2013-01-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Herregud. Ls mitt frsta inlgg om detta vilket handlade om det bisarra att herr GW ansg att denna pstdda kostld var bland det intressantaste han sttt p. Hade det handlat om ngra bilar till samma belopp hade varken han eller ngon annan hjt p ett halvt gonbryn. Visst r det mer spektakulrt med kor men knappast mer n s. Sjlvklart skall polisen utreda vad som hnt om man inte har mer angelgna saker att gra. Fr vrigt tror jag att den som pulsen kade mest p nr nu polisen tydligen skall ta upp rendet igen r cowboyen sjlv.

Inte alls bisarrt att Cowboyen tycker detta r s pass intressant, stld av ex bilar till samma belopp och med div olika modus intrffar hela tiden, smash and grab dr betydande belopp stjls r ocks vanligt. Det som Gw fr ribba av r just att det aldrig tidigare har intrffat, dessutom, vart fan tar djuren vgen, ngt gigantiskt kurdslakteri, r de frda utomlands? ven en trtt tulltjnsteman borde vl vakna till om det kommer ett gng balter som har hela ivecon full av kor?

Tveksam till om katrineholmspolisen har s mkt viktigare saker att gra, visst, fine skriv av rendet om de gjort utredningstgrder som kan krvas, men skicka inte ut en tekniker som kollar ett dckmnster tv dagar efter det intrffade. kar knappast polisens frtroende.
Citera
2013-01-31, 22:14
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Har ingen slngt fram hypotesen att det r professor Persson sjlv som ligger bakom kostlden? En knarrig gammal professor emeritus i kriminologi r en perfekt fasad fr ett brottsgeni.
I s fall finns nog inga bevis lngre, kolla vilken mage Gw har, ungefr lika stor som 69 kossor.

Ngon som minns nr han var med i Efterlyst och rasade sjukt mycket i vikt? Vad hnde sen, jag menar, han var ju stor redan innan han t upp grannens kor.
Citera
2013-01-31, 22:18
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatainternet
Inte alls bisarrt att Cowboyen tycker detta r s pass intressant, stld av ex bilar till samma belopp och med div olika modus intrffar hela tiden, smash and grab dr betydande belopp stjls r ocks vanligt. Det som Gw fr ribba av r just att det aldrig tidigare har intrffat, dessutom, vart fan tar djuren vgen, ngt gigantiskt kurdslakteri, r de frda utomlands? ven en trtt tulltjnsteman borde vl vakna till om det kommer ett gng balter som har hela ivecon full av kor?

Tveksam till om katrineholmspolisen har s mkt viktigare saker att gra, visst, fine skriv av rendet om de gjort utredningstgrder som kan krvas, men skicka inte ut en tekniker som kollar ett dckmnster tv dagar efter det intrffade. kar knappast polisens frtroende.

Helt riktigt!
Sedan den sociala faktorn: en person som ger en bil fr detta belopp har troligtvis en god inkomst.
En bonde frsrjer hela sin familj, och ibland sina frldrar, p det han kan odla och fda upp.

En bils vrde kan dessutom regleras i listor - men hur fan kan man p ett rligt stt vrdera ett ntkreatur? (Det r en vldig skillnad p en svltfdd indisk ko och en Belgian Blue, drav kan vrdet variera ngot grndjvulskt.)

Med std av mina teser ovan kan jag bara hylla Leif fr att han visar en uppenbar empati fr den utsatte.
Citera
2013-01-31, 22:28
Medlem
kompjuters avatar
Tror med all skerhet att han kommer stta dit bonden, han r nog s smart att han han valde att beska bonden fr att ska bevis/misstankar. Han r inte dum vran kre GW.

Det luktar Mats Alm-luring lng vg om du frgar mig. Bonden r krd
Citera
2013-01-31, 22:34
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatainternet

Nr jag skrev cowboy syftade jag inte p GW utan p den f.d. kogaren. Du kan vl inte p allvar tro att djuren frts utomlands? Visst fan r det spektakulrt men r det ngot av det intressantaste som hnt under GWs livstid? Han var granne med Knutby-tokarna ocks. Var inte det underligare och/eller vrre om vi nu skall inskrnka oss till att jmfra det som hnt i hans omedelbara nrhet? Fr vrigt borde katrineholmspolisen fokusera p alla somalier som slagit sig ner dr och beter sig som somalier gr.
Citera
2013-02-01, 15:35
Medlem
Citat:
Nr jag skrev cowboy syftade jag inte p GW utan p den f.d. kogaren. Du kan vl inte p allvar tro att djuren frts utomlands? Visst fan r det spektakulrt men r det ngot av det intressantaste som hnt under GWs livstid? Han var granne med Knutby-tokarna ocks. Var inte det underligare och/eller vrre om vi nu skall inskrnka oss till att jmfra det som hnt i hans omedelbara nrhet? Fr vrigt borde katrineholmspolisen fokusera p alla somalier som slagit sig ner dr och beter sig som somalier gr.

Problemet med detta fall r att kossor r registrerade. De kan inte fras verallt utan att ngon upptckter det. Fr det r en genomsnittligt bestnd av kor. Ingen liten grd som frlorat ett par djur.
Det krvs lastbil med trailer eller tv lastbilar fr att f med alla. Med andra ord mnga mnniskor inblandade. Inget slakteri kan ta emot dem utan papper. De kan inte fras ut ur landet utan papper och det finns mig veterligen inga sm hemmaslakterier som kan ta s mnga djur. S var tog de vgen? Ifall de slaktades svart s mste det tagit veckor. nd finns inga vittnen. Ingen har hrt ngot om ngon som sljer biffktt billigt. Dessutom vgrar polisen att studera telefontrafiken trots att det skulle avslja vilka som rrt sig i omrdet och d ge misstnkta.

