal, kunde analysera att det var en svenne, adopterad kille boende på Östermalm,tidigare dömd för massa brott, till och med specade vilken typ av brott, att han även var missbrukare och att han var påtänd när han ringde, han kunde till och med tala om vilken typ av drog som telefonmannen hade dragit i sig. Det var enligt GW en utlänning som pratade utmärkt svenska.

Rena Saidatakterna, satt bara och väntade på att han skulle analysera fram namnet också.

Med såna gärningsmannaprofiler är det inte konstigt att GM fortfarande är fri.
Hmm sa han inte att det förvisso finns invandrare som pratar utmärkt svenska men att det här handlar om en infödd svensk man (en svenne som rinkeby-kidsen skulle sagt...)?

Sen baserade han ju givetvis inte hela sin gärningsmannaprofil enkom på telefonsamtalet, vilket torde varit uppenbart.

Verkligt intressant var ju dock att han var helt bombsäker på att mannen som ringde in skulle vara identifierad inom en månad.
Citera
2011-03-02, 20:00
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Hmm sa han inte att det förvisso finns invandrare som pratar utmärkt svenska men att det här handlar om en infödd svensk man (en svenne som rinkeby-kidsen skulle sagt...)?

Sen baserade han ju givetvis inte hela sin gärningsmannaprofil enkom på telefonsamtalet, vilket torde varit uppenbart.

Verkligt intressant var ju dock att han var helt bombsäker på att mannen som ringde in skulle vara identifierad inom en månad.
Någon som vet om det finns en tråd här på flashback om detta mord?
Citera
2011-03-02, 20:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Någon som vet om det finns en tråd här på flashback om detta mord?
Ja, någon vet. Här, t.ex: https://www.flashback.org/t1050415
Citera
2011-03-02, 20:03
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Men GW är knappast någon filf, om man nu har sådana böjelser. Jag gissar att han väger runt 150 kilo och det måste han göra något åt om han vill vara frisk.

För övrigt är det skönt med ett seriöst program som Veckans brott. Inget trams.

Håller helt med, det behövs fler som Leffe.
Citera
2011-03-02, 21:05
Medlem
Leif skulle ju bli en lysande försvarsadvokat. Eller åklagare för den delen.
Citera
2011-03-02, 22:13
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Jag gillar hur GW, genom att lyssna på ett telefonsamtal, kunde analysera att det var en svenne, adopterad kille boende på Östermalm,tidigare dömd för massa brott, till och med specade vilken typ av brott, att han även var missbrukare och att han var påtänd när han ringde, han kunde till och med tala om vilken typ av drog som telefonmannen hade dragit i sig. Det var enligt GW en utlänning som pratade utmärkt svenska.

Rena Saidatakterna, satt bara och väntade på att han skulle analysera fram namnet också.

Men det är var ju faktiskt inte ett så järvt påstående. Han som ringde lät lite forcerad i sitt tal. (vilket iof inte är så konstigt, men han lät samtidigt "pundig". Det gjorde han)
Tillvägagångsättet på mordet, tidpunkt, mordvapen (en gammal morakniv) etc, gör ju att statistiken säkerligen nästan garanterar att det rör sej om en pundare. Men pundare så avser man nästan alltid folk som går på amfetamin.
Så jag tycker inte att GW's utlåtande var så märvärdigt. Det säger egentligen inte så mycket som man inte redan kan lista ut, efter man hört mannen samtal, sätt typen av mordvapen mm.
Citera
2011-03-02, 22:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Men det är var ju faktiskt inte ett så järvt påstående. Han som ringde lät lite forcerad i sitt tal. (vilket iof inte är så konstigt, men han lät samtidigt "pundig". Det gjorde han)
Tillvägagångsättet på mordet, tidpunkt, mordvapen (en gammal morakniv) etc, gör ju att statistiken säkerligen nästan garanterar att det rör sej om en pundare. Men pundare så avser man nästan alltid folk som går på amfetamin.
Så jag tycker inte att GW's utlåtande var så märvärdigt. Det säger egentligen inte så mycket som man inte redan kan lista ut, efter man hört mannen samtal, sätt typen av mordvapen mm.

Du har rätt i att det inte är så djärvt gissat, men det är utgångspunkt 1 när det gäller profiler på GM i denna typ av fall. Det är nog rätt profil i 8 fall av 10.

Det han dock missar är att pundare, framförallt sådana som går på amfetamin, är jävligt nojiga och tillhör inte den kategori av GM som normalt skulle klara av att ringa till polisen efter att de utfört ett sådant brott.
Citera
2011-03-02, 23:59
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Du har rätt i att det inte är så djärvt gissat, men det är utgångspunkt 1 när det gäller profiler på GM i denna typ av fall. Det är nog rätt profil i 8 fall av 10.

Det han dock missar är att pundare, framförallt sådana som går på amfetamin, är jävligt nojiga och tillhör inte den kategori av GM som normalt skulle klara av att ringa till polisen efter att de utfört ett sådant brott.
Ringa till polisen under påverkan av centralstimulantia är någon de allra flesta klarar av. Att ha ögonkontakt med polisen är dock betydligt svårare och mycket mer nojigt. Mannen dunstade ju iväg direkt efter telefonsamtalet och undvek personlig kontakt med polisen. Inga konstigheter alls.
Citera
2011-03-03, 00:50
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Fler än jag som tycker att programledarkvinnan är milf? Visst är hon lite bred, men vafan, jag hade gärna pippat henne en mulen söndagsmorgon!

Jodå inte hade man tackat nej. Något som också slog mig i senaste avsnittet är att hon ger ett långt intryck. Klart över medellängd för kvinnor.
Citera
2011-03-04, 18:14
Medlem
Citat:

Du har fullständigt rätt. Det är därför jag tycker han är hur jobbig som helst. Han är bra på att skriva deckare och han är en duktig skytt vad gäller hagelvapen. Jag fattar bara inte att så många tar vad han säger på allvar. Han må vara underhållande, men man störs av hans jätteego och hans grandiosa självbild. Pinsamt är vad det är, och jag kan garantera att de poliser som tar honom på allvar kan räknas på ena handens fingrar.
Citera
2011-03-04, 19:52
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetHärärlöjligt
Du har fullständigt rätt. Det är därför jag tycker han är hur jobbig som helst. Han är bra på att skriva deckare och han är en duktig skytt vad gäller hagelvapen. Jag fattar bara inte att så många tar vad han säger på allvar. Han må vara underhållande, men man störs av hans jätteego och hans grandiosa självbild. Pinsamt är vad det är, och jag kan garantera att de poliser som tar honom på allvar kan räknas på ena handens fingrar.
Svårt att inte ta han på allvar när han oftast har rätt. Han har allt på sin sida som talar för honom. Sorry!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in