Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
"Ser mindre passande ut"... Jaha. Men tänk om man sköter det snyggt då, så att det inte syns? Hur vet du då att just din läkare inte är torsk? Hur vet du att han inte slår sin fru, plågar sin hund, kör berusad o.s.v.? Dina förväntningar på högutbildade är väldigt godtrogna. De har inte högre privatmoral än andra och det finns heller ingen anledning till varför de skulle vara tvingade att ha det så länge de sköter sina arbetsuppgifter korrekt och okorrumperat.
Nja du missförstår mig lite tror jag, jag menar inte att ex. en läkare har bättre moral än någon annan. Jag menade sådana händelser som kan relateras till deras valda yrken/utbildningar. Jag menade alltså inte specifikt sexköp.
Att någon slår sin fru, våldtar, kör berusad osv är illa vem som än gör det. Om en läkare går till horor speciellt när det var lagligt, fine. Men om en präst gör det som predikar lovad trohet så ser det mer illa ut imo, eller en polis som jobbar med utsatta dagligen. En obducent har ju också polisiära kopplingar. Men men börjar bli för mycket OT nu.