2013-01-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Herregud. Läs mitt första inlägg om detta vilket handlade om det bisarra att herr GW ansåg att denna påstådda kostöld var bland det intressantaste han stött på. Hade det handlat om några bilar till samma belopp hade varken han eller någon annan höjt på ett halvt ögonbryn. Visst är det mer spektakulärt med kor men knappast mer än så. Självklart skall polisen utreda vad som hänt om man inte har mer angelägna saker att göra. För övrigt tror jag att den som pulsen ökade mest på när nu polisen tydligen skall ta upp ärendet igen är cowboyen själv.

Inte alls bisarrt att Cowboyen tycker detta är så pass intressant, stöld av ex bilar till samma belopp och med div olika modus inträffar hela tiden, smash and grab där betydande belopp stjäls är också vanligt. Det som Gw får ribba av är just att det aldrig tidigare har inträffat, dessutom, vart fan tar djuren vägen, ngt gigantiskt kurdslakteri, är de förda utomlands? Även en trött tulltjänsteman borde väl vakna till om det kommer ett gäng balter som har hela ivecon full av kor?

Tveksam till om katrineholmspolisen har så mkt viktigare saker att göra, visst, fine skriv av ärendet om de gjort utredningsåtgärder som kan krävas, men skicka inte ut en tekniker som kollar ett däckmönster två dagar efter det inträffade. Ökar knappast polisens förtroende.
Citera
2013-01-31, 22:14
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Har ingen slängt fram hypotesen att det är professor Persson själv som ligger bakom kostölden? En knarrig gammal professor emeritus i kriminologi är en perfekt fasad för ett brottsgeni.
I så fall finns nog inga bevis längre, kolla vilken mage Gw har, ungefär lika stor som 69 kossor.

Någon som minns när han var med i Efterlyst och rasade sjukt mycket i vikt? Vad hände sen, jag menar, han var ju stor redan innan han åt upp grannens kor.
Citera
2013-01-31, 22:18
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatainternet
Inte alls bisarrt att Cowboyen tycker detta är så pass intressant, stöld av ex bilar till samma belopp och med div olika modus inträffar hela tiden, smash and grab där betydande belopp stjäls är också vanligt. Det som Gw får ribba av är just att det aldrig tidigare har inträffat, dessutom, vart fan tar djuren vägen, ngt gigantiskt kurdslakteri, är de förda utomlands? Även en trött tulltjänsteman borde väl vakna till om det kommer ett gäng balter som har hela ivecon full av kor?

Tveksam till om katrineholmspolisen har så mkt viktigare saker att göra, visst, fine skriv av ärendet om de gjort utredningsåtgärder som kan krävas, men skicka inte ut en tekniker som kollar ett däckmönster två dagar efter det inträffade. Ökar knappast polisens förtroende.

Helt riktigt!
Sedan den sociala faktorn: en person som äger en bil för detta belopp har troligtvis en god inkomst.
En bonde försörjer hela sin familj, och ibland sina föräldrar, på det han kan odla och föda upp.

En bils värde kan dessutom regleras i listor - men hur fan kan man på ett ärligt sätt värdera ett nötkreatur? (Det är en väldig skillnad på en svältfödd indisk ko och en Belgian Blue, därav kan värdet variera något gröndjävulskt.)

Med stöd av mina teser ovan kan jag bara hylla Leif för att han visar en uppenbar empati för den utsatte.
Citera
2013-01-31, 22:28
Medlem
kompjuters avatar
Tror med all säkerhet att han kommer sätta dit bonden, han är nog så smart att han han valde att besöka bonden för att söka bevis/misstankar. Han är inte dum våran käre GW.

Det luktar Mats Alm-luring lång väg om du frågar mig. Bonden är körd
Citera
2013-01-31, 22:34
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatainternet

När jag skrev cowboy syftade jag inte på GW utan på den f.d. koägaren. Du kan väl inte på allvar tro att djuren förts utomlands? Visst fan är det spektakulärt men är det något av det intressantaste som hänt under GWs livstid? Han var granne med Knutby-tokarna också. Var inte det underligare och/eller värre om vi nu skall inskränka oss till att jämföra det som hänt i hans omedelbara närhet? För övrigt borde katrineholmspolisen fokusera på alla somalier som slagit sig ner där och beter sig som somalier gör.
Citera
2013-02-01, 15:35
Medlem
Citat:
När jag skrev cowboy syftade jag inte på GW utan på den f.d. koägaren. Du kan väl inte på allvar tro att djuren förts utomlands? Visst fan är det spektakulärt men är det något av det intressantaste som hänt under GWs livstid? Han var granne med Knutby-tokarna också. Var inte det underligare och/eller värre om vi nu skall inskränka oss till att jämföra det som hänt i hans omedelbara närhet? För övrigt borde katrineholmspolisen fokusera på alla somalier som slagit sig ner där och beter sig som somalier gör.

Problemet med detta fall är att kossor är registrerade. De kan inte föras överallt utan att någon upptäckter det. För det är en genomsnittligt bestånd av kor. Ingen liten gård som förlorat ett par djur.
Det krävs lastbil med trailer eller två lastbilar för att få med alla. Med andra ord många människor inblandade. Inget slakteri kan ta emot dem utan papper. De kan inte föras ut ur landet utan papper och det finns mig veterligen inga små hemmaslakterier som kan ta så många djur. Så var tog de vägen? Ifall de slaktades svart så måste det tagit veckor. Ändå finns inga vittnen. Ingen har hört något om någon som säljer biffkött billigt. Dessutom vägrar polisen att studera telefontrafiken trots att det skulle avslöja vilka som rört sig i området och då ge misstänkta.

