Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
OK. Om jag skall anstrnga mig lite fr att frska dela brkdelen av ditt intresse fr detta tydligen extremt intressanta bondlppsproblem s undrar jag bara stillsamt om det r helt klart att samtliga kor frsvann under samma natt? Kan det vara s att kofsarn har smugglat ivg dom i mindre skala under en lite lngre tid? Alla frefaller ta det s fr givet att dom nrmast mirakulst frsvunnit i tomma intet. Jag gissar att om vi fr reda p hur det gtt till s r det generande banalt och oerhrt ointressant.
Det r flera saker som gr detta som du uttrycker det "bonnlppsproblem" intressant.
-Kreaturen skulle till slakt och slaktbil var bestlld, djuren frsvinner under natten.
-Att flytta 70 djur krver ett flertal lastbilar och kunnande frn involverade Gm.
-Vilka visste om att djuren skulle till slakt, eller var det en slump att det hnde samma natt.
-Vilka visste om att bonden inte skulle vara hemma under natten
-Har inte tidigare intrffat i Sverige vilket gr det intressant.
S oavsett om man r lantis eller bara tycker om "bonnlppsproblem" eller str och rker under en kksflkt i hkarngen och funderar p vilket fik man ska tillbringa sin frmiddag p s tycker jag att det r ett intressant fall pga frckheten, logistiken,vrdet och polisens dliga frstahandstgrder. Sen behver du inte dryga dig s jvligt..