Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
OK. Om jag skall anstränga mig lite för att försöka dela bråkdelen av ditt intresse för detta tydligen extremt intressanta bondläppsproblem så undrar jag bara stillsamt om det är helt klart att samtliga kor försvann under samma natt? Kan det vara så att kofösarn har smugglat iväg dom i mindre skala under en lite längre tid? Alla förefaller ta det så för givet att dom närmast mirakulöst försvunnit i tomma intet. Jag gissar att om vi får reda på hur det gått till så är det generande banalt och oerhört ointressant.
Det är flera saker som gör detta som du uttrycker det "bonnläppsproblem" intressant.
-Kreaturen skulle till slakt och slaktbil var beställd, djuren försvinner under natten.
-Att flytta 70 djur kräver ett flertal lastbilar och kunnande från involverade Gm.
-Vilka visste om att djuren skulle till slakt, eller var det en slump att det hände samma natt.
-Vilka visste om att bonden inte skulle vara hemma under natten
-Har inte tidigare inträffat i Sverige vilket gör det intressant.
Så oavsett om man är lantis eller bara tycker om "bonnläppsproblem" eller står och röker under en köksfläkt i hökarängen och funderar på vilket fik man ska tillbringa sin förmiddag på så tycker jag att det är ett intressant fall pga fräckheten, logistiken,värdet och polisens dåliga förstahandsåtgärder. Sen behöver du inte dryga dig så jävligt..