Det tycker jag är intressanta saker mer än en knäpp kille som övertalar sin älskarinna att mörda.
Citera
2013-02-01, 17:14
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortifer666
Problemet med detta fall är att kossor är registrerade. De kan inte föras överallt utan att någon upptäckter det. För det är en genomsnittligt bestånd av kor. Ingen liten gård som förlorat ett par djur.
Det krävs lastbil med trailer eller två lastbilar för att få med alla. Med andra ord många människor inblandade. Inget slakteri kan ta emot dem utan papper. De kan inte föras ut ur landet utan papper och det finns mig veterligen inga små hemmaslakterier som kan ta så många djur. Så var tog de vägen? Ifall de slaktades svart så måste det tagit veckor. Ändå finns inga vittnen. Ingen har hört något om någon som säljer biffkött billigt. Dessutom vägrar polisen att studera telefontrafiken trots att det skulle avslöja vilka som rört sig i området och då ge misstänkta.

Det tycker jag är intressanta saker mer än en knäpp kille som övertalar sin älskarinna att mörda.
OK. Om jag skall anstränga mig lite för att försöka dela bråkdelen av ditt intresse för detta tydligen extremt intressanta bondläppsproblem så undrar jag bara stillsamt om det är helt klart att samtliga kor försvann under samma natt? Kan det vara så att kofösarn har smugglat iväg dom i mindre skala under en lite längre tid? Alla förefaller ta det så för givet att dom närmast mirakulöst försvunnit i tomma intet. Jag gissar att om vi får reda på hur det gått till så är det generande banalt och oerhört ointressant.
Citera
2013-02-01, 17:43
Avstängd
Citat:
OK. Om jag skall anstränga mig lite för att försöka dela bråkdelen av ditt intresse för detta tydligen extremt intressanta bondläppsproblem så undrar jag bara stillsamt om det är helt klart att samtliga kor försvann under samma natt? Kan det vara så att kofösarn har smugglat iväg dom i mindre skala under en lite längre tid? Alla förefaller ta det så för givet att dom närmast mirakulöst försvunnit i tomma intet. Jag gissar att om vi får reda på hur det gått till så är det generande banalt och oerhört ointressant.

Din attityd är ganska tröttsam. Om ämnet inte intresserar dig så ska du ge fan i att skriva om det.
Citera
2013-02-01, 18:08
Medlem
Citat:

Det är flera saker som gör detta som du uttrycker det "bonnläppsproblem" intressant.
-Kreaturen skulle till slakt och slaktbil var beställd, djuren försvinner under natten.
-Att flytta 70 djur kräver ett flertal lastbilar och kunnande från involverade Gm.
-Vilka visste om att djuren skulle till slakt, eller var det en slump att det hände samma natt.
-Vilka visste om att bonden inte skulle vara hemma under natten
-Har inte tidigare inträffat i Sverige vilket gör det intressant.

Så oavsett om man är lantis eller bara tycker om "bonnläppsproblem" eller står och röker under en köksfläkt i hökarängen och funderar på vilket fik man ska tillbringa sin förmiddag på så tycker jag att det är ett intressant fall pga fräckheten, logistiken,värdet och polisens dåliga förstahandsåtgärder. Sen behöver du inte dryga dig så jävligt..
Citera
2013-02-01, 19:25
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Din attityd är ganska tröttsam. Om ämnet inte intresserar dig så ska du ge fan i att skriva om det.
Både du och hatainternet har så klart alldeles rätt i det ni skriver. Jag ber om ursäkt och hoppas att ni får reda på vad som hänt.
Citera
2013-02-05, 16:03
Ganska tröttsamt när Camilla Tjocktoft med jämna mellanrum känner sig manad att förhöra Leif Va-Ääärschån om hur många kvinnor det finns på det och det området inom polisen. I senaste avsnittet gällde det nationella insatsstyrkans prickskyttar. Tjockis-Camilla undrar med beskedlig insinuans om det inte finns några "flickor" i "den där gruppen", varpå Leif Den Giktbrutne lätt ursäktande svarar:

"Det är märkligt faktiskt... Jag känner ett flertal fruntimmer som är riktigt bra skyttar. Bättre än nästa alla män. Det är intressant."

"Bättre än nästan alla män" är väl ett omdöme som säger det mesta. Leif tar här den politiska korrekthetens pliktskyldiga skitnödighet till nya, oanade höjder!
Citera
2013-02-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Ganska tröttsamt när Camilla Tjocktoft med jämna mellanrum känner sig manad att förhöra Leif Va-Ääärschån om hur många kvinnor det finns på det och det området inom polisen. I senaste avsnittet gällde det nationella insatsstyrkans prickskyttar. Tjockis-Camilla undrar med beskedlig insinuans om det inte finns några "flickor" i "den där gruppen", varpå Leif Den Giktbrutne lätt ursäktande svarar:

"Det är märkligt faktiskt... Jag känner ett flertal fruntimmer som är riktigt bra skyttar. Bättre än nästa alla män. Det är intressant."

"Bättre än nästan alla män" är väl ett omdöme som säger det mesta. Leif tar här den politiska korrekthetens pliktskyldiga skitnödighet till nya, oanade höjder!

Tycker du inte att det är ett problem om duktiga skyttar inte får chansen i insatsstyrkan bara för att de är kvinnor? Eller du kanske inte vill ha kvinnor alls inom insatsstyrkan? Din attityd är enbart manschauvinistisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in