Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-26, 21:56
Medlem
Olivrankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Haha, GW:s illustration av hur en styckning går till är fan det bästa jag sett på TV på länge.
Fantastiskt tv-ögonblick! Han är bara för skön.

Jag höll på att få ett bryt på den kvinnliga programledaren då hon intervjuade malmöpolismannen och GW om skjutningarna i Malmö. Hon kunde inte ge sig, trots att hon fick svar! Det var som att hon inte lyssnade på vad de sa och började nästan alla frågor med ett frustrerat "men!". Hur vore det att acceptera att polisen och GW vet betydligt mer än hon om sådana här saker?
Citera
2010-10-26, 22:02
Medlem
Olivrankans avatar
En fråga. Finns det någon anledning till ha två trådar om Veckans brott? Jag tänker på den här, betydligt längre tråden https://www.flashback.org/t1330787

Det blir lite rörigt att uppdatera två trådar.
Citera
2010-10-26, 22:12
Medlem
fucked.for.lifes avatar
Citat:
Haha, GW:s illustration av hur en styckning går till är fan det bästa jag sett på TV på länge.

Haha, ja och programledarens försök att få honom att sluta! "Eh, vi kanske inte vill ha alla... detaljer" GW ritar på och förklarar utan att lyssna på henne, varpå hon avbryter honom och går vidare
Citera
2010-10-26, 22:13
Medlem
Citat:

Haha. Han fortsatte även att skissa lite för sig själv efter att kameran och programledaren gick därifrån
Citera
2010-10-26, 22:15
Medlem
Ja vad säger ni då? Vem är skytten i Malmö? Vem mördade Björn?

Malmöskytten: andragenerationens invandrare från Finland? Ensamstående med ett förhållande i slutet av 2009, jobbar måndag till fredag, tillgång till vapen på "legal" väg, läser siter från extremhögern?

Björn: homosexuell, suparkompis från forna Jugoslavien som de på härbärgena har kännedom om? I vilken container hittade kvinnan plånboken? Där bodde troligen mördaren. Om de kan få henne att fatta att hon har viktig information att komma med kan de nog ringa in bostaden där mordet skedde.
Citera
2010-10-26, 22:17
Medlem
månss avatar
Kvällens avsnitt var klart bättre än det förra men faktum kvarstår-studion är helt jävla fel!
Ta lika delar av östtysk beredskapsbunker, minimalistiskt Ikea anno 1995 och, som Cousin Cocaine var inne på, Utbildningsradion. Stelt, fult och anonymt.
Citera
2010-10-26, 22:24
Bannlyst
Ja han är för jävla skön . När programledaren frågar om inte Zethreus borde få veta hur länge han ska sitta och GW säger att " jag ligger ju inte sömnlös på nätterna av att han sitter inne "
Citera
2010-10-26, 22:27
Medlem
Dark_Ganons avatar
Hade lite annat för mig idag och missade programmet! När brukar de dyka upp på svt play ?
Citera
2010-10-26, 22:39
Medlem
Mulas avatar
Som flera andra sagt var det här avsnittet helt klart ett lyft i både tempo och i GW:s aktivitet. En blivande tv-klasskier helt klart är när han ger tips på styckning av människokroppar
Han blir ju verkligen i gasen, man märker att det är ett roligt samtalsämne, medans den stackars programledartjejen försöker avstyra alltihop. Att han fortsätter och rita lite efteråt är ju skönt.

Dessutom verkar de ju medvetet börja smygkonkurrera lite med "efterlyst" nu när de tar in dagsaktuella fall. Jag var lite halvt besviken på det första avsnittet men idag var GW klart mer på hugget tyckte jag. Hoppas det fortsätter i den här stilen.
Citera
2010-10-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Kvällens avsnitt var klart bättre än det förra men faktum kvarstår-studion är helt jävla fel!
Ta lika delar av östtysk beredskapsbunker, minimalistiskt Ikea anno 1995 och, som Cousin Cocaine var inne på, Utbildningsradion. Stelt, fult och anonymt.

Även jag fick UR-känsla av upplägget och studio. Dessutom känns programledaren Camilla Kvartoft väldigt torr, ointresserad och ospännande jämfört med TV3:s Efterlyst och Hasse Aro.
Citera
2010-10-26, 22:53
Medlem
Coolcittes avatar
Märks att GW är mycket mer avspänd och intresserad i sitt egna program där han får mer utrymme.
Dock trodde jag att han skulle slippa bli avbruten hela tiden nu när han inte har Hasse Aro, men icke, den inkvoterade kärringen styckar av honom hela tiden. Blev riktigt pinsamt när dom pratade om skjutningarna i Malmö och hon började gå igång. Man fick intrycket av att hon var utsänd av Uppdrag Granskning eller Kalla Fakta för att grilla GW och den där polisen.

Vet inte om det är något jag fått för mig, men känns det inte som att "Veckans Brott" visar ovanligt mycket "gore"? Om man jämför med Efterlyst och liknande program.
Håller med om att studion är sjukt tråkig och absolut något man hade kunnat få till bättre utan att för den sakens skull härma Efterlysts studio.
Citera
2010-10-26, 23:02
Medlem
Walkers avatar
Såg bara några minuter av förra veckans program, men har inte studion förändrats en aning?
Jag kanske har fel men som jag minns det var studion mer likt "Cafe Norrköping" med bord och stolar än "Efterlyst". Idag kan man se mer rekvisita i bakgrunden som ska väcka associationer till ett poliskontor, lite arkivskåp osv i bakgrunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in