Det tycker jag r intressanta saker mer n en knpp kille som vertalar sin lskarinna att mrda.
Citera
2013-02-01, 17:14
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortifer666
Problemet med detta fall r att kossor r registrerade. De kan inte fras verallt utan att ngon upptckter det. Fr det r en genomsnittligt bestnd av kor. Ingen liten grd som frlorat ett par djur.
Det krvs lastbil med trailer eller tv lastbilar fr att f med alla. Med andra ord mnga mnniskor inblandade. Inget slakteri kan ta emot dem utan papper. De kan inte fras ut ur landet utan papper och det finns mig veterligen inga sm hemmaslakterier som kan ta s mnga djur. S var tog de vgen? Ifall de slaktades svart s mste det tagit veckor. nd finns inga vittnen. Ingen har hrt ngot om ngon som sljer biffktt billigt. Dessutom vgrar polisen att studera telefontrafiken trots att det skulle avslja vilka som rrt sig i omrdet och d ge misstnkta.

Det tycker jag r intressanta saker mer n en knpp kille som vertalar sin lskarinna att mrda.
OK. Om jag skall anstrnga mig lite fr att frska dela brkdelen av ditt intresse fr detta tydligen extremt intressanta bondlppsproblem s undrar jag bara stillsamt om det r helt klart att samtliga kor frsvann under samma natt? Kan det vara s att kofsarn har smugglat ivg dom i mindre skala under en lite lngre tid? Alla frefaller ta det s fr givet att dom nrmast mirakulst frsvunnit i tomma intet. Jag gissar att om vi fr reda p hur det gtt till s r det generande banalt och oerhrt ointressant.
Citera
2013-02-01, 17:43
Avstngd
Citat:
OK. Om jag skall anstrnga mig lite fr att frska dela brkdelen av ditt intresse fr detta tydligen extremt intressanta bondlppsproblem s undrar jag bara stillsamt om det r helt klart att samtliga kor frsvann under samma natt? Kan det vara s att kofsarn har smugglat ivg dom i mindre skala under en lite lngre tid? Alla frefaller ta det s fr givet att dom nrmast mirakulst frsvunnit i tomma intet. Jag gissar att om vi fr reda p hur det gtt till s r det generande banalt och oerhrt ointressant.

Din attityd r ganska trttsam. Om mnet inte intresserar dig s ska du ge fan i att skriva om det.
Citera
2013-02-01, 18:08
Medlem
Citat:

Det r flera saker som gr detta som du uttrycker det "bonnlppsproblem" intressant.
-Kreaturen skulle till slakt och slaktbil var bestlld, djuren frsvinner under natten.
-Att flytta 70 djur krver ett flertal lastbilar och kunnande frn involverade Gm.
-Vilka visste om att djuren skulle till slakt, eller var det en slump att det hnde samma natt.
-Vilka visste om att bonden inte skulle vara hemma under natten
-Har inte tidigare intrffat i Sverige vilket gr det intressant.

S oavsett om man r lantis eller bara tycker om "bonnlppsproblem" eller str och rker under en kksflkt i hkarngen och funderar p vilket fik man ska tillbringa sin frmiddag p s tycker jag att det r ett intressant fall pga frckheten, logistiken,vrdet och polisens dliga frstahandstgrder. Sen behver du inte dryga dig s jvligt..
Citera
2013-02-01, 19:25
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Din attityd r ganska trttsam. Om mnet inte intresserar dig s ska du ge fan i att skriva om det.
Bde du och hatainternet har s klart alldeles rtt i det ni skriver. Jag ber om urskt och hoppas att ni fr reda p vad som hnt.
Citera
2013-02-05, 16:03
Medlem
Ganska trttsamt nr Camilla Tjocktoft med jmna mellanrum knner sig manad att frhra Leif Va-rschn om hur mnga kvinnor det finns p det och det omrdet inom polisen. I senaste avsnittet gllde det nationella insatsstyrkans prickskyttar. Tjockis-Camilla undrar med beskedlig insinuans om det inte finns ngra "flickor" i "den dr gruppen", varp Leif Den Giktbrutne ltt ursktande svarar:

"Det r mrkligt faktiskt... Jag knner ett flertal fruntimmer som r riktigt bra skyttar. Bttre n nsta alla mn. Det r intressant."

"Bttre n nstan alla mn" r vl ett omdme som sger det mesta. Leif tar hr den politiska korrekthetens pliktskyldiga skitndighet till nya, oanade hjder!
Citera
2013-02-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Ganska trttsamt nr Camilla Tjocktoft med jmna mellanrum knner sig manad att frhra Leif Va-rschn om hur mnga kvinnor det finns p det och det omrdet inom polisen. I senaste avsnittet gllde det nationella insatsstyrkans prickskyttar. Tjockis-Camilla undrar med beskedlig insinuans om det inte finns ngra "flickor" i "den dr gruppen", varp Leif Den Giktbrutne ltt ursktande svarar:

"Det r mrkligt faktiskt... Jag knner ett flertal fruntimmer som r riktigt bra skyttar. Bttre n nsta alla mn. Det r intressant."

"Bttre n nstan alla mn" r vl ett omdme som sger det mesta. Leif tar hr den politiska korrekthetens pliktskyldiga skitndighet till nya, oanade hjder!

Tycker du inte att det r ett problem om duktiga skyttar inte fr chansen i insatsstyrkan bara fr att de r kvinnor? Eller du kanske inte vill ha kvinnor alls inom insatsstyrkan? Din attityd r enbart manschauvinistisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in